Mazelenepidemie Italië door groeiende antivaccinatiebeweging

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bobar, 14 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Misschien zou ik in jouw situatie ook overwegen om mijn kind alsnog volledig te laten vaccineren.
    Ik breng andere kinderen heus niet bewust in gevaar (zie het verhaal over mijn nichtje).
    Wij zitten echter niet in zo'n situatie, dus hebben wij een andere keuze gemaakt.

2. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Nogmaals, het gaat hier om het grote geheel.
    Als iedereen dezelfde keuze zou maken net als jij m.b.t. vaccineren, dan gaan we weer een hele andere kant op.
    Deze vaccinaties zijn er voor een reden.
    Dat jij het jezelf en daarbij je kinderen nu kan veroorloven hier op mee te kunnen liften, is een door jou zelf toegekende privilege waardoor het dus begrijpelijk is dat mensen jou en alle anderen zoiets niet in dank afnemen.
    Als iedereen zo zou handelen als jij, dan zou jij waarschijnlijk niet meer zo handelen.
    Wat zou jij doen als er in jouw omgeving een polio-uitbraak plaats zou vinden?
    Kun je begrijpen dat men jou met een scheef gezicht aan kijkt omdat je een egoïstische keuze maakt en niet aan het grote geheel denkt?

DastyQueen vindt dit leuk.
  3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.953
    113
    Jouw kinderen zouden die ziektes wellicht prima kunnen doorstaan maar hoe zit dat met de kinderen die ze eventueel kunnen besmetten?
    Mijn zoontje heb ik afgevoerd zien worden, meerdere malen zien stikken, 24 uur per dag aan de beademing heeft ie moeten liggen, dag in dag uit heb ik moeten toekijken hoe hij weer een aanval kreeg waar hij maar moeilijk uitkwam, gekoppeld aan allerlei machines lag hij, 3 verschillelijke lange weken in het ziekenhuis heeft ie gelegen doordat er iemand zoals jij niet bang was en van mening was dat haar kinderen het wel goed zouden kunnen doorstaan!! Nou háár kinderen hebben het idd prima doorstaan hoor.

DastyQueen vindt dit leuk.
  4. lies276

lies276 Niet meer actief

Nogmaals: mijn kinderen zijn deels gevaccineerd oa voor polio.
    De ziektes waar ze niet tegen gevaccineerd zijn zouden ze mi goed kinnen doorstaan en wij zorgen er zelf voor om de kans nihil te maken dat ze andere kinderen zouden kunnen besmetten.
    Daarentegen zouden jouw ouders, de onderwijzers op school en eigenlijk de meeste mensen biven de 40 een gevaar kunnen zijn voor de zwakke kinderen.
    Ik ben mezelf zeer bewust van het risico dat mijn kinderen zouden kunnen opleveren voor niet gevaccineerde kinderen. Alle 40 plussers niet, dus de kans dat een zwak kind ziek wordt van zo iemand is vele malen groter.

Kash en nizzie86 vinden dit leuk.
  5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar de reden waarom het niet érg is dat de vaccinatie van ouderen niet meer up to date is, is in principe omdat als iedereen anders wél gewoon vaccineert, de ziekte nooit de kans heeft om uit te breken. Dat fijne gevolg van een goed vaccinatiebeleid wordt natuurlijk compleet ondergraven als steeds meer mensen eenzijdig gaan beslissen níet te vaccineren.

DastyQueen, Hopsatee, Nescio en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. lies276

lies276 Niet meer actief

Natuurlijk wens ik geen enkel kindje kinkhoest toe.
    Gelukkig verloopt het in de meeste gevallen niet zo ernstig als bij jou zoontje.
    Het kinkhoestvaccin dat in Nl gebruikt wordt is verouderd en werkt niet voldoende.
    Daarom hebben mijn kinderen deze vaccinatie niet gekregen.
    Uiteraard zorg ik er altijd voor dat als mijn kinderen verkouden zijn (zijn ze alleen nooit), ik ze nooit in contact laat komen met jonge baby's en mijn eigen jonge baby's heb ik sowieso altijd veel thuis gehouden.
    Ik probeer het risico voor andere kinderen zo klein mogelijk te houden.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

Jouw redenatie klopt niet.
    Kinkhoest komt de laatste jaren nl best weer veel voor.
    Dit kan verspreidt worden door mensen die hiervoor geen immuniteit (meer) hebben.
    Dit zijn de niet gevaccineerden EN de 40 plussers (mits ze een booster hebben gehaald).

8. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Zou jij anders over vaccineren gaan denken als het grootste deel van Nederland niet meer gaat vaccineren en er daardoor weer meer risico toetreed op ziektes die gevaarlijk (kunnen) zijn?

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Daarom dat in België dus gevraagd wordt om wel een booster te halen als volwassene. Nederland is daarin gewoon erg laks.

10. Kash

Kash Bekend lid

5 aug 2016
    567
    38
    28
    Vrouw
    Rotterdam
    Hoe weet je zo zeker dat je bink kinkhoest heeft gekregen van een ongevaccineerd kindje? Kinderen die gevaccineerd zijn kunnen de eerste periode na de vaccinatie ook andre kinderen besmetten.

11. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.953
    113
    @Kash Even het topic doorlezen en je vraag wordt beantwoordt.

12. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Al zou hier sprake van zijn, dan zou ik mijn kind nog steeds niet laten vaccineren. Ik ben me heel goed bewust van de risico's die mijn kind loopt door niet te vaccineren, ik heb deze keuze absoluut zeer overwogen genomen.
    De overheid daarentegen heeft mij (nog) niet voldoende kunnen overtuigen van de veiligheid en werking van de vaccins die zij aanbieden. Onafhankelijk onderzoek mis ik hierin namelijk heel erg. Op basis hier van heb ik een keuze gemaakt.

En nee, ik waan me niet veilig omdat ik lekker kan vertrouwen op de kindjes die wel gevaccineerd zijn, ik waan me veilig omdat ik vertrouw op het sterke imuunsysteem van mijn kind. Dan is het maar een egoïstisch keuze tav andere kinderen, is het ouderschap niet een en al egoïstische keuzes maken?

Loesje86, nizzie86 en lies276 vinden dit leuk.
  13. lies276

lies276 Niet meer actief

Die vraag is lastig te beantwoorden omdat er dan heel veel als- en zijn.

14. lies276

lies276 Niet meer actief

In Nederland zijn de 40 plussers ook niet gevaccineerd tegen hepatitus, meningococcen en de DTP is na 10 jaar ook niet meer werkzaam.
    De ouders die dus zo vreselijk bang zijn voor besmetting door niet gevaccineerde kinderen, kunnen hun kinderen dus maar beter ook niet in contact laten komen met ouderen.

Kash vindt dit leuk.
  15. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Je
    Dat is heel leuk, dat het immuunsysteem van jouw kind sterk genoeg is maar begrijp je ook dat dit bij andere kinderen misschien niet het geval is?
    En dat je door jouw toe doen en jouw keuzes, een ander kind in gevaar kan brengen?
    En dat het risico veel groter wordt op het krijgen van een gevaarlijke ziekte als mensen massaal hun kinderen niet meer inenten?
    Overigens zijn deze ziektes sterk afgenomen qua impact en is ons immuunsysteem inderdaad verbeterd.
    Maar wat als hier de pleuris uitbreekt en het een stuk slechter gesteld staat met de hygiene.
    Ren jij dan nog steeds niet naar de dokter om toch even spuitje te halen, voor difterie om jouw kind alsnog veilig te stellen?
    Overigens betwijfel ik of dat spuitje dan nog wel beschikbaar zal zijn.

Het is allemaal doemdenkerij, maar dat doe jij ook, wie zegt dat jouw kind hinder ondervindt van een vaccinatie.
    Dat kun je niet weten.
    Wat ik wel weet, is dat als mensen massaal niet meer gaan vaccineren, dit slecht voor ons en onze kinderen af gaat lopen.

16. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Dubbel

17. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.773
    2.186
    113
    Net zo goed als dat ik ook niet kan zeggen of ze er wel hinder van kan ondervinden. :)
    We weten het allemaal niet zeker en omdat ik als moeder alléén vertrouw op mijn eigen oordeel wbt míjn kind, heb ik deze keuze gemaakt.

18. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ik vind het nog al makkelijk om zo iets te zeggen.
    Maar jij zou als nog geen spuitje voor je kind willen als difterie weer terug komt?
    Denk je dat je kind dan nog steeds een geweldig immuunsysteem heeft en dit daardoor overwint?

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.953
    113
    Die groep ouderen zal echter steeds kleiner worden en de kans op besmetting door een van hen dus ook.

Hopsatee vindt dit leuk.
  20. lies276

lies276 Niet meer actief

Maar daar hebben ongeruste ouders nu toch niks aan??

Deel Deze Pagina