Ik werk in de gezondheidszorg, zeg hier alleen wat ik bij artsen zie gebeuren. Tegenwoordig iets minder als zeg 2-3jr geleden, maar als de de farmacie maar genoeg te dingen te bieden heeft waar jij als arts beter van wordt, wil je maar al te graag hun middelen voorschrijven.
Ik heb alle entingen gehad maar toch rode hond gekregen. Ook nog tijdens mijn 1e zwangerschap waardoor deze fout liep met 11 weken en gecureteerd moest worden omdat ik dood ziek was. Nou als dat rode hond moet zijn in lichtere mate dan neem ik me petje af voor wat hij normaal doet met de mens. Ik heb bijde kids geënt. Waarom, tja omdat ik denk dat dat het beste is.
"EPIDEMIE: De laatste echte mazelenepidemie in Nederland was in het najaar van 1999 en liep door tot voorjaar 2000. Bij 3000 kinderen van voornamelijk reformatorische ouders werd de ziekte toen aangemeld bij het RIVM. Tot dat laatste zijn huisartsen verplicht, want mazelen is een infectieziekte met aangifteplicht (geanonimiseerd). Van de 3000 kinderen was 94 procent niet ingeënt. Het werkelijke aantal zieken lag veel hoger, omdat ouders in lang niet alle gevallen de huisarts raadpleegden. Drie kinderen met een chronische ziekte overleden in 1999 aan de aandoening en voor 150 kinderen was opname in een ziekenhuis nodig vanwege complicaties." Bron: Mazelen is wereldwijd bezig aan opmars - Gezondheid - Reformatorisch Dagblad Je zou zeggen dat die directeur ook op de hoogte zou zijn van die 150 ziekenhuisopnames en 3 sterfgevallen in 1999/2000....
De directeur van het rivm is een prof dr andre van der Zande. Volgens de website dan he Home - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu
Het is onze plicht goed voor het lichaam te zorgen, zowel elke dag als bij ziekte. (Hoever je daarin gaat is persoonlijk denk ik..) Het is wat anders als je van te voren al aan God de wet op wilt leggen dat je niet ziek wilt worden. dat bepaald Hij. En natuurlijk, Hij bepaald ook of je beter wordt maar dat is met alle dingen. Er wordt altijd zo gefocussed op alleen die dingen waarvoor je geent kunt worden. edelweis jammer. Het gaat niet om de regels maar om het geloof. de regels vloeien daaruit voort.
maar als god tegen inentingen zou zijn dan zou hij er toch ook voor gezorgd hebben dat het niet mogelijk zou zijn om deze ziektes op deze manier te voorkomen of te verminderen ?
Dat was ik. Ik had dat net zo. Het geloof draait in veel gemeentes alleen nog maar om de regels. Daar krijg je stiekem gedoe van en mensen die heel hypocriet op zondag het hardst voorin de kerk staan te zingen terwijl ze vannacht nog strontlazarus op straat liepen en het bed delen met de vrouw van de dominee. De regels zouden niet het geloof moeten maken en zo ervoer ik dat wel.
Die mensen ken ik ook ja. Op vrijdag en zaterdag lekker coke in je neus stoppen en op zondag netjes vooraan in de kerk zitten..
Een oprechte vraag aan degene die niet enten. Stel je kind wordt gebeten door een hond of wat voor dier dan ook. Krijgt je kind dan een tetanus prik?
Ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt, maar ik hoop dat je het ook van de andere kant kunt bekijken. Het is heel fijn dat jij het vertrouwen hebt in god en dat je kinderen niet hoeven worden ingeënt (bedoel het positief hoor), maar ik kies er bewust voor om mijn kinderen in te enten. Ik zou het dan ook heel erg zuur vinden dat mijn kind ziek wordt omdat anderen besluiten om hun kind niet in te enten. Dus in zo'n geval kies ik er voor om de kat niet op het spek te binden omdat ik geen zin heb in een kind van 5 maand met de mazelen. Maar goed, als je weet dat iemand een flinke buikgriep te pakken heeft dan ga ik daar ook niet op visite...
Wat ik mij dan afvraag... Heb jij dan ook geen traphekje boven aan de trap? Want die zet je ook neer om te voorkomen dat je kindje van de trap valt...
Wij enten kritisch. Dat wil zeggen in ons geval dat we de DKTP wel hebben laten geven, maar op een later tijdstip dan gebruikelijk. De BMR geven we waarschijnlijk niet. Al deze ziekten zijn vele malen minder ernstig om te krijgen als kind dan als volwassene. Bij ons heeft dit niets met geloof te maken, wij geloven niet (al wonen we wel middenin de Biblebelt). Over de nieuwe uitbraak maak ik me niet zo druk. Ze is gezond en sterk genoeg en zoals gezegd zorgen de mazelen maar zelden voor complicaties (en zo wel dan voornamelijk bij kinderen die chronisch ziek zijn).
2jees: ik vind jou denkbeelden omtrent het christendom altijd zeer extreem. De God waar ik in geloof is een God van liefde. Hij heeft mij verstand en zelfdenkend vermogen gegeven. Hij test mensen niet en maakt ze niet opzettelijk ziek of beter. Hij geeft ons kracht en wijsheid. Aan ons wat we daarmee doen. Hij maakt mensen niet ziek en maakt mensen niet beter, dat doen wij zelf of de maatschappij of hoe je het ook wilt zien. Praat alsjeblieft voor jezelf; jij hebt het recht niet te spreken voor God.
Lieve mensen,God bestaat niet. Het is een verhaal. Net zoals een sprookje. Sommige geloven erin en de verstandige onder ons geloven er niet in. Het is een vlucht voor de echte wereld en makkelijk om je achter te verschuilen. ik zou ook nooit bij iemand op bezoek gaan die niet wilt enten.Mijn kind willens en weten blootstellen aan zoiets gevaarlijks,Never nooit!!
Zg en dat reht heb jij wel? Ik deed het niet bewust zoals jij zei trouwens.. Gelukkig zitten hier ook die mij begrijpen-respecteren.
Niet of beperkt vaccineren hoeft niets te maken te hebben met het geloof. Wij zijn niet gelovig, maar wel heel kritisch. Onze kinderen hebben een zogenaamd verlaat en beperkt vaccinatieprogramma doorlopen. Bij de twee oudste zonen woonden we in Ierland, we kregen alle medewerking van het gezondheidscentrum aldaar. Toen onze meisjes zover waren, woonden we in Engeland en daar was onze keuze ook al geen probleem. De jongste echter is geboren in Nederland en oh wat een problemen ondervinden we ineens! Het jochie is een gevaar voor de volksgezondheid en wat al niet meer. Ik merk dat het soms ontbreekt aan respect voor andermans keuze en dat is jammer. Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand willens en wetens de gezondheid en ontwikkeling van haar kind op het spel zet. Voor de een is dat door niet te vaccineren, voor de ander om dat juist wel te doen.
Inderdaad met een mond vol over god dit en dat maar ondertussen zijn het de grootste smeerlappen. Niet allemaal maar de meeste kunnen er wat van.