Mazelenuitbraak in Nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linde90, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triskele

Triskele Niet meer actief

Neehoor het zijn gewoon feiten met een vaccinatie probeer je jezelf en je kinderen te beschermen tegen levensbedreigende aandoeningen, als je niet ent dan doe je dit niet, is geen mening maar gewoon een vaststelling van een feit, als je dit bv niet doet omdat je gelooft dat de heer je beschermt dan kan dat bv (al snap ik dit zelf niet) maar goed dat is een keuze..

2. Alf

Alf Niet meer actief

Goed gezien, Je bent snel :D :)
    Heb post aangepast was tekst-fout

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja oke dat zijn de feiten waar jij in geloofd.

4. Triskele

Het is bewezen met cijfers dat niet enten je kans geeft op levensbedreigende aandoeningen en wel enten heeft ook risico's maar heel minimaal levensbedreigend (wel bv bij allergische reactie maar ja dat kan dan net zo goed een pinda zijn bij wijze van spreken)

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mooi geschreven trouwens..

6. Triskele

ja ik geloof meestal niet in kwats wat mensen zomaar bedenken omdat het leuk is maar ga uit van feiten, feiten kan je niet of wel in geloven dat zijn gewoon vaststellingen, meningen van mensen DAAR kan je wel of niet in geloven of ervaringen maar feiten staan gewoon vast en daar kan je wel of niet wat mee doen.

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ja ik ken alle cijfers heus wel.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik geloof ook niet in kwats wat mensen zomaar bedenken.
    Is dat even wat zeg..

9. topper12

topper12 Niet meer actief

Zo dan... Ik vind dit wel erg ver gaan hoor :$

Het kan aan mij liggen, maar misschien is een spoedcursusje lezen & interpreteren voor de meesten hier geen slecht idee? Volgens mij staat er toch echt in het bericht boven het gequote (is dit überhaupt een Nederlands woord?) dat ze bij de huisarts mono's heeft besteld ipv de cocktails. Lijkt mij dat je die niet gebruikt om je begonia's beter van te laten groeien ;)

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Klopt, ik ben er ook niet gelukkig mee.. Maar verplichten om het wel te doen zou ik ook niet gelukkig mee zijn. Grrr.. Dubbel gevoel = zo vervelend ;)

Ik heb ook nagedacht over deels vaccineren, heb me erin verdiept, met de ha en cb erover gepraat en ben tot mijn eigen conclusie gekomen. Ik laat geen naalden in mn dochter zetten als ik niet precies weet waarom.

11. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Dankjewel Rozemarijke,
    zoiets zat ik zelf ook al aan te denken, maar ben niet blij dat het kiezen tussen 2 kwade word, wat is dan de beste keuze...

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, mijn zoon is ook autistisch, vanaf zijn geboorte was dit al te merken, ligt dus niet aan inentingen.

Er zijn bij hem 2 waarschijnlijke redenen: zijn vader is autistisch en hij heeft zuurstofgebrek gehad tijdens de bevalling.

Vind het echt belachelijk om te roepen dat kinderen autisme krijgen door enten, ook onder niet geënte kinderen zit autisme.

Overigens bestaat de bmr prik inderdaad niet eens zo heel lang, ik ben überhaupt niet geënt tegen de mazelen, en heb ook gewoon de bof gehad.

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb dat overgins nergens "geroepen". Laat dat even duidelijk zijn voordat iedereen weer de pan uit flipt..

14. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    oh ja, een kennisje van mij heeft haar vader verloren aan de lange termijn complicaties van de mazelen, een hersenontsteking (encefalitis) die zich pas rond zijn 40e uitte als een fatale dementie....

15. Bri

Bri Niet meer actief

Het is altijd een keuze tussen 2 kwaden. Of neutraler geformuleerd: een afweging tussen voor- en nadelen. Natuurlijk heeft vaccineren ook nadelen. Er is een kleine kans op complicaties. Die kans is vele malen kleiner dan de kans op complicaties bij het doormaken van de ziekte zelf, daarom kiezen de meeste mensen toch voor vaccineren.
    Dat zelfde geldt nu er een actieve uitbraak van mazelen is. Normaliter is het niet zo goed om kort na een koortsperiode te vaccineren, maar het risico dat daarmee gemoeid is, is schijnbaar kleiner dan het risico van een besmetting.

16. tuc

tuc Niet meer actief

chaii, die reactie tegen jou over die rolstoel was misschien wel hard...maar wel de werkelijkheid vaak hoor, daarom schreef ik ook dat ik degenen die dat onzin vinden uitnodig om hier in de buurt te komen kijken.

Als jij wel ent, snap ik idd niet goed waarom je dan zo zit te rellen.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Chaii: jij reageert op dit bericht met "tuurlijk is dat onzin" ........, mag ik aannemen dat jij dus gelooft dat autisme veroorzaakt kan worden door enten.

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Kan ook heel wat anders inhouden dan wat jij aanneemt.
    Daarom maakte ik het dus nog even duidelijk.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zoals ik het lees ent chaii gedeeltelijk, maar inderdaad, als je dat op die manier doet, vind ook ik het maar vreemd dat je dat zo aanvallend reageert op totale entingen. Dan moet je je mond houden, want in dit geval geldt dan: U ziet de splinter in anders oog, maar de balk in uw eigen ogen niet!

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik reageerde pas aanvallend nadat anderen aanvallend naar mij reageerde. ;) (Nadat mensen de dood van mijn kinderen begonnen aan te halen, mag het?)
    Ik moet overgins helemaal niet mijn mond houden, daar is dit een forum voor lijkt mij.

Deel Deze Pagina