Mazelenuitbraak in Nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linde90, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Van wat ik ervan weet, vinden deze mensen dat God beslist of je ziek wordt of niet. Je mag dat niet proberen te voorkomen door te enten, want dan loop je Gods beschikking in de weg. Als je eenmaal ziek bent, mag je wel behandeling zoeken.
    Ik begrijp zelf niet helemaal waarom preventief vaccineren wel ingrijpen zou zijn op Gods beschikking en behandelen van ziekte niet, (want heel strikt gesproken zou je dan ook niet mogen behandelen en enkel bidden om genezing, als je het heel consequent doortrekt).
    Maar goed, dit is dus de redenatie ongeveer, als ik het altijd goed begrepen heb.

2. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Daar hebben we internet al voor:p

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hear hear!

4. Alf

Alf Niet meer actief

Ohja! :D

5. Alf

Alf Niet meer actief

20% op één school is echt veel!! :$

Ik ben bang dat we er binnenkort vanzelf achter gaan komen hoeveel schade deze ziekte nou echt aanricht, zo'n compacte groep is goed te monitoren :(

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Weet je waar ik bang van word...

Is dat ik het steeds vaker met zogelukkig eens ben :p
    Trust me dat ís pas creapy!

7. Partyrocker

Hahaha. Dat had ik dus nu ook.
    Matrix tot en met. Brrrrr

8. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Echt wel *pakt alu hoedje*

Voor ik het straks ook nog met DM eens ben *shock*

9. Partyrocker

Hahahaha.
    Ik vouw er ook maar 1.

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja zo kan je het balletje heen en weer blijven gooien denk ik.
    Sommige mensen denken er nou eenmaal anders over dan een ander en vinden dat jij niet met gezond verstand handelt.
    Zolang jij als ouder maar 100% achter je beslissing staat.
    En de meningsverschillen zullen er altijd zijn.

11. raspberry

Ik denk, maar ben geen medicus, dat dat is omdat koortsvrij niet altijd betekent dat je lijf een virus al overwonnen heeft, en aangezien de BMR-prik wel een heftige prik is/kan zijn, willen ze ws zeker weten dat een kind goed gezond is op het moment van prikken, (voor ons destijds reden geweest om Thirza niet te enten met de BMR: ze was voortdurend ziek).
    Maar als een ziekte dan rondgaat, wordt ws gekozen vanuit het beste van twee kwaden: ofwel niet vaccineren en kans dat een kind dat net ziek is geweest, mazelen krijgt, (waardoor mogelijk ook grotere kans op complicaties?), of wel vaccineren ondanks kans dat kind nog niet helemaal beter is, maar dan iig voorkomen dat het echt de mazelen krijgt.
    Maar goed, dat bedenk ik dus gewoon met m'n nuchtere hollandse boerenverstand. Weet niet of het klopt, maar dit lijkt mij het meest logisch :)

12. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Daar was ik het laatst 1x mee eens. Helemaal verbaasd. Maar haar reacties na dat petitietopic zijn ook ineens een heel slag verandert.

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hetzelfde geld voor mij en de enige die bang is van ons twee ben jij.

14. raspberry

Even over mensen die schijnen te geloven in complottheorieen: ik kan me wel voorstellen dat steeds grotere groepen mensen allerlei instanties wantrouwen. Er gaat een hoop mis en de manier waarop vaak omgegaan wordt met mensen die niet of later willen prikken, is regelmatig wel zodanig dat je daar wantrouwig van zou kunnen worden.
    Als ik zie hoe ontzettend veel moeite het RIVM en artsen doen om kinderen vooral gevaccineerd te krijgen, vaak zonder dat ze er goede uitleg bij geven en zeer regelmatig doordrammen als kinderen bewezen slecht op de vaccinaties reageren, in plaats van met ouders mee te denken en alternatieven/alternatieve prikschema's opstellen....
    Wij hebben het helemaal zelf uit mogen vogelen, niemand die dan met je meedenkt, want men wil toch wel heel graag dat je het normale schema volgt.
    Bij Caitlyn de prikken uitgesteld en afgelopen week, ondanks dat ze inmiddels de eerste DKTP gehad heeft, een 3e herinnering in de bus van het RIVM. Ik zou daar best achterdochtig van kunnen worden... ;)

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hoewel het toch best een serieus onderwerp is, moet ik toch echt steeds zo ontzettend lachen om sommige reacties hier. Vrijdagmiddagvermaak zeg maar :')

Heb dochter maar even voor sesamstraat gezet.. Die hand met die oogjes , dies pas eng! Ik denk dus dat ik van iedereen hier het meest bang ben.. Einde discussie... ;)

16. Alf

Alf Niet meer actief

RM, ik zou dat vooral irritant vinden, maar niet achterdochtig van raken.
    Helaas werkt sommige software zo dat er moeilijk handmatig iets aan te veranderen valt. Dat heb ik in mijn praktijk ook mee te maken helaas. Dat zegt mi meer iets over het NIET volgen en in de gaten houden van hun patienten dan over het WEL volgen. Complottheorie-gewijs dan..

17. Chaii

Chaii Niet meer actief

Oh, heel erg herkenbaar..
    Ik heb mono's aangevraagt bij de huisarts en moet daar 20 keer achteraan bellen maar die cocktails krijg ik wel 3 herinneringen van.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Tja, en de angst voor de gevolgen van het enten drijft jouw er toe om niet te enten....;)

Nemen de gevolgen op zich?? Je KIND neemt de gevolgen op zich. Je KIND ondergaat de gevolgen van jouw beslissing om niet te enten.
    Je KIND zal de ziekte moeten dragen en de evt. Gevolgen daarvan.

Het enige wat jij dan kan doen is zn rolstoel voortduwen als hij polio krijgt of hersenvliesontsteking met alle gevolgen van dien...
    Voor een doodziek kind zorgen.
    Of erger, zn begravenis regelen....

Wat een hypocriet gedoe zeg;)

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik vind je reactie misselijk makend en een beetje ver gaan.
    Je kent mij niet eens en weet ookniet tot in hoevere ik wel of niet ent.

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Jij zit alleen maar te stoken en komt met geen enkel goed urgument om je kind niet te laten enten......volgens mij zit jij nu vanaf een andere planeet jezelf kapot te lachen of zo....

(ik post hier ook niks eigenlijk maar dat komt omdat ik me er nooit zo ver in verdiept hebt, en ik leer hier in dit topic heel veel, dat geef ik toe. Mijn kinderen zijn wel ingeent, omdat het hoorde dacht ik, en als ik hier zo lees heb ik echt geen spijt van mn beslissing)

Deel Deze Pagina