Mazelenuitbraak in Nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linde90, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niet duidelijk genoeg dan. Wat ik mij afvraag is wat jij dan verwacht dat een vaccinatie dan allemaal wel niet kan veroorzaken? Ik zal niet zeggen dat er bepaalde risico's aan kleven, maar die risico's zijn (bewezen) vele malen kleiner dan de kans op ziekte en alle gevolgen daar omheen. Bovendien blijf ik van mening dat mensen die niet willen vaccineren, vanwege het zogenaamde gevaar, gewoon domweg meeliften en die keuze ook kunnen maken vanwege dat het merendeel in Nederland is geënt. Een egoïstische keuze dus.

Ik vraag mij nl oprecht af of je deze keuze ook gemaakt zou hebben wanneer je in een risicoland zou wonen (donker Afrika bijv) omdat je daarheen bent uitgezonden voor je werk bijvoorbeeld en zelf de entingen moest betalen, zodat je kind geen of een stuk minder risico zou lopen.

2. mamabri

mamabri Niet meer actief

Met je mond houden bedoel ik dat je geen commentaar op een ander mag leveren die ent terwijl je zelf ook ent, dat slaat echt nergens op, forum of niet.

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Pff chaii je geeft overal een reactie op maar nergens een antwoord op de teksten die je quote.

4. Chaii

Chaii Niet meer actief

Daarom schreef ik toch dit;

Dat hele Afrika gaat me een uur kosten om op te schrijven en waarom eigenlijk?
    Voor wie, ik bedoel het is toch vrij duidelijk dat elke wel of niet enter overtuigd is van zijn/haar keus.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik bemoei me er toch even mee omdat er weer beweerd wordt dat er een verband is tussen enten en autisme. Dat is er niet. Ik kopieer even wat ik al in een eerder topic geschreven heb:

Autisme neemt pas spectaculair toe sinds 1993 en niet vanaf de start van vaccinaties in de jaren 50. Zo ongeveer rond de tijd dat de definitie verbreed werd waardoor bv ook syndroom van Asperger etc ertoe gerekend worden. En nadat de film Rain Man in 1989 uitkwam. En de DSM-III R (nieuwe versie van het standaard handwerk voor diagnosticeren van psychische aandoeningen) kwam uit in 1987 waar voor het eerst een bredere omschrijving van autisme genoemd werd zodat het eerder gediagnisticeerd kon worden (http://www.unstrange.com/dsm1.html) Logischerwijs wordt er dus sneller gediagnosticeerd en daarom lijkt het meer voor te komen. Dit betekent echter niet dat het meer voorkomt, en er is geen correlatie met vaccinaties maar wel met de oorzaken die ik hierboven noem

En als toevoeging hierop is zelfs Allen Frances het met me eens. Wie is dat? De man die de DSM-IV heeft vormgegeven en nu tegen een nog verdere uitbreiding van ziektes in de DSM-V is, omdat hij vindt dat ze doorgeslagen zijn in het diagnosticeren hiervan sinds de DSM-IV.

bol.com | Terug naar normaal, Allen Frances | Boeken

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee je was niet duidelijk, het ging in dat berichtje met name over autisme, en jij reageert er op als zijnde dat jij geloofd dat autisme (deels) door enting kan worden veroorzaakt.

En wat is er nou zo moeilijk aan de vraag of je wel zou enten wanneer je naar Afrika uitgezonden zou worden door je werk? Ik bedoel: je staat achter het niet (volledig) enten of je staat er niet achter.

Maar ik maak het je makkelijk, kun je kiezen:

A: Nee ik kies ook dan niet voor enten, want ik ben ervan overtuigd dat het meer kwaad dan goed doet, en durf ik het risico te lopen dat mijn kind een ziekte oploopt.

B: Nou, in dat geval zou ik dan toch wel kiezen tussen 2 kwaden en wel laten enten, want je weet maar nooit, en ik durf dan toch eigenlijk het risico niet te lopen. En eigenlijk ent ik niet volledig, omdat ik er op vertrouw dat het goed gaat aangezien er in Nederland zoveel kinderen geënt zijn en durf ik mee te liften op het feit dat de meeste ziektes in Nederland niet zo vaak voorkomen om die reden.

Ben benieuwd naar je keuze ;) Misschien heb je zelf een C?

7. Chaii

Chaii Niet meer actief

#647 Chaii, 14 jun 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jun 2013
    Nouja laat maar, haha ik denk dat het nu wel duidelijk is dan? Daar ging het namelijk om, niet dat ik beweerde dat mijn eerste post daar duidelijk was. Want dat was hij ookniet, vandaar mijn reactie.

Waarom is iedereen toch zo nieuwschierig naar waarom ik wel of niet, dit of dat doe? En wanneer niet en wanneer wel?
    Ik denk dat dat dan C was.. :)

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

En de C is?? ;)

Even zonder gekheid, iedereen is nieuwsgierig omdat jij heel fel je standpunt verdedigd zonder concrete voorbeelden, want ik weet niet hoe het met de rest hier is, maar ik ben nu nog geen bal verder en snap dus nog steeds niet waarom jij zo reageert op andere enters, terwijl jij zelf deels ent.

9. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    +1:D

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Nouja fel, er waren al een paar enters fel voor mij.
    Misschien ben je die vergeten?
    Het is altijd gek hoe enters reageren als iemand is een keer terug bijt. Dan gaan ze helemaal over de streep. Maar tegen een niet-enter rare uitspraken doen en beledigend reageren is wel geoorloofd. En dan heb ik het helemaal niet alleen over bepaalde reacties naar mij toe hoor.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Misschien ben ik die wel vergeten, ik ben nl geënt ;):D.

Maar jij valt niet onder een niet-enter en dus vind ik het wel vreemd dat jij zo reageert op mensen die enten. Je doet het zelf nl overkomen dat wanneer je ent dit levensgevaarlijke complicaties voor hun kinderen kan opleveren, terwijl je zelf deels ent. Dat klopt toch niet?

12. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    ik dacht es kijken of hier nog nuttig gepost wordt maar het is nog steeds dezelfde die hier zit en dr gelijk wil halen.

ik ga dit topic dus weer verlaten.

chaii@ wel jammer dat je verder niet reageert op iemand als je er flink naast zit met je beweringen

13. Chaii

Chaii Niet meer actief

Er is zoveel jammer.
    Ik probeer nergens mijn gelijk te halen, mensen stellen mij vragen of quoten iets wat ik zeg.
    Ik dacht trouwens dat jij naar het zwembad was ofzo, niemand heeft jou gemist hoor.

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    waarom nou meteen weer zo vijandelijk? jij hebt veel vrienden zeker? echt meid, ga wat aan je gedrag doen. maakt het leven leuker

en met een zwemles ben je met anderhalf uur ook weer terug he. of is dat ook weer ongeloofwaardig?

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

fictie tina, dat is fictie! :p

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Je bent zelf vijandelijk bezig hoor.
    Je kan niet stoppen met over me te schrijven schijnbaar, terwijl ik je laaste post voor deze twee negeerde.

17. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    :D hahaha

ik reageer echt niet meer op die fictie..... wordt er echt moe van.:)

dacht dat mn schoonmoeder strontkoppig en eigenwijs was maar dit slaat alles.

en zoeffffffffffffffffff

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik leef schijnbaar inderdaad in een wereld van fictie als jij je niet de hele tijd vijandelijk gedraagt tegenover mij.
    Jij houd het niet lang uit met je nieuwe account, succes.

19. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Voor degene die in complottheorietjes geloven;

Weten jullie echt zeker dat rood, rood is?
    En niet toevallig groen en dat wij alleen maar denken dat het rood is omdat ons dat gezegd word?
    Misschien is een koe in werkelijkheid wel een hond? En een schaap een paard.

Shit!
    Ik ben al die jaren gewoon in het ootje genomen.

*Neem nog een wijntje*.

20. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    #660 TinaTeenslipper, 14 jun 2013
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
    hahahahha:D

Deel Deze Pagina