Mazelenuitbraak in Nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linde90, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Dat is nu juist het probleem!
    Hoe minder mensen er voor kiezen om te gaan enten hoe groter de kans wordt dat dit daadwerkelijk gebeurd.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, ik constateer juist dat mensen steeds dommer worden eigenlijk ;)

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Dat is waar jij in geloofd.
    Uit respect zal ik mij dan ook niet uiten over mensen die via het standaart progamma vaccineren.

4. Partyrocker

Nou nee.
    Dat is een simpel feit.

Als je kijkt naar het aantal automobilisten (om even een voorbeeld te noemen) en het aantal niet-enters.

Dan is het vrij logisch dat je eerder met een auto in aanraking komt als met iemand die niet laat enten, dus dat je kind besmet kan worden.

Als de niet-enters toenemen, dan neemt ook de kans op 'in aanraking komen' vanzelfsprekend.

Is jouw kindje op dat moment (nog) niet geënt. Dan neemt daar op ook weer vanzelfsprekend de kans toe op besmetting en daarmee ook complicaties.

En ga je goddelijke gang.
    Dat is (gelukkig) nog het overgrote deel van de Nederlandse bevolking.

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb het over het feit dat jij erin geloofd dat mensen beter worden van vaccinaties.

6. Partyrocker

Dan moet je wat specifieker zijn, want je reageert direct op een reactie dat ik plaats over de hoeveelheden.

En ja, ik geloof dat het (overgrote) deel van de vaccinaties ervoor zorgen dat mensen er beter van worden ja.
    Het is in ieder geval een te groot risico om die theorie te testen. In mijn ogen dan.

7. ik zou er flink van over de emmer zijn, als ik een baby zou hebben, en er zou een mazelenuitbraak zijn...

Ik ken een stel dat een kind verloren is aan de mazelen.
    dat is al vele jaren geleden, maar zoiets laat enorm diepe sporen na

Ik heb dan ook geen goed woord over voor mensen uit geloofsovertuiging of uit ander belang hun kind niet vaccineren.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja oke, mijn excuses.

9. Bernie

Bernie Actief lid

11 feb 2009
    258
    17
    18
    Ik heb ook de uitzending van de Vijfde Dag gezien. Wat ik niet begrijp is dat de geportretteerden het wel ´God´s keuze´ noemen als een kindje besmet raakt, maar dat ze het niet als ´God´s keuze´ zien dat (zijn eigen) slimme onderzoekers een medicijn hebben uitgevonden. Alle respect voor iemands geloofsovertuigingen hoor, maar ik begrijp het gewoon niet. Ik neem toch aan dat deze mensen wel een kinderzitje gebruiken in de auto (en niet alleen omdat ze anders een boete krijgen). Gelden daar dan andere regels voor? Of gaat het puur om de integriteit van het lichaam? Maar ze laten toch ook hun haren knippen en ze trekken toch ook kleren aan?
    De vaccinaties die in NL gebruikt worden, hebben hun effect en nut allang bewezen. Voor mijn gevoel is het meedoen aan het inentingsprogramma een maatschappelijke verantwoordelijkheid. Iedereen in NL zou verantwoordelijk moeten zijn voor het voorkomen van ziektes die ernstige complicaties kunnen veroorzaken, of dat nu is door het hygienisch omgaan met afval of door het vaccineren tegen ziektes. We hebben in Europa de mogelijkheid om bepaalde ziekten voorgoed uit te roeien, dat zou belangrijker moeten zijn dan het feit dat sommige mensen ervoor kiezen om te geloven. Een andere vergelijking: de gereformeerden uit de reportage maken toch ook gebruik van onze dijkbescherming (vooral die uit Zeeland...), dat zou toch ook in moeten gaan tegen hun geloof in ´God bepaalt wat goed is´?

10. Alf

Alf Niet meer actief

Goed gesproken! Mee eens!

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
  12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik werk weliswaar middenin de bible belt, maar woon er gelukkig niet (nou ja, gelukkig, het is een zeer bewuste keuze om daar niet te wonen, zou me daar totaal niet thuis voelen). Ik vind het interessant om dagelijks mensen tegen te komen die zó ontzettend anders in het leven staan dan ik, en ben tegelijk blij dat mijn buren wat meer op mij lijken. Hoewel, er lopen hier weer wat meer types rond die beweren dat vaccineren gevaarlijker is voor kinderen dan ziek laten worden. Daar ben ik het volkomen mee oneens.

Ik ben erg voor zelfbeschikking, maar heb er wel moeite mee dat anderen risico's lopen doordat de vaccinatiegraad in hun directe omgeving erg laag is.

13. kvinna

kvinna Niet meer actief

Maar Nijntje, als dat de hoofdreden is, dan laat je toch bij de huisarts enten? Dan moet je zelf het vaccin bij de apotheek ophalen en naar de huisarts brengen. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat er in de keten groothandel - apotheek minder 'ongelukjes' voorkomen dan bij het CB, want zowel de groothandel als de apotheek hebben een direct financieel belang bij goed-werkende medicijnen.

Oorspronkelijk geplaatst door Nijntje1990 [​IMG]
    Tsja...
    Zoals ik al zei is dat voor ons niet de hoofdreden. Ik werk zelf in de branche en zie vaak dat koelkasten weken of zelfs maandelang boven de 8 graden staan te draaien vooral in de zomermaanden. Etenswaren die naast de vaccins bewaard worden. Als een koelkast te warm stond gewoon vaccins weer erin zetten en hergebruiken. Nou nee bedankt. Tenslotte breng je hetzelfde virus in je kind (afgezwakt). Als die te warm hebben gestaan is die niet zo afgezwakt meer en wordt je kind alleen al flink ziek van de inenting. En dat is nog maar een topje van wat we hier tegenkomen.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    oja?

:D

Geen idee met wie je omgaat maar ik merk dat niet.

Ik heb het dus over de wetenschap. ;)

Ik wil nu heel graag iets zeggen over "dom" zijn maar helaas kan dat niet zonder respectvol te blijven. Dus doe ik het niet. ( niet persoonlijk naar jou overigens)

15. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik neem aan dat je evolueren bedoelt?!;)

16. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Mooi geschreven.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    klopt...ben moe en lees niet alles meer na

Maar lief dat je het even corrigeert :D

Evalueren gebruik ik nu eenmaal iets vaker ;)

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

"Een" lijstje inderdaad. Volgens mij het lijstje van een H1N1-vaccinatie.

Dit is een lijstje van hulpstoffen van een BMR-vaccin:

Sorbitol

Natriumfosfaat

Kaliumfosfaat

Sucrose

Gehydrolyseerd gelatine

Medium 199 met zouten van Hanks
    Minimum essentieel medium, Eagle (MEM)
    Mononatrium L-glutamaat
    Neomycine

Fenolrood

Natriumbicarbonaat

Zoutzuur (om de pH aan te passen)
    Natriumchloride (om de pH aan te passen)

Pak nu even een pakje wereldgerechten, een pak optimel, een doos paracetamol, een fles hoestdrank, een tube tandpasta en je zonnebrandcreme en start met lezen. HOEH, spannend hè al die moeilijke woorden!
    Bel morgen ook even je groentenboer welke pesticiden er op je verse groente en fruit zitten en welke antibiotica in je vlees en je melk.

Verder nog iets?

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    een onsje dun gesneden rookvlees en de krant van gisteren:)

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Vind ik leuk!

Deel Deze Pagina