Ik denk dat elke moeder het met me eens is als ik zeg dat je er alles aan doet om je kind te genezen. Ik heb van dichtbij een kindje met kanker meegemaakt, namelijk het dochtertje van mijn schoonzus (zus van man) dat op 1,5 jarige leeftijd de diagnose kanker kreeg. Het is een hel. Zowel voor het kind als voor de omgeving. Ons nichtje is na 4 maanden overleden. Andere kindjes die gelijkertijd in het ziekenhuis lagen met kanker en waarbij de behandeling wel mocht baten, kregen na genezing' toch weer andere vormen van kanker. Het gaat bij kindjes zo snel. Ik kan nu niet zeggen of ik mijn kind zou laten behandelen. Natuurlijk zou ik mijn kind voorbgeen goud willen verliezen. Maar ik heb van dichtbij gezien hoeveel chemo bij een kind kapot maakt (meer dan bij een volwassene) en ik zou het echt laten afhangen van de prognose en genezingskans denk ik. Alhoewel. Ook al is de kans nog zo klein, erbis een kans. In dat opzicht denk ik dat ik elke kans zou aangrijpen. Laten we het er maar op houden dat het een afschuwelijke keuze is!
Wat afschuwelijk voornjullie mamakelly! Wat een rotziekte he ik hoop van harte dat je neefje mag genezen! Heel veel sterkte!
Beetje jammer dat niemand op mijn eerlijke antwoord wil reageren. Het is blijkbaar makkelijker om modder te gooien naar de biblebelt als er moeite voor doen om je te verdiepen in de reden die er achter zit....
Wanneer je geënt bent kan je evengoed de mazelen krijgen. Een vaccinatie is geen garantie.. Maar het maakt de kans wel aanzienlijk kleiner. Daarnaast is het meestal zo dat als je de ziekte zou krijgen waar je tegen bent geënt, deze minder heftig zal zijn dan wanneer je niet bent geënt. Ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn!! Mijn kinderen zijn onder de 9 en zijn dus niet voldoende gevaccineerd. Het is jammer dat de ziektes terug komen die niet voor niks in een vaccinatie programma zijn opgenomen. Ik ben erg blij dat je in dit land kunt vaccineren en dat mijn kinderen de prikjes tot nu toe gehad hebben. Gelukkig woon ik niet in de buurt. Hopelijk zal het zich ook niet verder verspreiden.. Mijn dochter is een ex prematuur, heeft nierproblemen en is erg vatbaar. Ik vind het erg vervelend voor de mensen die er wel bij in de buurt wonen. Hopelijk zullen jullie kindjes/de zwangere vrouwen het niet oplopen!
Ik bedoelde het ook niet helemaal zo gericht op jouw kind alleen hoor. Maar meer in de trant van dat de ziekte al verspreid is voordat mensen door hebben dat ze (of hun kind) die ziekte heeft. Net als met de waterpokken. Alleen hebben de mazelen wat grotere risico's met zich meedragen dan de waterpokken.
Misschien moet jij je eigen advies ook eens opvolgen! Want jij zegt dingen over God waar ik mij als gelovige ook niet in kan vinden. Of misschien sprak ze wel niet namens God, maar over HAAR beeld van God. Mag dat wel?
nou hier kan ik nog es wat mee. een gelovig persoon die nou es gewoon in jip en Janneke taal uitlegd hoe er gedacht wordt. en verder niet allemaal shitsmoesjes verteld en erom heen draait. meid ik kan je totaal niet in je geloof vinden maar snap wel je denken. daarvoor dan mn respect
Ik las toevallig net je berichtje pas.. Maar vind dat je het goed verwoord hoe het voor "jullie" is mbt het geloof. Maar heb gelijk nog een vraagje Want ik begrijp dat jullie wel geënt hebben en dat jullie elkaar daar niet scheef op aan kijken. Maar in je post zeg je wel dat als je ent je god voorbij loopt ( en vanuit mijn misschien kromme redenering hoor ) Komt dat dan over als of je dan zou twijfelen aan je " God " en zijn "kracht"
Wil wel even reageren. Bedankt voor je heldere uitleg. Deel alleen de mening niet maar. Geloven in god staat iedereen vrij. Bedoel dit positief.
Denk dat je eerlijke antwoord een beetje verloren raakt in het tempo waarop andere antwoorden/vragen in dit topic verschijnen. Maar ik begrijp het gedeeltelijk wel hoor, woon hier al jaren heel gemoedelijk samen met allerlei vormen van het christelijke geloof. En ja dat houdt ook in dat ik soms reactie 's krijgt die mensen denken te moeten maken op basis van hun geloof (en die dus voor mij kwetsend zijn) Maar die leg ik naast me neer want net zo als op de hele wereld overal zitten er een paar "rotten" tussen en ik weiger die het te laten vergallen voor de rest.
Morgen maar eens contact opnemen met het cb mijn dochter heeft de 14 mnd prik niet gehad omdat ze toen ziek was oorontsteking en wilde haar niet meer belasten. maar de volgende afspraak is pas in november en we gaan ook op vakantie dus maar wel ff van te voren in enten.
He he.. dit begint er eindelijk op te lijken. De discussie is een gesprek geworden. Fijn Een mooi moment om af te sluiten en te gaan slapen. Welterusten dames! Dat iedereen morgen maar gezond en uitgerust en zonder zorgen over de mazelen wakker mag worden!
En zonder mazelen Mijn hemel ik weet gewoon nu al waar ik straks over ga dromen * lang leven de hormonen *
ow echt zorgen maak ik me er niet over.... tegenwoordig is er elke dag wel iets om je zorgen over te maken, kinkhoest, mazelen, vogelgriep, Mexicaanse griep, gekke koeienziekte, kippeziekte, varkenspest, besmette komkommers, iedere dag genoeg variatie wat dat betreft
Incubatietijd? He bent het meest besmettelijk vóór het uitbreken van de ziekte. Je kind weghouden bij andere kinderen is wel wijs, maar vaak ook te laat.
God heeft er, in mijn ogen, voor gezorgd dat de vaccinatiemiddelen er gekomen zijn. Dus daar mogen we gebruik van maken. Ik twijfel dus absoluut niet aan God. 2 van mijn beste vriendinnen enten hun kinderen niet, ik heb nog nooit hierover een discussie met hen gevoerd. Wij laten elkaar hier in vrij.
Aangezien ik in mijn directe woonomgeving veel met "refo's" te maken heb, ken ik de achterliggende gedachte. Ook al denk ik er anders over, heb ik respect voor ieders mening/ beslissing. Ik kan helemaal niks met uitspraken als: ze zouden het moeten verplichten! Brrrr, daar lopen mij nou de rillingen van over de rug. Wat gaat de overheid straks dan nog meer voor mij beslissen?!