Mazelenuitbraak in Nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linde90, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    De oorzaak van autisme en schizofrenie zijn te vinden in problemen in de eerste maand van de ontwikkeling van de embryo.

Alf, verschrikkelijk wat je hebt meegemaakt.

2. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    #282 MissXX, 12 jun 2013
    Laatst bewerkt: 12 jun 2013
    Ik zeg het ook niet om je aan te vallen hoor. Ik ben namelijk ook van mening dat het veelal met de slechte voeding en dergelijke te maken heeft. En respecteer, ook al begrijp ik het niet, dat ouders de keuze maken hun kinderen niet te vaccineren. Ik geloof namelijk wel dat er bepaalde risico's aan vast zitten, net als bij het gebruik van medicatie, een operatie, en noem maar op.

Ik vind alleen het risico van het niet enten te groot!

3. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Alf, wat vreselijk zeg!
    Lijkt me heel naar bepaalde opmerkingen te moeten lezen hier..

Dat er mensen bestaan die het prima redden, wil gewoon niet zeggen dat dit dan maar voor iedereen opgaat!

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Alf, verschrikkelijk wat je mee hebt moeten maken :(

5. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Ik voel me ook niet aangevallen hoor:D
    Als er toch een natuurlijke manier was om mn kind te beschermen tegen ziektes zou ik het direct doen. Echt. Maar ik vind het risico van wel inenten groter dan niet inenten. Ik denk dat dat een gevoelskwestie is. En ieder maakt zn eigen besluit. Ik respecteer ook de ouders die wel inenten (ik ben zelf ook ingeent dus andsrs zou ik mijn ouders ook niet moeten respecteren). Een broer van mijn vader heeft polio gekregen in zijn kindertijd en om die reden heeft mijn moeder ons er tegen laten enten. Wij hebben volgens mij niet allemaal (ik heb 4 broers) alle vaccinaties gekregen. 2 van mijn broers hebben rode hond en de bof gehad volgens mij.

Het is een bijzonder gevoelig onderwerp, zo blijkt. Maar ik ben er wel van overtuigd dat iedereen met de beste bedoelingen zijn keuze maakt. Denk niet dat iemand onder ons bewust een keuze zou maken om zijn of haar kind in gevaar te brengen. En vanuit dat oogpunt kun je dus ook eigenlijk geen kritiek hebben op elkaar.

Ik vind het prima dat veel ouders wel inenten, maar ik deel wel graag de achtergrondinformatie die ik heb opgedaan. Iedereen kan dsn zelf beslissen wat ie ermee doet. Ik vind het wel echt heel jammer dat er weinig respect getoond wordt voor mijn keuze, terwijl ik niet degenen die wel inenten uitscheld, dom en onverantwoordelijk noem of voor gek verklaar.

6. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Alf wat afschuwelijk dat je dat hebt moeten meemaken :(

7. Papaver

Papaver Niet meer actief

Meer redenen zijn er dus echt niet nodig....wat vreselijk Alf

8. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wat vreselijk voor je Alf..

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Waar haalt iedereen het toch weg om van alles en nog wat te roepen over vaccineren, vaak kunnen die altenatieve kwakzalvers over geen enkel standpunt met wetenschappelijk onderzoek komen..
    Mijn schoonvader is ook zo'n alternatieve 'geneeswijzer';).. Ik heb me dus echt verdiept in alles rondom vaccineren.. Het enigste 'nuttige' wat ik eruit kan halen is dat je de prikken beter iets later kunt geven, zo hebben wij er voor gekozen om de BMR prik 2 weken geleden te geven, met 20 maanden. En je kunt het vaccineren homeopathisch begeleiden...

Verder is het mijn inziens gewoon onverantwoordelijk om niet te enten, ik heb nergens ook maar 1 onderzoek WAT DEUGT kunnen vinden dat zegt dat het slecht is om te enten..

Verder heb ik anderhalf jaar borstvoeding gegeven aan mijn dochter en ik denk ook dat het goed is om borstvoeding te geven, maar dat wil niet zeggen dat er een wonderlijk wit medicijn uit mijn borsten komt tegen polio, tetanus, difterie, kinkhoest, bof, mazelen, rode hond, etc. En vitamine D is hardstikke goed, maar gaat hem ook niet redden tegen dit soort verschrikkelijke ziektes..;)

Overigens hebben wij zelf de BMR uitgesteld, want bof en rode hond is inderdaad niet erg als kinderziekte, maar zo gauw je in de puberteit komt is het ZEKER wel verstandig om ook daar tegen te enten..

Overigens is het wel ironisch dat alternatieven altijd schreeuwen over gedragsproblemen na vaccinatie, terwijl na de mazelen dat juist ook kan ontstaan en later de dood.. Mazelen zou ik in ieder geval liever niet zien bij mijn dochter.. Ben dan ook blij dat ze haar BMR-prik binnen heeft..

'Soms kunnen zich complicaties voordoen zoals middenoorontsteking of longontsteking. Een gevreesde complicatie is hersenvliesontsteking, wat bij circa 1 van de 1000 ziektegevallen gebeurt. Daarnaast het zeldzame subacute scleroserende panencefalitis, dat wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie in de hersenen. Hierdoor komen, vaak na ogenschijnlijk gezonde jaren, eerst gedragsstoornissen voor en uiteindelijk belandt de zieke in een vegetatieve toestand en overlijdt na enkele maanden tot jaren. Voor 1-2 per 1000 gevallen heeft mazelen een dodelijke afloop.' Bron: Wikipedia

De spuiten zijn trouwens wel apart te verkrijgen bij de apotheek, je hoeft ze dus niet als cocktail in je kind te laten injecteren mocht je daar nog op tegen zijn.;)

Groetjes,
    Carlien

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat weten ze helemaal niet zeker. Dat zijn vermoedens en als die kloppen, sluit dat niet uit dat er ook andere oorzaken kunnen zijn.

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Hier worden ze ook geënt.
    Alleen heeft mijn dochter nu een week of 4 vlekken op haar lichaam, de huisarts noemde het de huidgriep en kregen we hormoonzalf en moest t verminderen,.,,,dat doet het niet echt maar word ook niet erger,....en nu ik dit allemaal hoor en lees maak ik me wel druk...maar ze is verder kiplekker.

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    schizofrenie bestond ook al lang voordat er vaccinaties waren alleen was je dan gewoon gek

ADHD bestond vroeger ook al, maar dan was je gewoon een vervelend rot kind.

autisme bestond ook al, maar dan was je een dromer/idioot/raar

Kanker bestond toen ook al, maar dan ging je gewoon dood.

Kortom (in mijn opinie) bestonden toen veel ziekten ook al alleen hadden ze er nog geen naampje aan geplakt

Vind het dan ook een beetje raar om te zeggen dat dit door het vaccineren komt.

maar goed even alle redenen op een rijtje zetten.

Ik heb dus MS omdat God dit schijnbaar wil en mijn zoon heeft Asperger omdat hij geen borstvoeding heeft gehad en gevaccineerd is. En toch ben ik gelukkig omdat het beiden geen dodelijke afwijkingen zijn.

13. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Mijn zoontje heeft alleen de eerste twee entingen (met 2 en met 4 maanden) gehad. Hij reageerde daar zo sterk op dat werd afgeraden ermee door te gaan. Nu hij bijna 4 is loop ik toch best wel tegen dingen aan zoals tetanus. Vorige week was hij gevallen en heb ik best wel wat tijd bij de huisarts doorgebracht. Die stuurde me door naar de huisartsenpost, omdat ze adviseerde het tetanusvaccin te geven, maar ze had geen adrenaline in huis voor mocht het misgaan. Bij de huisartsenpost wilde de huisarts het liever ook niet doen. Hij zei dat de kans te groot was dat mijn zoontje weer nadelig zou reageren op het vaccin...de kans dat hij tetanus op had gelopen was zo klein dat hij adviseerde het niet te doen. Hij had wat schrammetjes, maar omdat hij in het bos was gevallen wilde ik zekerheid. Er zijn dus niet alleen maar ouders die weigeren te enten vanwege weet ik wat voor redenen, maar ook mensen zoals ik. Je staat met je rug tegen de muur, want wat doe je? Mijn zoontje gaat nu een immuuntest krijgen en dan gaan we verder kijken met hoe en wat. Gelukkig woon ik niet in het gebied waar de mazelen nu zijn, maar ik voel de onrust weer door mijn lijf gaan.

14. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Dus door de ziekte kunnen wel gedragsstoornissen ontstaan, maar door het vaccin niet? Je beseft je wel dat het vaccin een verzwakte variant van de ziekte is? die kan dan dus ook gedragsstoornissen veroorzaken..

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

jou zoontje heeft een medische reden en dit vind ik heel anders dan een geloofsreden. als het medisch beter is om het niet te doen dan begrijp ik dat.

@ pluk jij hebt helemaal gelijk

16. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Je conclusie is heerlijk kort door de bocht. hopelijk een grapje.

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

klopt het niet dan?

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mijn laatste conclusie is uiteraard een grappige opsomming van sommige denkwijze 's die hier rondwaren in dit topic.

Maar aangezien ik in een gelovige stad woon zijn deze mij niet onbekend en kan ik er tegenwoordig al om glimlachen ipv het me aan te trekken.

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Kom op.

Die verhalen over autisme e.d. komen eerder over als een 'smoesje' om je keuze te verantwoordelijken.

Feit is;

Deze uitbraak is het gevolg van mensen die niet vaccineren.
    Dus alle theorieën over dat het aan de hygiëne ligt en dergelijke kunnen de prullenbak in.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    wat redeneren sommige hier lomp zeg... net of ze alle wijsheid in pacht hebben en het beter weten dan de dokter.

vraagje@ voelen jullie je niet ontzettend schuldig dat door je jullie gedoe van niet enten een ander kind misschien wel doodziek wordt en het niet redt? zou geen nacht meer slapen.

Deel Deze Pagina