Mmmmmm, ik ken er toch echt 2 die hersenvliesontsteking hebben gekregen door de mazelen. Het meisje is toendertijd overleden aan die hersenvliesontsteking. De andere is er echt doodziek van geweest en heeft er ook het nodige aan over gehouden. Er zijn er tijdens vorige uitbraak 3 overleden. 3 teveel. Ik snap werkelijk niet dat iemand het risico neemt..... En 150 opgenomen in het ziekenhuis. Dn ben j echt behoorlijk ziek. En dst alles omdat papa en mama niet willen enten. Dit had gewoon voorkomen kunnen worden. Ik zou me werkelijk doodschamen tegenover mn kind en me diep schuldig voelen...
Nou inderdaad! Sluit me volledig bij je aan. Want anders worden wij op gezondheidsgebied w.b.t. Mijn man wel extreem getest en ik kan me niet voorstellen dat Hij dat doet om te testen, dat lijkt meer op pesten.
Aangezien sommigen hier meer met plaatjes hebben, bij deze. En dan beweren sommigen het beste voor hun kind te willen... kijk eens goed naar onderstaand. Kan werkelijk niet begrijpen waarom je dit zou willen voor je kindje en niet te vergeten, die van anderen!!!! Egoïstisch noem ik dat.
Ik wel. Heb hem decmeber 2010 gehad ondanks entingen in mijn jeugd. Ik was 18 weken zwanger en mijn dochter* heeft het niet overleefd..
Het is toch ook zo? Bewijs het tegendeel eens? Ik ken iemand met kinderpolio. Hij loopt kreupel de rest van zijn leven omdat zijn moeder het ook niet nodig vond zo'n prikje.
Wat vreselijk voor je. Dat je sommige reacties hier kunt lezen en rustig op reageren vind ik echt knap.
Mukkie, eerder benoemde je dat gevaccineerde kinderen ook ziektekiemen kunnen overbrengen, klopt. Maar daar gaat het helemaal niet om. Waar het om gaat is dat de vaccinatiegraad op een bepaalde hoogte moet blijven om bescherming tegen grote uitbraken/epidemieën te bieden. Wordt deze bescherming niet geboden en daalt de vaccinatiegraad in sommige regio´s nog meer dan kan een ziekte nog sterker/sneller worden overgedragen en dan wordt de kans op meer doden, meerdere mensen hersenvliesontsteking etc. wel weer een stuk groter. Dus ja, de gevolgen vallen nu dan misschien nog wel relatief (het zou je kind maar zijn ...) mee, dit is mede dankzij de huidige vaccinatiegraad. Ik ben zelf gedragsdeskundige en werk met mensen met ADHD, Borderline, Schizofrenie en vormen van autisme. De relatie met vaccinaties is m.i. niet aanwezig en deze mening baseer ik op wetenschappelijk bewijs. Ieder zijn overtuiging ... Oh, en voor mij is het ontkennen van het bestaan van God makkelijker te onderbouwen met feiten, dan het bestaan van God. Maar ook op dit punt, ieder zijn ding ...
Juist: weinig! Dat betekent niet dat het niet voorkomt. Je kind zal net bij dat kleine percentage horen terwijl je wel voorstander bent van inenten ja, je hebt de keuze op wel of niet te enten, maar kijk een ander er niet op aan dat ze hun kind liever niet in aanraking laten komen met mensen die niet zijn ingeënt. We dragen toch ook allemaal een gordel in de auto om te voorkomen dat je letsel overhoudt aan een eventueel ongeluk? Ik laat mijn kinderen inenten om te voorkomen dat ze erge schade overhouden aan een van de desbetreffende ziektes. Net als gordels geen ongeluk voorkomen maar de schade beperken, heb ik de hoop mijn kinderen te beschermen door ze in te enten.
Thnx. Ja wat moet ik zeggen. Ik zit wel met open mond te lezen, maar zulke stellige overtuigingen kantel ik niet door boos te worden.
Wow! En dat dan niet zeggen dat het mazzel is? Misschien had jouw zoontje ook 'mazzel' als je geen BV gegeven had? Zo'n opmerking kan echt kwetsend zijn voor anderen, bij wie het allemaal niet zo 'makkelijk' verlopen is. Jezus, met zo'n gedachtengang ben je al haast niet eens meer serieus te nemen. Zieltjes winnen, pffff!!
En dit is een gevolg van vaccineren? Is dat het enige wat al die jaren veranderen is? nee toch? Dan zou ik eens gaan kijken wat al die jaren nog meer allemaal veranderd is, alvorens de conclusie te trekken dat dit een gevolg zou zijn van vaccineren. Ow, en daarvoor hoef je echt geen wetenschapper te zijn, neem aan dat jij dit ook niet bent.. Toch?
Dat is ook zo. Ik zag die quote en jouw reactie eronder en dacht echt...jeee...wat een contrast! kreeg er bijna tranen van.
Nou nou wat een taal.. Dat jij je blijkbaar gekwetst voelt door wat ik schreef ligt meer aan jou dan aan mij. Ik heb niks kwetsends geschreven, althans niet met die bedoeling. Bij mij is het geven van borstvoeding absoluut niet makkelijk verlopen en ik zal dan ook de laatste zijn die zegt dat het een makkie is. Jij bent nu degene die suggereert dat het bij mij allemaal vanzelf ging en dus had mijn zoontje mazzel. Ik snap je gedachtengang niet . Verder voel ik totaal niet de behoefte om op je post te reageren. Als je gaat vloeken en kinderachtig gaat lopen doen. Als je het hebt over iemand serieus nemen.. dat doe ik bij jou dus niet.
Wat verschrikkelijk voor jou en jouw naasten. Ontzettend naar dat deze besmetting niet kon worden voorkomen. O.a. zwangeren en (ongeboren) baby's en kleine kinderen zijn een voorbeeld van mensen wiens immuunsysteem onderdrukt wordt of nog niet volledig ontwikkeld is. Voor mij een van de redenen om wel te enten.
Ik denk dat OOK vaccineren daar iets mee te maken heeft ja. Ik ben in ieder geval niet overtuigd dat het er NIETS mee te maken heeft. Naast voeding trouwens, want daarvan is de kwaliteit ook ver te zoeken tegenwoordig. Alles zit bomvol hormonen (vlees) antibiotica (vlees) en E-nummers. Kan nooit goed zijn. En biologisch is niet te betalen.
Ik ben totaal niet gekwetst, ik heb geen enkele ervaring met kinkhoest. En mijn taalgebruik valt toch ook wel mee? Of heb je hier al zo snel moeite mee? Jeetje! Heb nog even mijn tekst gelezen, en alleen het stukje over niet serieus nemen zou je tegen het hoofd kunnen stoten. Zieltjes winnen citeerde ik uit jouw stukje tekst. Vloeken en kinderachtig? Waar dan? En ik heb 9 maanden BV gegeven, snap jouw punt wat dat betreft. Maar misschien had jouw kindje het ook gered zonder de BV en extra vitamine D. Wil niet zeggen dat anderen, geent of niet geent, hier zo makkelijk doorheen komen, toch? Dat een roker 100 wordt betekent toch niet dat roken niet ongezond is. Je hoeft ook verder niet op me in te gaan hoor, als mijn stukje al te veel was voor je..