Mazelenuitbraak in Nederland

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door linde90, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rums

rums Niet meer actief

Iedereen is vrij om wel of niet in te enten. Maar als moeder van een drie maanden jonge baby maak ik me zorgen. Al zou ik eigenlijk niet weten hoe hij het op dit moment zou moeten oplopen.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

kan je je baby ook vroeger laten inenten tegen de mazelen? het is hier niet in de buurt, nog niet maar ik vind het eng!!! als mijn baby de mazelen zou krijgen door een kindje wat niet ingeënt word brr,...

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Het zit in de mens om te geloven wat ze willen geloven

Angst daar pakken ze mensen op...al eeuwen.

Dus verspreid een overtuiging en appelleer daarbij aan de mensen hun angst...en voila...je hebt volgelingen.

4. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

5. knap

knap Niet meer actief

Zag dit topic vanmorgen al en las het op teletext en dacht dit gaat een lopend topic worden ben net terug en zie we zijn al een aardig eind met pagina.s

Mijn mening hier in. Heb niks terug gelezen. Blijf het jammer vinden dat mensen hun kinderen hier voor niet laten inenten. Dat ze voor zich zelf deze keuze hebben gemaakt kan ik ergens nog inkomen., Alleen mocht jou kind de mazzelen krijgen omdat jij het niet hebt ingeënt en daar door zou een ander kind besmet raken. Zou ik er heel veel moeite mee hebben.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar dus ga jij je jonge baby dit heftige vaccinngeven? Dat vind ik eigenlijk ook wel onbegrijpelijk.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

neen, niet als het gevaarlijk zou zijn maar als ze het zouden aanraden zou ik er wel over nadenken

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou echt niet blij wezen wanneer ik daar in de buurt zou wonen.Ik blijf het ronduit onverantwoord vinden om je kind niet tegen deze ziekte in te enten.Een neefje van mijn man is in de jaren 70 overleden aan de mazelen.Hij kreeg een hersenvliesontsteking en deze werd hem fataal.Ongelofelijk dat mensen bewust met het leven van hun kind willen spelen.Zet ze in quarantaine zou ik zeggen...

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Grote kas er op zetten en besproeien:D:D

*grapje*

10. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Elke malloot kan een grafiek op een site plaatsen en dit als feit presenteren.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik vind het wel iets om over na te denken haha

12. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Vooral niet vergeten te krijten in de zomer:D:D

13. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Wij wonen in de bijbelbelt, gelukkig heeft de jongste de bmr al gehad.

14. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor, ik gooi niet alle christenen op 1 hoop. Juist niet. Geloof zelf ook in God.

Feit is dat die epidemie zich afspeelt in de biblebelt en dat dat een term is voor een gebied waar veel zwaar gereformeerden wonen.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

Als die van jouw geent zijn hoef je niet 'bang' te zijn toch!?

16. Het is natuurlijk altijd gevaarlijk, dat niet inenten, maar tegelijk vraag ik me wel af in hoeverre je als niet-gereformeerd babytje in contact komt met gereformeerde kindjes...

Mijn ervaring is dat het een vrij gesloten gemeenschap is met eigen scholen, eigen clubjes etc. Nu woon ik niet middenin de bible belt, maar ken wel aardig wat mensen uit die streek en het is heel erg 'ons kent ons', wat ik ervan heb gezien...

Daarnaast zullen gereformeerde ouders hun kinderen ook echt wel thuis houden als ze ziek zijn... Het is niet alsof ze hun kind dan bewust een menigte insturen om 'de kinderen ziek te maken die god ziek wil maken'...

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

@bolke

Niet iedereen die in zo'n gemeente woont is natuurlijk gereformeerd.

En die kindjes spelen ook met niet gereformeerde kindjes buiten of thuis natuurlijk.

Wij woonde naast een gezin wat niet geënt was en wij speelde dagelijks met hun.
    Ze zaten alleen op een gereformeerde school buiten het dorp.
    En zo waren er meer kindjes.

Op verjaardagen liep de hele familie bij elkaar binnen en kom je er toch mee in aanmerking.

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Overigens is de incubatie tijd 8-14 dagen.

En kan jou kind al besmet raken voor je weet dat het om de mazelen gaat..

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier hebben we over 5 weken een gereformeerde bruiloft om het maar even zo te noemen. We hebben net besloten niet te gaan.
    Familie feestjes gaan we ook niet naartoe ik ga mijn baby niet blootstellen omdat een ander niet ent

20. knap

knap Niet meer actief

Maar die vaders en moeders werken ook gaan naar ziekenhuizen enzo enzo en zo besmetten ze baby.s die wel met 14 maanden eigenlijk ingeënt zouden worden. Dus voor kinderen voor de 14 maanden is het een risico die je kan gaan lopen terwijl je er niks aan kunt doen om het te voorkomen.

Deel Deze Pagina