Peuter (2) met Down bespot: 'Ze maakten zeehondengeluiden en riepen: 'Ik ben een down

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 2augustus1992, 9 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Gisteren las ik dit op rtlnieuws, vind het zo verdrietig. Dit zijn dan volwassen vrouwen.
    Pesten vind ik never nooit goed te praten, maar lachen om een (klein) kindje:(

Ik lees trouwens al heel lang mee, ben vroeger wel lid geweest maar nu terug onder een andere naam ( mocht iemand het interesseren :)).

2. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
  3. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat zijn vrouwen van middelbare leeftijd. Volwassen zou ik ze niet noemen. Rare mensen.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wat?! Onopgevoed tuig, bah zeg, wat vreselijk!

5. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vreselijk.

Ik ben als moeder van 2 zorgintensieve zoontjes hier ook altijd bang voor. Ik heb al heel wat afkeurende reakties moeten verduren op mijn oudste zoon vanwege zijn autistische gedrag. Maar hij heeft dan in eerste instantie een onzichtbare handicap en het commentaar wat je dan krijgt, ook niet leuk.

6. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Verschikkelijk!!! Ze moeten zich kapot schamen.:x
    En dat moet dan het voorbeeld geven aan de jeugd.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Hier kan ik zo ontzettend boos om worden. Wat een tuig zeg!

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik geloof dat ik niet voor mezelf in had gestaan als ik op dat moment toevallig voorbij was gelopen. Wat een walgelijke wijven zeg, stelletje randdebielen!:x

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nou inderdaad. Wat een domme lui zeg. Vreselijk. Ik begrijp nooit zo goed hoe onze maatschappij zo hard kan zijn.

10. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik zag het afgelopen week ook al een paar keer voorbij komen op Facebook, met het verzoek om te delen, en nu staat het blijkbaar ook op rtl.

Eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom dit nieuws is. Uiteraard is het gedrag belachelijk, en keur ik dat ook zeker af, maar ik vraag me wel af of de maatschappij zo veel harder is, of omdat alles tegenwoordig zo veel aandacht nodig heeft.
    Vroeger gebeurden dit soort dingen ook, je vertelde het tegen je partner en je ging verder met je leven. Nu moet half Nederland aandacht en medeleven tonen, en haalt het zelfs het nieuws.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik keur het gedrag van deze vrouwen echt niet goed, maar het gebruiken van een onschuldig kind om aandacht te krijgen eigenlijk ook niet.

11. Betsy

Betsy Niet meer actief

Afschuwelijk dit soort dingen.

Toen ik nog in de horeca werkte zaten er op het terras drie begeleiders met 3 volwassenen met down heerlijk van warme chocomel met slagroom te genieten. Het werd een enorme kliederboel en ze hadden enorm veel plezier. Het hele terras zat met een grote glimlach op zijn gezicht.

Op 1 tafeltje na. Die kwamen mij erg luid vragen/mededelen dat ze het smerig vonden en of ik er iets van wilde zeggen. Natuurlijk wilde ik dat. Ik heb de rekening op tafel geklapt en ze vriendelijk gevraagd het terras te verlaten en niet meer terug te komen. En dat ik me heel goed kon voorstellen dat iedereen dat soort "gedrag" smerig vond. Ze smeet zo een tientje op tafel en stormde het terras af. :D

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ach ja..deze vrouwen zijn zo verrot, die zijn niet meer te redden.
    Te ver heen.
    Dit prachtige meisje heeft zoveel liefde om zich heen, die gaat een mooie toekomst tegemoet ❤️

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Helemaal eens met bovenstaande...

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Amen to you! 😁

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zag het ook voorbij komen via facebook, ontzettend verdrietig werd ik er van.

16. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Meer bewijs graag????

Ik ben waarschijnlijk naïef, maar de moeder kan het berichtje op fb gezet hebben voor aandacht. Ik kan me niet voorstellen dat volwassenen dat doen.

17. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ook hier iemand die jaren in de horeca heeft gewerkt. Je wil niet weten wat voor opmerkingen je van volwassenen hoort op het terras.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, ik heb jarenlang veel in de trein gereisd op een route waar een woongroep langs lag voor mensen met Down, ze maakten vaak uitstapjes met de trein en je hoort dan echt hele nare dingen. Van scholieren, maar ook van volwassenen.

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb zelf twee zorgintensieve zoons en je wilt niet weten wat ik soms over me heen krijg.

Ik kan me helaas heel goed voorstellen dat volwassenen dit doen. En om eerlijk te zijn, volwassenen zijn vaak nog het ergste.

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Volgens mij leef jij dan in een sprookjeswereld, dit soort dingen gebeuren helaas wel vaker.

Deel Deze Pagina