En zo zie je maar weer hoe snel een epidemie los kan barsten. Een toename van ruim 1500 gevallen ten opzichte van het jaar daarvoor..en dat in maar 4 maanden tijd. Nee laten we maar vooral volhouden dat het allemaal wel meevalt
van mij mag het ook ingevoerd worden. gewoon verplicht stellen dat vaccineren tenzij dat kinderen allergisch zijn maar meeste kinderen reageerden op het kippeneiwit waar ze de vaccins op kweekten tegenwoordig is dat allemaal op synthetische basis.
Hoezeer ik ook voor vaccineren ben, ik heb moeite met deze verplichting. Het is tenslotte een medische handeling die verplicht wordt gesteld en daarnaast worden ouders dan gedwongen informatie over het al dan niet ondergaan hebben van een medische handeling te delen met derden. Een schending dus van het grondrecht op lichamelijke integriteit en een ernstige schending van de privacy. Ik vraag me af of deze maatregel stand kan houden als ouders gaan procederen tot aan het Europese hof. En dit allemaal omdat de Italiaanse regering te laat heeft ingegrepen. Met de toestroom van ongevaccineerde vluchtelingen en de lage vaccinatiegraad, wist iedereen dat er maatregelen nodig waren. Ze hebben gewacht totdat de te verwachten epidemie echt uitgebroken is, zodat ze nu tot dit soort drastische maatregelen moeten overgaan. Edit: een vaccinatie tegen de waterpokken behoort vanaf nu in Italië ook tot de verplichte vaccins. Prima als ouders hiervoor willen kiezen, maar een verplichting is toch weer een heel ander verhaal.
In Nederland wordt na de vaccinatie een kaart op gestuurd naar het RIVM (denk ik) waarop staat dat je bent geënt en waarvoor lijkt me dat dat dus gewoon in een systeem komt te staan dus dan is het simpelweg de scholen toegang verlenen tot dat systeem zodat ze kunnen zie of de aangemelde kinderen zijn ingeënt. Lijkt mij dan hoor.
Helemaal mee eens!Ik ben heel benieuwd hoe ze dit willen gaan handhaven. Ik zie beelden voor me van kinderen die onder dwang uit de armen van ouders geplukt worden. Wij hebben bewust gekozen om bepaalde vaccinaties niet aan onze kinderen te laten geven en ook al zou het verplicht zijn, no way dat ik daar vrijwillig aan mee zou werken. Een vaccinatieregister waar scholen toegang toe zouden hebben?! Dat zou toch ook te gek voor woorden zijn. Dat is compleet tegen alle privacyregels!
Lees gerust nog eens de eerste reactie na ts. Vind jij dat er in eerste instantie een open gesprek werd gevoerd??? Hier werd mi meteen de toon alweer gezet.
@lies276, mag ik vragen welke vaccinaties jij wel geeft en met welke redenatie? En eigenlijk ook waarom welke niet? Als je het niet hier wil doen ivm discussie, dan heel graag per pb, ik ben oprecht geïnteresseerd. Ik vaccineer met overtuiging, maar ben wel echt geïnteresseerd in andere overwegingen.
Lees jij dan de reacties die daar op volgen ook even? Zijn er heel wat die, naast hun eigen nette manier van reageren, tevens aangeven dat ze die eerste opmerking te ver vinden gaan. Dat geldt voor zowel de pro vaccineerders als de anti..dus tja, het is maar wat je er uit wilt plukken.
Die kaarten worden idd naar het RIVM gestuurd. Ik geloof niet dat scholen toegang tot zie informatie hebben, misschien mogen ze het wel opvragen, dat durf ik niet te zeggen.
Scholen hebben daar geen toegang toe op dit moment. Dat ouders zelf bepalen voor hun kind dat ze niet geënt worden, moet iedereen voor zich weten. Maar neem dan ook de gevolgen. Ik vind het behoorlijk egoïstisch om jouw standpunt te bepalen en vervolgens andere kinderen op een crèche/school (on)bewust in gevaar te brengen. Misschien moet je dan ook gewoon thuisonderwijs geven.
nee dat mag niet zomaar volgens de wet bescherming persoonsgegevens. en ik denk dat zelfs als je een aanmelding zou doen voor een dergelijk registratiesysteem het twijfelachtig is of dat gehonoreerd en uitgevoerd gaat worden.
Ik wil je hier wel even op corrigeren, ik ben ook 26 en wij zijn in 2002 allemaal opgeroepen om een men C prik te halen.. Maar die zogenaamde epidimie was wel een beetje opgeblazen. Daarna is hij ook toegevoegd aan het programma. Nu is er wel een vaccinatie voor B maar die heeft meer bijwerkingen en is redelijk duur en is daardoor niet grootschalig opgeroepen. Hier in Engeland zit hij wel sinds een jaar of 2-3 in het programma. https://www.ntvg.nl/artikelen/meningokokkenziekte-nederland-mediahype-maar-geen-epidemie/volledig Ik ben wel met het bovenstaanden eens wat betreft de BMR, ook daarvan heb ik artikelen die niet van spook websites komen waarvan pro-vaccinatie artsen duidelijk toegeven dat de werking niet 100% is en dat de vaccinatie naar een paar jaar is uitgewerkt en daarom wel nadrukkelijk aangeeft om her te vaccineren.. Alleen heb ik zelf ook altijd het idee dat volwassenen dat niet zo nauw nemen.. Het staat zelfs zo in de bijsluiter dat er na de eerste ronde een x aantal percentage beschermt is en om dat percentage omhoog te werken het wordt herhaald.
Voor zover ik weet, zijn kinderen die het rvp volgen, pas na hun 9e volledig beschermd. Dat betekent dat iedereen dus de bron van besmetting kan zijn. Uit veiligheid misschien iedereen maar thuisonderwijs?
Waarom? De DKTP prik, DTP prik en BMR prik worden idd nog herhaald met 4 en 9 jaar maar de kinderen zijn hier in principe al voldoende tegen beschermd aangezien ze die vaccinaties met 2, 3, 4, 11 en 14 maanden krijgen. De kans dat een ongevaccineerd kindje de bron van besmetting zou kunnen zijn is dus nog steeds vele malen groter.
Ik heb het ook over het moment dat vaccineren verplicht wordt. Dan kan het RIVM die gegevens aan scholen verstrekken.