Dat vraag ik me ook af, vooral voor de gelovigen onder ons die niet vaccineren. Waar halen jullie het idee vandaan dat het niet mag/kan/hoort? Ik heb niet in de bijbel gelezen: Gij zult uw kinderen niet inenten?! Dat is een oprechte vraag hoor! En ook inderdaad met de medicatie... Zou je wel chemo nemen als je kanker zou hebben om uitzaaiingen te voorkomen bijvoorbeeld?
Ben ik helemaal met je eens, maar jij bent het hopelijk toch ook met me eens dat het wel erg zuur zou zijn als je kind ziek wordt omdat een andere moeder heeft besloten om haar kinderen niet in te enten?
Ja, eens. Maar daar gaat iets aan vooraf. Ik zou het namelijk met mijn niet ingeente kind die een 'ernstige' ziekte bij zich draagt niey in mijn hoofd halen om in dorect contact te komen met een pasgeboren baby. Heb je het over een kins van een jaar of ouder dan maak ik me al minder druk, want die zijn over het algemeen goed bestand tegen ziektes en kunnen best tegen een stootje. Maar dat geldt ook voor kinderen met een zwak immuunsysteem. Als je weet dat een kind heel vatbaar is ga je daar sowieso met je zieke kind niet heen. Althans.. ik niet.
Oh dan heb ik met een mega scheel oog zitten lezen dat kan ook hoor Trouwens ik heb een broertje die uhm tja weet even niet hoe ik het moet benoemen erg in complotten gelooft er heilig van overtuigd is dat artsen het slechtste met ons voor hebben kanker genezen kan worden met een pit en alles aan onze voeding ligt. Kortom wij delen dus een hele andere mening. Hij heeft nog geen kinderen en wilt zijn kinderen ook niet laten enten omdat er aluminium in bepaalde entingen zit. Prima moet hij zelf weten ( wat nog steeds niet weg neemt dat ik het niet snap) Maar zijn keus. Waarbij ik hem uit legde waarom het mijn keus is om wel te enten. Waarbij ik te horen kreeg: Ik ga niet met jou in discussie jij mist te veel info. Wat ik daarmee wil zeggen is dat iedereen zijn mening baseert op andere feiten. Wij geloven andere feiten dan de mensen die niet laten enten. Betekend niet dat je dom bent of info mist we hebben alleen beide andere informatie waar we onze meningen op baseren.
Ik wil hier wel op antwoorden, maar wil dan eerst wel zeggen dat ik als gelovige (in jullie benaming: streng gelovige/zwarte kousenkerk) mijn kinderen WEL heb laten inenten. Maar ik weet ook hoe anderen in mijn omgeving hier over denken. En ga nou alsjeblieft niet gelijk met modder gooien.... God is almachtig. Hij staat boven alles. Als je kiest voor inenten, zou je twijfelen aan zijn almacht. Dan geloof je eerder in de werking van het vaccin dat je zou behoeden voor de ziekte. Je loopt God eigenlijk voorbij. Je kan het een beetje vergelijken met een relatie die je hebt met iemand. Eigenlijk een liefdesrelatie. Je vertrouwt die persoon voor 100%. Je gaat dan ook niet bij een ander bepaalde zaken regelen. Je wilt je geliefde niet kwetsen en hem/haar voorbij gaan. Dit is even in simpele bewoordingen waar het bij veel gelovigen om draait. Het gaat er dus niet om dat er ergens expliciet staat dat het verboden is om je in te enten. Het is overigens niet zo dat in onze kringen je er op aan gekeken wordt als je juist wel of niet inent. Wij laten elkaar vrij! Ik zelf zie de inentingen als middel die ik mag gebruiken. God heeft mensen (de farmaceutische industrie) het verstand gegeven om deze middelen te ontwikkelen. Ik heb waarschijnlijk te weinig geloof om het volledig in de hand van God te kunnen leggen. Mij geeft het rust als ik mijn kind inent.
Als je dit leest weet je waar het probleem in schuilt. Jou kindje is namelijk al besmettelijk voordat je zelf door hebt dat het ziek is. Mazelen: zeer besmettelijk | Mens en Gezondheid: Ziekten Dus op het moment dat je kindje ziek is en je het uit de buurt van andere kinderen houdt is het gewoon al te laat
Nou, de uitbraak zit een paar dorpen bij ons vandaan... Maar ik vind het niks met een kindje van 5 maanden hier. Baal ervan!
Kijk, maar jij denkt daar in ieder geval over na. Er is ook een hele groep mensen die daar helaas helemaal niet over nadenkt. Ik probeer uit te gaan van het goede in de mens: niemand zal bewust een ander kind willen besmetten, maar wat pluk al zegt er is ook een incubatietijd waardoor je niet eens weet dat je kind een virus bij zich draagt. In jou geval zal het risico klein zijn, maar als je zoals mij in de bible belt woont is het risico dat je wordt besmet een stuk groter.
Helemaal mee eens. Het is ook een kwestie van je gezonde verstand gebruiken. Ik woon midden op de biblebelt en toen één van onze kinderen nog een baby was, brak er hier in de omgeving kinkhoest uit. Ik gaf nog borstvoeding, mijn kind was kerngezond, maar ik hield hem toch zoveel mogelijk thuis. Je gaat het niet opzoeken natuurlijk!
Ja, maar ik lees ook al meerdere keren dat je de ziekte wel bij je kunt dragen als je wel ingeent bent, ook als je er niet ziek van bent. En als je wel ingeent bent kun je de ziekte alsnog krijgen. Dus ik vind het krom om de schuld van besmetting dan te leggen bij het niet ingeente kind, want het kan net zo goed van een wel ingeent kind komen . Bovendien komt mijn kind in geen geval in direct contact met jonge baby's die nog niet ingeent zijn. Niet eens perse om iets te voorkomen, maar mijn kind heeft op deze leeftijd nog niks te zoeken bij andermans kleine baby. Daar hou ik sowieso niet zo van. Ik ben zelf ook niet zo aanrakerig bij andermans jonge baby, wacht altijd af tot een ouder ook zelf aanbiedt dat ik het kindje vast mag houden. Maar als ik weet dat ouders hun kinderen wel laten inenten laat ik mijn kind uit de buurt totdat het kind ingeent is.
Dat zou ik net zo doen. Je moet de kat niet op het spek binden natuurlijk! Ik had al genoemd dat mijn schoonzus, neefje en nichtje kinkhoest hebben (schonzus en neefje zijn wel ingeent). Mijn zoontje heeft ook een poosje flinke hoestbuien gehad. We gingen, toen we nog niet van de kinkhoest wisten (het hoesten was er wel, maar de diagnose niet) naar een verjaardag van een ander kindje dat 1 werd (ik heb oudersvgezegd dat viggo hoestte, maar we mochten gewoon komen). De dag na die vwrjaardag kregen schoonzus en co de diagnose kinkhoest.mijn zoontje kon het dus ook hebben (zeker gezien zijn hoesten). Ik heb direct de moeder van dat jongetje een berichtje gestuurd met dit nieuws en dat ze bij de eerste signalen (verkoudheid) bij de huisarts moest informeren, omdat een antibioticakuur dan kon voorkomen dat de ziekte zou uitbreiden. Uiteindelijk gebeurde er niks, maar ik heb wel mijn verantwoordelijkheid genomen. Mijn zoontje had volgens het consultatiebureau geen kinkhoest, omdat hij daarvoor niet lang genoeg had gehoest
Hier hetzelfde verhaal, gooi daar nog een chagrijnige bui en waren vleugje barstende koppijn bij et voilà: vandaar mijn ietwat felle reacties Altijd fijn als je je chagrijnige bui ergens anders kunt afreageren
Kijk en dat je tgen mensen die dasr niet over nadenken boos reageert kan ik begrijpen. Dat je zelf de keuze maakt om niet in te enten betekent niet dat je andere kinderen daarom maar gewoon in contact moet brengen met aanwezige Iekten. Maar dat geldt naar mijn idee ook voor een griepje oid. Veel ziekten kunnen wel behandeld worden he. Zeker als je er vroeg bij bent is blijvende schade vaak goed te voorkomen. Ook dat geldt voor meer ziekten dan alleen die waartegen geent wordt.
Juultje, oprechte vraag hoor, maar hoe denk jij er dan over als je kindje kanker zou krijgen en chemo nodig heeft? Ik bedoel: 1 en al troep hoor die chemo, breekt heel je lichaam af. Ook allerlei complicaties kun je er van krijgen en je hebt net als inenten altijd nog zelf de keus.....
Ik vraag dit trouwens omdat het kindje van net 2 van mijn neef dus een hersentumor blijkt te hebben, die niet helemaal operatief verwijderd kon worden. Nu dus nog 1,5 jaar op en af chemo en bestralingen. Manneke heeft trouwens, ondanks de inentingen (normale) toch de rode hond gekregen....