Sannebc, ik zou dat vooral eens navragen bij je huisarts en het CB. Die hebben daar meer verstand van. Kom je er daar niet uit, dan kun je misschien nog een vraag stellen bij het RIVM. Ik zou ook niet weten of het nu nog zinvol is om in te enten: als er al zieke kinderen in je omgeving zitten heeft de besmetting mogelijk al plaatsgevonden, en het duurt ook even voordat de vaccinatie z'n werk gedaan heeft. Tegen die tijd is de uitbraak misschien al weer voorbij. Overigens: mazelen is een ernstige ziekte en ik vind het terecht dat het is opgenomen in het RVP. Maar vergeet niet dat de meeste kinderen die een besmetting doormaken daar zonder blijvende schade uit komen. Zo ontzettend lang is die BMR prik er nog niet, en de meeste kinderen van mijn generatie hebben zonder complicaties een mazeleninfectie doorgemaakt.
Wat ik me af vraag? Voor de moeders die nu bang zijn voor de mazelen? Geven ze die dan niet apart? Of ook altijd in een cocktail? Nu heeft mijn zoontje gelukkig zijn BMR al gehad. Laten we nu met enige regelmaat in Biblebelt omgevingen komen.
Nou daar hoef je ze niet persoonlijk voor te kennen hoor! Hier op ZP word het snel duidelijk dat een hoop antiprikkers, anti zijn omdat ze bang zijn voor wat er allemaal in zit en wat dit voor hun kindje doet. Dit word versterkt door 'feiten' die geen feiten zijn. Lijstjes met bestandsdelen, mogelijke bijwerkingen van de bestandsdelen afzonderlijk en ga zo maar door. Terwijl een pakje Knorr wereldgerechten minstens net zo veel schadelijke bestandsdelen gevat als een gemiddelde vaccinatie (natuurlijk niet letterlijk). Ik bedoel ermee te zeggen dat een hoop van dit soort bestandsdelen toch echt in je dagelijkse leven regelmatig terugkomen in danwel AB, danwel voedingsmiddelen. Het zijn vooral zoals ZG al zei; de dure woorden die angst aanjagen en iemand die er al twijfels over heeft. Is natuurlijk flink geïmponeerd door wat er gelezen wordt. Gooi daar nog even wat rampverhalen en zogenaamde statistieken bij en *POEF!* We hebben een cocktail die gevaarlijker is als de gemiddelde vaccin.
Ik ken er een paar in real life, en kom er verscheidene tegen op dit forum. Vanwaar je vraag? Als mensen heel terughoudend zijn met prikken omdat zij gegronde redenen hebben om te denken dat hun kind overgevoelig is voor bepaalde hulpstoffen, dan geef ik ze groot gelijk. Maar dat er kinderen zijn die allergisch reageren op een prik wil niet zeggen dat de prik als geheel in de ban moet. Als je dat wel vindt, dan roep ik ertoe op om cashew en pistachenoten te verbieden. Die zijn namelijk levensgevaarlijk voor mijn zoon.
Zou je denken? Jij realiseerd je niet eens dat de feiten waar jij mee komt allemaal fictie zijn. Zoals wel meer pro vaccinerende mensen in een fictieve wereld leven en alles basseren op wat ze verteld word door mensen waarvan zij denken dat ze de waarheid vertellen. En als je geloofd in de goedheid van de mens dan kan ik dat alleen maar heel zielig vinden voor je.
Ik denk dat ik het eerder zielig vind als je constant alles wat iedereen in twijfel moet trekken. Lijkt me zeer vermoeiend.
Nee laten we massaal alle complot theorieën gaan geloven. Die tot nu toe ook nog gewoon fictie zijn bewijzen zijn er overal voor. Zoals iemand elders al in het topic zei google op Elvis leeft of 2 pac leeft en je komt bewijzen tegen dat ze beide nog leven. Maar is dat gelijk de waarheid nee. In beide gevallen is er niets bewezen en is beide fictie en geen feit.
Ik snap deze hele post niet. Ik zie niet waarom ik in een fictieve wereld leef doordat ik mij baseer op wat ik begrijp van wetenschappelijk onderzoek. Als jij gelooft in de slechtheid van de mens, dan kan ik dat alleen maar heel zielig vinden voor je. Lijkt me moeilijk om altijd maar wantrouwig te moeten zijn over alles wat je verteld wordt.
Hallo ik val even in met een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen, heb niet alle berichten hiervoor gelezen. Mijn jongste had vandaag de bmr geprikt moeten hebben, maar ze heeft al 2 dagen koorts. Nu zeiden ze eerst dat je na koorts 3 weken moet wachten, voordat je weer prikt, maar omdat mazelen heerst op dit moment moet ik meteen bellen als ze 1 dag koortsvrij is dan moet ze de bmr hebben... Hoeveel gevaar loopt ze nu dan? En weet iemand waarom je normaal gesproken 3 weken na koortsvrij te zijn pas weer mag prikken?
Ik snap wel dat jullie heel veel moeite hebben met wat ik opschrijf hoor, het is immers heel vervelend als je in een fictieve wereld leefd zoals jullie doen. Alleen ben ik totaal niet onder de indruk van jullie reacties. Ik voel me dan ook absoluut niet genoodzaakt erop in te gaan.
Oh dus omdat jij anders denkt dan wij is alleen jou mening gebaseerd op de waarheid? En dat is omdat?!
Volgens mij is mn broertje lid op zp ofzo.. Die denkt ook dat zijn mening de juiste is en die van een ander niet.
Wel leuk hoe jullie zelf reageren als iemand haar mening opdringt, terwijl jullie het 45+ pagina's lang al aan het doen zijn.
Nou ik heb al tig x aangegeven dat iemand het zelf moet weten wat ze doen hoor. En heb nergens gezegd jij moet je kind enten want dat is het enige juiste en anders ben je zielig Ik vind het alleen erg boeiend om te lezen dat er mensen zijn die met dingen komen die ze vervolgens in het dagelijkse leven wel via hun mond naar binnen werken maar om die reden niet hun kind laten enten. Verder zal het me werkelijkwaar aan mn reet roesten wie er ent en wie niet lekker doen waar je je goed bij voelt.