Mazelenuitbraak in Nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linde90, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    De kans dat dat gebeurd is alleen wel heel klein

2. minon

minon Niet meer actief

Hier moet ook melding van gemaakt worden door de betreffende locatie. RIVM heeft ook protocollen opgesteld voor deze situaties maar die worden dus niet goed nageleeft. Logging van de temperaturen is niet verplicht, dus bij controles komt het RIVM hier dus niet achter. Ik werk bij een servicebedrijf dus wij onderhouden en volgen storingen aan deze kasten op. Het is dus de verantwoordelijkheid van de locatie om een storing te melden. Dit kunnen wij niet op afstand van al die consultatiebureaus zien. Tenzij ze een extern bewakingssysteem hebben. Als wij een kast openschroeven en zien dat hij op een bepaalde datum in het verleden te warm is geweest (niet alle kasten hebben die loging maar sommige wel) en wij hebben geen storingsmelding gehad kunnen wij hier niets aan doen. Hebben het zelfs wel eens meegemaakt dat de td van een locatie stug het display had bijgesteld maar geen temp had gemeten. En uiteraard melden wij dit allemaal schriftelijk bij de betreffende locatie maar verder hebben wij daar geen bevoegdheid in.

3. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Je kan er lacherig over doen, maar er zijn er genoeg die dat niet kunnen zijn hoor.
    ;)

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Idd..bij de bof (ook al is de kans misschien klein) zouden complicaties als hersenvliesontsteking kunnen ontstaan. En onvruchtbaarheid is ook geen pretje..

5. minon

minon Niet meer actief

Nee hoor. Mazelen etc wordt door vochtdruppels overgebracht en is in feite een luchtweginfectie. Een ingeënt iemand draagt dus die infectie prima bij zich en verspreidt dit door hoesten en niesen.

6. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja en ben je geënt is de kans heel klein dat je het krijgt ( of krijgt en in een vorm dat het niet levensbedreigend is. )

Ben je niet geënt zijn de consequenties dus voor de ouder en helaas ook voor het kind.

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik snap wat je bedoeld, maar gaat hier niet om. Het ging er mij om dat als je als persoon dat constateert en er vervolgens niets mee doet...

Als ik ergens zou werken en zou merken dat de koelkast te warm was zou ik niet gaan toekijken maar zou daar melding van maken en zorgen dat er iets aan gedaan word....

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Want mijn opa van 90 rookte als een ketter en heeft ook nooit longkanker gehad..;)

Bovendien is de bof over het algemeen veel onschuldiger dan mazelen op kinderleeftijd.

9. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mijn zoontje heeft een bijbal ontsteking gehad met 7 maanden.
    Nou hoe hij aan het huilen was met verschonen of elke andere beweging was gewoon niet leuk meer hoor.
    Of dit nu door de bof was? Is achteraf niet te zeggen. In ieder geval wel door een virusinfectie.

Dat soort complicaties kunnen gewoon gebeuren. Hoe klein de kans ook is, je kan net pech hebben.
    Ik snap zelf gewoon niet waarom ouders dat risico willen nemen. Niet voor hun eigen kinderen en ook niet voor de kinderen in hun omgeving.

Hoe rot ik de prikken ook voor hem vond en ik het net zo erg vond dat hij een paar daagjes ziek was; Ik deed het toch.

De enige reden waarom ik kort aan de entingen getwijfeld heb was omdat ik zelf bang was voor wat er kon gebeuren.
    Ik liet mijn eigen angst voor een ziek kleintje dus bijna ervoor zorgen dat ik de rest van zijn leven in constante angst had gezeten omdat er weer ergens een uitbraak was voor de ziektes waarvoor er geënt wordt.

10. minon

minon Niet meer actief

Dit doen we dus ook als bedrijf. We maken hier ook melding van bij de instantie.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    gister toevallig de 14 maanden prik gehaald voor mn zoontje.
    ik woon ook in een dorp/streek waar veel niet geeent worden. tja ik vind het dom. wat ze met hun eigen kind doen moeten ze zelf weten maar ze brengen idd die van anderen in gevaar. maar goed je kan het niemand verplichten.

dat er in vaccinaties spul zit wat ook niet lekker is geloof ik ook wel. maar dit weegt voor mij toch niet op om dan maar niet te enten.
    overigens ben ik er hier gerust op dat ze goed bewaard worden. pas kwam ik smorgens op het buro en kon hij niet gevaccineerd worden omdat de koelkast stuk was gegaan die nacht. alles werd vernietigd en ze kwamen direct nieuwe brengen.

de psz hier zat eerst samen in een gebouw waar een heel zwaar reformatorische school ook inzat. die zijn daar nu weg sinds een jaar. ben ik stiekem wel blij mee

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man is arts en wil dus echt wel dat zijn kinderen geënt worden. Hij komt zelf uit Afrika en weet wat de gevolgen kunnen zijn van het niet inenten. Daarnaast heeft hij meer dan voldoende kennis over de vaccinaties om te weten dat het lang niet zo ernstig is zoals sommige moeders hier beweren, omdat ze zomaar wat info van internet halen ;).

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Twee dierbaren van mij zijn farmaceut en ook zij zeggen: vaccineren!

Ik heb zelf het resultaat gezien van niet vaccineren (toen waren de betreffende vaccinatie's er nog niet) en die zijn niet best. Mijn broertje is voor de dood weggehaald en heeft er zo lijkt het gelukkig verder niks aan overgehouden maar wat een rottijd was het toen zeg voor mn ouders (ik was te jong om het te snappen), een andere die ik ken heeft een hersenbeschadiging en is nu dus geestelijk gehandicapt etc.

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Mijn man heeft als kind de bof gehad en ja hij is dus nu voor 99 procent onvruchtbaar,

hier enten we dus wel, maar wel in een langzamer tempo als aangegeven wordt standaard (ivm met astma zoon)

15. 1992

1992 Actief lid

16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind dat het eigenlijk gewoon verplicht moet worden. Als ze bv op scholen luizenonderzoek doen en ze vinden die bij een kind wordt die toch ook naar huis gestuurd? En dat is nog niet eens gevaarlijk. Waarom niet voorkomen?

En mensen met dat is gods wil snapik ook niet helemaal. Ben zelf gelovig opgevoed. En in de bijbel staat ook duidelijk dat je leven opzettelijk in gevaar brengen ook zonde is.

Heb er totaal geen begrip voor als er wordt gekozen een kind niet te laten inenten. Tenzij je echt denkt dat het echt schade aanbrengt bij je kind

16. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja, religieuze redenen zijn niet de enige reden om niet in te enten, er is ook een groeiende groep die de risico's van vaccinaties te groot vindt, de vaccinaties niet goed etc. Het risico op een dergelijke ziekte achten ze bovendien dermate klein, dat dat het risico van de vaccinatie niet waard is. (Voor het gemak?) wordt dan even vergeten dat het risico op de ziekte zo klein is door die vaccinaties. Als meer mensen zo gaan redeneren zijn die kinderziektes binnen no time weer terug....

17. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ook MET vaccinatie kan je kind ziek worden en vaccinaties beschermen niet levenslang, maar slechts zo'n 15 jaar. Dus als we jouw logica volgen, moeten we elke 10-15 jaar iedereen weer een herhalingsprik gaan geven... ;)
    Ziek zijn niet meer nodig vind ik een ongelovelijk naieve uitspraak. We hebben als mensen niet alles in de hand, we hebben nog steeds geen middelen gevonden die 100% beschermen en geen bijwerkingen of complicaties geven, dus tot die tijd kun je nooit spreken van dat ziekte niet meer nodig is...

18. raspberry

Het is ook wel even goed om het begrip biblie belt voor de regio Utrecht Zeist ook de antroposofie-belt te noemen. Daar zit een hele grote groep antroposofen die dus ook niet ent. Het zijn niet alleen maar 'die christenen' die niet enten... ;)

19. raspberry

Mijn broer heeft als kind de bof gehad en heeft 3 kinderen.
    De bof KAN complicaties geven, maar MEESTAL niet en ALS er complicaties optreden, is dat vaak bij mensen die de ziekte als volwassene doorlopen.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach ja, laten we maar hopen dat er geen kindjes overlijden, dat kan niet God's wil zijn ...

Dat gebeurt wsl niet omdat er genoeg kinderen in de omgeving wel goed ingeënt zijn, daar teren ze op.

Maar hun kind oningeënt naar diep donker Afrika sturen, durven ze niet hoor, teveel risico.

Bah ...

Deel Deze Pagina