Mazelenepidemie Italië door groeiende antivaccinatiebeweging

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bobar, 14 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland

Laat ik voorop stellen dat ik het verschrikkelijk vind kindjes die overlijden dat gun je niemand!

Maar even een kritische noot ik snap boom wel.
    Is er dan 100% bewijs dat het bewuste kindje aan het vaccin is gestorven?

Zo kun je de bal natuurlijk heen en weer blijven gooien

Boommm vindt dit leuk.
  2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.951
    113
    Jazeker wel! Zo heeft mijn zoontje kinkhoest gekregen aangezien hij daar nog niet (volledig) tegen gevaccineerd was.

Boommm vindt dit leuk.
  3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Niet naar de opvang, maar ik neem aan wel naar de basisschool als ze vier is.

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Precies. Ik denk dat het gewoon toeval was, nou ken ik het desbetreffende gezin natuurlijk niet, dus wil niet oordelen. Maar misschien was het wel wiegendood.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb jij dan een wetenschappelijke bron dat vaccineren wordt afgeraden? Zolang er niets wetenschappelijk bewezen is zijn het voor mij spookverhalen ja.

6. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Dat is toch ook precies wat ik zeg? Er is geen wetenschappelijk bewijs!! En dat maakt het zo verschrikkelijk moeilijk. Wat denk jij dat er gebeurd als naar buiten zou komen dat het bijv. wél door de vaccinatie kwam? En zou jij in die positie een tweede kindje ooit nog een vaccinatie geven?

Ik heb mijn zoontje ook gewoon ingeënt. Maar wel op mijn tempo en wanneer ik er zeker van was dat hij geen andere virussen in zijn lijfje had of een slechte weerstand had. En toch met een heel, heel, heel zwaar hart. Natuurlijk, het gaat 99 % goed. Maar wat als jouw kindje bij die 1 % hoort die zich ineens compleet anders gedraagt na een vaccinatie, of welke ineens koortsstuipen krijgt of epilepsie zonder andere aanleiding? Of zelf.. In het allerergste geval er niet meer is zonder enige andere aanleiding?

Het blijft iets heel onzekers en ik begrijp beide partijen! Voor en tegen!

Assepoester8, lies276 en Bloem2310 vinden dit leuk.
  7. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw

raak je ze in ieder geval nooit kwijt :D :p sorry probeer met zulke berichten altijd een positieve kant te vinden :D

Zara75, Boommm en Bloem2310 vinden dit leuk.
  8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    als de vaccinatie graad dus onder een bepaald percentage komt dus wel.

Boommm vindt dit leuk.
  9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Vooropgesteld dat ik geen sterke gevoelens vóór of tégen inenten heb (mijn zoontje is volgens de gangbare programma's in de UK en nu in Frankrijk ingeënt), begrijp ik serieus de hysterie omtrent mazelen niet zo goed eerlijk gezegd. Ja, ik heb het zelf gehad (geboren in 1970, vandaar :)). Terugkijkend werd er door de dokter indertijd ook niet echt moeilijk over gedaan. (Zeven dagen thuisblijven, 7 dagen in bed blijven was het devies).

Het woord karma gebruiken jegens ouders i.v.m. zieke kinderen vind ik aan de andere kant in geen elk verband gepast overigens. Dat zou m.i. alleen acceptabel zijn indien de ouders zélf de mazelen kregen...

Meisje89, lies276, Lieke1989 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Daarom kan het nooit kwaad kritisch na te denken over vaccinaties. Ik heb echt oprecht respect voor ieder zijn keuze, maar denk er wel goed over na, lees je goed in. (En bekijk ook andere bronnen dan alleen het RIVM) Als je dat gedaan hebt, kan je een weloverwogen keuze maken.

En inderdaad, mazelen waren vroeger heel gangbaar.

lies276 vindt dit leuk.
  11. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    :D:D

Oceanna vindt dit leuk.
  12. Pera

Pera Actief lid

4 dec 2015
    351
    27
    28
    NULL
    NULL
    Waar heb je het nu allemaal over zeg. Eerst ging het om baby's die nog niet gevaccineerd zijn maar nu moeten kindjes van vier/vijf ook al vrezen voor niet gevaccineerde kinderen. Ik vind het een heel terechte vraag: waar ben je eigenlijk bang voor als je kind toch gevaccineerd en "dus" beschermd is. En moet je dan ook niet bang zijn in de supermarkt, de binnenspeeltuin, op vakantie en noem maar op?

lies276 en Bloem2310 vinden dit leuk.
  13. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    En vergeet vooral je kindjes niet te waarschuwen voor de kindjes met het HPV virus ;)

lies276 vindt dit leuk.
  14. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    dat is de enige vaccinatie waar ik nog aan twijfel die HPV. maar ik heb nog wel even de tijd om daar meer over op te zoeken.

Boommm vindt dit leuk.
  15. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Als de vaccinatiegraad te ver daalt moet je inderdaad overal "bang" zijn. Als jouw niet gevaccineerde kind naar de basisschool gaat kan het kinderen besmetten die (nog niet voldoende) zijn gevaccineert. Op een basisschool komen namelijk niet alleen kinderen boven de vier jaar. Er komen ook baby's op school bij het halen en wegbrengen van de oudere kinderen.

Oceanna vindt dit leuk.
  16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Mijn pasgeboren dochter gaat straks ook gewoon mee de oudste ophalen, kan d'r moeilijk alleen thuis laten.
    Daarbij, er zijn kindjes die echt allergisch zijn voor vaccinaties. Door niet te vaccineren laat je hen bewust een groot risico lopen.
    Maar wat mij betreft mogen ze ook geweerd worden uit de supermarkt en binnenspeeltuin idd. Je houdt je kind maar binnen dan. Niet realistisch, maar verplicht vaccineren is dat wel, dus daar ben ik voor.

ShampooL, Zara75 en Oceanna vinden dit leuk.
  17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.951
    113
    @Pera, met 4 jaar krijgen kinderen nog een DKTP prik en met 9 jaar een DTP en een BMR prik. Pas dan zijn ze volledig gevaccineerd en dus beschermd. En laten we idd niet vergeten dat jouw kind ook eventueel in contact kan komen met kleine broertjes of zusjes van klasgenootjes..op school maar ook bv thuis (speelafspraakjes, kinderverjaardagen e.d.). Of was je van plan die overal van weg te houden??? Denk het niet toch?

Zara75 en Boommm vinden dit leuk.
  18. lies276

lies276 Niet meer actief

Hier kan ik altijd zo boos om worden!
    Het zoontje van onze vrienden is overleden na de vaccinatie en 2 kinderen van een collega zijn in een shock beland.
    Hoe denk jij dat zij het vinden dat dit spookverhalen worden genoemd?! Het is realiteit.
    Helaas zijn deze " bijwerkingen" wel gemeld bij het Lareb maar nooit geregistreerd.
    Deze verhalen staan niet op zich.
    Jij mag van mij " de wetenschap" (die overigens ook behoorlijk feilbaar is) geloven. Ik geloof(sterker nog: Ik weet zeker) dat het aantal geregistreerde bijwerkingen maar een heeeeeel klein deel is van de daadwerkelijke bijwerkingen.

Mijn kinderen zijn niet gevaccineerd tegen de mazelen. Wij proberen om voor andere kinderen" het gevaar" zo klein mogelijk te houden.
    Gelukkig is van de hysterie zoals die hier op het forum vaak heerst, in de thuissituatie (school, buren) niks te merken.

Meisje89 vindt dit leuk.
  19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Weet je 100% zeker dat dit door de vaccinaties kwam? Hoe is dat vastgesteld?

Oceanna vindt dit leuk.
  20. Newmom1986

Newmom1986 Actief lid

13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Nee al dit soort gevallen zijn allemaal toeval! Al deze verhalen zijn allemaal verzonnen door onbezorgde ouders om jouw en jouw kinderen opzettelijk gevaar te laten lopen door niet meer te enten. Dit zijn allemaal kwakzalvers van de bovenste plank. En als klap op de vuurpijl zien al deze ouders hun kinderen gewoon veel liever ziek dan gezond!! Allemaal spookverhalen dus. Ook allemaal wetenschappelijk bewezen trouwens. *sarcasme*

Jemig heb je nou echt niks beters te zeggen dan dit? Je weet het antwoord toch al? Dat is nou precies wat ze zegt. Het wordt opzettelijk verzwegen. Als iets niet 100% wetenschappelijk bewezen is betekent dit niet automatisch dat iets onwaar is. Net als andersom!

Meisje89, Huismuisie en lies276 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina