Met 3 jaar en ongeveer 9 maanden krijgen ze meestal de laatste prik. Ze krijgen met 14 maanden de BMR. En dan met 9 jaar nog een keer de BMR waar dus ook mazelen in zit.
Tsja... Zoals ik al zei is dat voor ons niet de hoofdreden. Ik werk zelf in de branche en zie vaak dat koelkasten weken of zelfs maandelang boven de 8 graden staan te draaien vooral in de zomermaanden. Etenswaren die naast de vaccins bewaard worden. Als een koelkast te warm stond gewoon vaccins weer erin zetten en hergebruiken. Nou nee bedankt. Tenslotte breng je hetzelfde virus in je kind (afgezwakt). Als die te warm hebben gestaan is die niet zo afgezwakt meer en wordt je kind alleen al flink ziek van de inenting. En dat is nog maar een topje van wat we hier tegenkomen.
Nee Saja.. dat heb je fout (ik vul het gelijk even aan voor de andere hoor). Dat komt door de toegenomen hygiëne dat deze ziektes er bijna niet meer zijn. De entingen hebben er niks mee te maken. Dus ze zijn er voor niks en het is toevallig ook niet voor niks dat er precies in een dorp waar weinig geënt wordt de mazelen uitbreekt.
Zal dan een heel vies boeltje zijn in die dorpen ( nou het dorp waar ik vandaan kom was anders nog schoner als de stad waar ik nu woon ) En daar had je 20 jaar terug ook nog kindjes met polio en de bof
Jee dat is lekker dan!waar werk je als ik mag vragen?ik heb wel al veel gehoord van artsen en verplegend personeel dat hun eigen kids in geen geval laat inenten!zegt voor mij al genoeg!
Ik heb ook de bof gehad whahahaha!en ik ben suuuuuuper gezond!ik ken echt NIEMAND van mijn generatie die er ook maar IETS aan overgehouden heeft
Dus ipv er wat van te zeggen/melden/actie ondernemen... Kies je ervoor om er niets mee te doen en zelf dus niet te enten.... Apart...
Het probleem is ook niet dat een aantal mensen verspreid over NL zich niet vaccineert, het probleem is dat geconcentreerd een relatief grote groep zich niet vaccineert, zodat de graad te laag wordt en de risico´s op uitbraak sterk worden vergroot. Dit is het geval in de biblebelt, vandaar dat ik graag zie dat daar initiatieven voor verdere voorlichting ontstaan en hopelijk worden uitgebreid. 30 kinderen zijn momenteel geregistreerd, maar er wordt aangenomen dat het om meer kinderen gaat. Ik vind persoonlijk de risico´s van mazelen te groot (en ja, heb hier ook veel over gelezen ...) en verklein liever de kans op het krijgen van deze ziekte.
Ja dat kan en dat is een keuze.wat mij elke keer weer tegen d borst stuit is dat mensen die niet vaccineren, echt schandalige opmerkingen van anderen moeten incasseren...terwijl we in een land leven waar we een keuze hebben.
Komt toch op hetzelfde neer? Een tijdje geleden was er een uitbraak van de bof, nu mazelen en wie weet komt op deze manier Difterie ook weer terug...
Mijn neefje van 20 is onvruchtbaar dankzij de bof... Leuk hoor nooit kinderen kunnen krijgen door toe doen van je ouders...
Kijk, als ik mijn omgeving van mijn generatie bekijk, en dat zijn er echt veel, plus de mensen in mijn omgeving die niet geënt zijn tegen de bof, omdat er toen geen vaccin voor bestond, dan kan je toch een mooi beeld krijgen van hoe 'gevaarlijk' de bof zou zijn?er zullen best complicaties zijn.maar de bof is een kinderziekte.die je dus als kind doormaakt.om maar weer even terug te grijpen op de bof uitbraak onder volledig gevaccineerde studenten...tja gevaccineerd toch?en toch de bof op latere leeftijd...
Zoals je hebt kunnen lezen en ook uitgebreid in andere topics, volledig gevaccineerden kunnen net zo goed ziektes sluimerend overbrengen...
Ach ja sterk weer een uitbraakje polio en in mijn oude leefomgeving zijn er weer een heleboel kindje in een rolstoel. En bedankt pa en ma. En pa en ma denken ach dan maken we er nog 1 bij en gaan we stapelen....