Iedereen is vrij om wel of niet in te enten. Maar als moeder van een drie maanden jonge baby maak ik me zorgen. Al zou ik eigenlijk niet weten hoe hij het op dit moment zou moeten oplopen.
kan je je baby ook vroeger laten inenten tegen de mazelen? het is hier niet in de buurt, nog niet maar ik vind het eng!!! als mijn baby de mazelen zou krijgen door een kindje wat niet ingeënt word brr,...
Het zit in de mens om te geloven wat ze willen geloven Angst daar pakken ze mensen op...al eeuwen. Dus verspreid een overtuiging en appelleer daarbij aan de mensen hun angst...en voila...je hebt volgelingen.
@sydneys: Ik lees net dat dat in Zeeland nu wel gebeurt, dus het zal denk ik niet al te lang duren voor dit in andere provincies ook gaat gebeuren: GGD Zeeland biedt vervroegde vaccinatie aan tegen mazelen Denk dat dat overigens wel alleen in de risicogebieden zal gebeuren.
Zag dit topic vanmorgen al en las het op teletext en dacht dit gaat een lopend topic worden ben net terug en zie we zijn al een aardig eind met pagina.s Mijn mening hier in. Heb niks terug gelezen. Blijf het jammer vinden dat mensen hun kinderen hier voor niet laten inenten. Dat ze voor zich zelf deze keuze hebben gemaakt kan ik ergens nog inkomen., Alleen mocht jou kind de mazzelen krijgen omdat jij het niet hebt ingeënt en daar door zou een ander kind besmet raken. Zou ik er heel veel moeite mee hebben.
Maar dus ga jij je jonge baby dit heftige vaccinngeven? Dat vind ik eigenlijk ook wel onbegrijpelijk.
Ik zou echt niet blij wezen wanneer ik daar in de buurt zou wonen.Ik blijf het ronduit onverantwoord vinden om je kind niet tegen deze ziekte in te enten.Een neefje van mijn man is in de jaren 70 overleden aan de mazelen.Hij kreeg een hersenvliesontsteking en deze werd hem fataal.Ongelofelijk dat mensen bewust met het leven van hun kind willen spelen.Zet ze in quarantaine zou ik zeggen...
Nee hoor, ik gooi niet alle christenen op 1 hoop. Juist niet. Geloof zelf ook in God. Feit is dat die epidemie zich afspeelt in de biblebelt en dat dat een term is voor een gebied waar veel zwaar gereformeerden wonen.
Het is natuurlijk altijd gevaarlijk, dat niet inenten, maar tegelijk vraag ik me wel af in hoeverre je als niet-gereformeerd babytje in contact komt met gereformeerde kindjes... Mijn ervaring is dat het een vrij gesloten gemeenschap is met eigen scholen, eigen clubjes etc. Nu woon ik niet middenin de bible belt, maar ken wel aardig wat mensen uit die streek en het is heel erg 'ons kent ons', wat ik ervan heb gezien... Daarnaast zullen gereformeerde ouders hun kinderen ook echt wel thuis houden als ze ziek zijn... Het is niet alsof ze hun kind dan bewust een menigte insturen om 'de kinderen ziek te maken die god ziek wil maken'...
@bolke Niet iedereen die in zo'n gemeente woont is natuurlijk gereformeerd. En die kindjes spelen ook met niet gereformeerde kindjes buiten of thuis natuurlijk. Wij woonde naast een gezin wat niet geënt was en wij speelde dagelijks met hun. Ze zaten alleen op een gereformeerde school buiten het dorp. En zo waren er meer kindjes. Op verjaardagen liep de hele familie bij elkaar binnen en kom je er toch mee in aanmerking.
Overigens is de incubatie tijd 8-14 dagen. En kan jou kind al besmet raken voor je weet dat het om de mazelen gaat..
Hier hebben we over 5 weken een gereformeerde bruiloft om het maar even zo te noemen. We hebben net besloten niet te gaan. Familie feestjes gaan we ook niet naartoe ik ga mijn baby niet blootstellen omdat een ander niet ent
Maar die vaders en moeders werken ook gaan naar ziekenhuizen enzo enzo en zo besmetten ze baby.s die wel met 14 maanden eigenlijk ingeënt zouden worden. Dus voor kinderen voor de 14 maanden is het een risico die je kan gaan lopen terwijl je er niks aan kunt doen om het te voorkomen.