Hier ben ik het mee eens! Ja ik ergerde me ook behoorlijk aan Sandra en ja ze zorgde voor veel onrust maar dat laatste komt wellicht ook doordat ze hier een podium kreeg aangeboden. Hetzelfde gebeurd nu met Appelschil. Of dat nou wel of niet dezelfde persoon is is eigenlijk niet eens zo interessant want recht op discussie voeren heeft iedereen! Je kan het er mee een zijn of niet, je hebt een keus. Of je gaat de discussie aan als je daar tijd en energie wilt insteken of je kijkt over haar posts heen want niemand verplicht je die te lezen of op links te klikken of weet ik veel wat. Maar om iemand een ban te laten bezorgen omdat haar mening/manier van discussiëren je niet aanstaat slaat werkelijk nergens op en als het Beheer daar dan in mee gaat zou ik helemaal schandalig vinden! Er lopen buiten genoeg gekken rond die er naar mijn mening enge ideeën op na houden. Die maar ook allemaal verbannen naar een onbewoond eiland zodat ze de gevoelige mensen onder ons niet kunnen hersenspoelen? Kom op zeg..
Ik kom hier wel vaker dames tegen met een vreselijke manier van schrijven. Allemaal maar een ban dan????? Niemand is verplicht om bepaalde topics te lezen of om te reageren. Je kunt iets irritant vinden, je kunt iets ook negeren. Ik vind het pure censuur als je iemand een ban geeft omdat de manier van reageren ( en vooral een mening) anderen niet aanstaat.
Eens Logan! Ik ben niet vies van een goede discussie. Iedereen mag van mij anders denken. Maar je moet geen 'haatprediker' worden! In zo'n geval vind ik een ban terecht. Vreselijk voor die mensen daar. Misschien eens een vaccinatieteam die kant op. Honger ver weg krijgt geregeld aandacht, maar dichter bij huis is ook nog veel te doen.
SandraBe is - ondanks haar controversiele topics - overigens geband van dit forum doordat ze een prive-bericht van Beheer openlijk op het forum postte. Dat is de reden waarom ze geband is.
En in dat bericht werd ze gewaarschuwd voor een ban als ze niet zou stoppen om anderen te overtuigen van haar mening. Doet niet iedereen dat in zo'n topic?
Nee, in dat bericht werd haar gevraagd om nunancering aan te brengen omtrent haar mening over vaccineren, nadat ze diverse topics had gepost waar veel mensen zich aan stoorden. Afijn, iedereen die dit wil nalezen kan via haar profiel zichzelf een mening vormen. Er was van een ban geen sprake. Die werd pas uitgedeeld nadat ze dit prive bericht openlijk postte, wat tegen de regels is. http://www.zwangerschapspagina.nl/20354638-post280.html Degene die achter SandraBe schuilgaat is al sinds 2013 geobsedeerd door het onderwerp vaccinatie, is op diverse forums actief (en ook daar al geband), op FaceBook (waar ze overigens ook in diverse groepen geband is) en op de FB pagina van het RIVM ook (waar ze ook zelfs geband is, en dat zegt wat) Alle posts kenmerken zich door het ontkennen van welk (tegen)bewijs dan ook, weigering om op basis van dit bewijs in discussie te gaan, alleen maar tegenvragen te produceren en door zelf nergens met eigen bewijs aan te kunnen komen. Persoonlijk vind ik dat SandraBe niet van dit forum geband hoefde te worden, maar uiteindelijk heeft het Beheer daar het eindoordeel over. Ik ga altijd graag met haar in discussie hier op dit forum.
Je spreekt 1 wetenschapper en dan is het ineens zo hoe deze ene wetenschapper het zegt. ...dat klinkt toch niet echt logisch of wel. Ga je altijd alleen op 1 mening af? SandraB is extreem...dit kun je aan haar posten zien en aan haar facebook. Mensen die zo extreem zijn moeten ook tegen zichzelf beschermt worden. Mondsnoeren kan niet. Want iedereen heeft de vrijheid van meningsuiting. En gelukkig maar. Ik zou ook echt niemand de mond willen snoeren. Maar als een forum kun je wel een standpunt innemen. Dat doen ze nu ook met Politieke topics of topics over geloof. Even voor de duidelijkheid...want ik ken dit forum inmiddels een beetje: Ik ben niet tegen vaccineren of voor vaccineren. Dat moet iedereen zelf weten. En om welke redenen mensen het wel of niet doen...laat dit in elk geval een wijs besluit zijn waar feiten goed onderzocht zijn. Als je dan tegen vaccineren besluit...prima...of juist voor...prima. Maar laat het een besluit zijn waarbij je zelf goed hebt onderzocht hoe en wat. Niet van complot sites et cetera... Zelf ben ik bezig om te bekijken hoe het zit met de HPV vaccinatie. Ik ben er nog niet zeker van of ik dit wil. Vooral met DES in mijn achterhoofd ( misschien helemaal niet realistisch...maar dit weet ik nog van vroeger ...dus ik wil dit onderzoeken)
Elke goede wetenschapper zal bescheiden zijn en toegeven dat hij/ zij maar een klein deel onderzoekt. En nee, ik heb al wat meer wetenschappers gesproken tijdens Open dagen op universiteiten, de laatste tijd.
Inderdaad, de immuniteit voor kinkhoest is ongeveer 4 tot 10 jaar. Daarom wordt de medewerkers van het AMC ook gevraagd om de booster te halen, zij werken namelijk veel met kinderen die misschien nog niet het kinkhoestvaccin hebben ontvangen of door verminderde weerstand (ondanks vaccinatie) toch ontvankelijk zijn voor het kinkhoest virus.
Goede zaak, iedere vijf jaar een kinkhoest booster voor de werknemers van amc. Dat zou eigenlijk iedere Nederlander moeten halen en rivm zou hier elke vijf jaar oproepen moeten versturen maar als dat nog iets te hoog gegrepen is, dan op zijn minst élke kinderarts, kraamhulp, crèche leidster, verloskundige en iedereen die met jonge baby's in contact komt inenten tegen kinkhoest. Moeten deze groepen mensen (kinderartsen enzo) niet ook tegen ziektes als pneumokokken en hib en griep gevaccineerd worden om hun patiënten te beschermen? Ik meen dat griep wel wordt aangeboden maar pneumokokken en hib volgens mij niet? Is het een mogelijkheid om de vaccin status van ziekenhuis personeel, zoals kinderartsen en verpleegkundigen, verloskundigen, etc. Openbaar te maken zodat ouders op basis van vaccinatie graad in ziekenhuizen kunnen besluiten in welk ziekenhuis hun kind komt te liggen voor operaties of waar ze gaan bevallen?
Nog beter, iedere Nederlander elke vijf jaar eerst overal voor titeren, voor alle ziektes waartegen wordt ingeënt en aan de hand van de titer uitslag wel/niet inenten tegen kinkhoest en polio/difterie/mazelen/tetanus, etc. Iets wat nu ook met dieren gedaan wordt door o.a. Tonnetje Koning. Dat moeten wij mensen ook allemaal gaan doen. Iedereen eens in de zoveel jaar (vijf?) titeren op alle vaccinatie antistoffen en als je antistoffen te laag zijn her vaccineren.
Hoi SandraBe, welkom terug! Dat lijkt me inderdaad een goed idee. Misschien wel ja, ik denk alleen dat een vaccinvrij ziekenhuis weinig patienten zal ontvangen en daardoor snel weer moet sluiten. Nee hoor, sommige vaccins zijn levenslang geldig en de vaccins voor de ziektes die op latere leeftijd (wellicht) 'uitgewerkt' zijn verloopt het voor een volwassene vaak in minder heftige vorm. En door de groepsimmuniteit is de kans klein dat je een van deze ziektes nog oploopt, doordat deze na invoering vaccin een stuk minder voorkomen.
Hoi cindya1, Kinkhoest vaccin werkt tussen de +\_ 4 en 10 jaar, zegt rivm. Als je vanaf nu elke kinderdokter elke vijf jaar tegen kinkhoest wil gaan inenten, zoals amc ziekenhuis van plan is, dan kun je beter na vijf jaar eerst titeren of je inderdaad geen antistoffen meer hebt. Als je dan toch titert kun je kijken of er nog voldoende antistoffen voor de andere vaccins aanwezig is. Welke vaccins werken levenslang? Ik weet het alleen van de bmr dat die levenslang bescherming geeft maar dat klopt ook al niet meer omdat er nu een onderzoek loopt voor bof/bmr 3 inenting. Dat je als volwassen persoon minder last hebt van een ziekte wil niet zeggen dat je je dan maar niet moet laten her inenten. Je bent opnieuw risico groep om baby's en mensen met een zwakke gezondheid te besmetten. Maar het lijkt mij onzin om elke Nederlander of elke kinderarts elke zoveel jaar standaard opnieuw in te enten. Eerst titeren en aan de hand van de titer wel of niet hervaccineren kinkhoest én de overige vaccinaties uit het rijksvaccinatie programma.
Ik denk ook dat een vaccinvrij ziekenhuis snel zou sluiten maar dat lijkt me ook niet waarschijnlijk, dat geen enkele kinderarts zichzelf laat herinenten. Maar wat zou je kiezen, een ziekenhuis waar maar 50% zich opnieuw heeft laten inenten tegen kinkhoest en geen enkele kinderarts zich tegen pneumokokken, of hib heeft laten inenten en niemand getiterd is op de overige ziektes uit het vaccinatie programma? Of kies je dan liever voor het ziekenhuis waar 50% van de kinderartsen zich heeft laten titeren en aan de hand daarvan zich heeft gevaccineerd? Of kies je dan liever voor het ziekenhuis waar 90% van de kinderartsen/verplegend personeel, verloskundige, gynaecoloog zich heeft laten titeren en aan de hand daarvan zich heeft gevaccineerd?
Niet nodig. Als je je als arts om de 5 jaar laat inenten, weet je zeker dat het kinkhoest vaccin up-to-date is. Nee hoor, dat speelt bij mij geen enkele rol bij het kiezen van een ziekenhuis. Ik ga er namelijk vanuit dat elke arts met zijn vaccinaties uit het RVP up-to-date is en gelukkig is dat zo als ik het beleid van het AMC lees. Daarnaast ga ik er van uit dat als de kans groot is dat ik in het ziekenhuis pneumokokken of HiB op zal lopen, het AMC de artsen ook hier tegen laat vaccineren. Vaccinaties onder artsen speelt bij mij geen enkele rol bij het kiezen van een ziekenhuis. Waarom maak jij je hier zo druk om?
Voor jou speelt het geen rol wat de vaccinatiegraad onder ziekenhuis personeel is maar voor andere ouders wel misschien? Nergens maak ik eruit op dat het amc personeel RVP up to date is. Enkel de kinkhoest booster krijgt het personeel sinds kort aangeboden. Je moet er toch niet aan denken dat een kindje met kanker en chemo therapie behandeld wordt door een arts die niet is ingeënt tegen meningokokkenC of pneumokkoken en door de behandelend arts een longontsteking of hersenvlies ontsteking krijgt?
Het is inderdaad niet nodig om elke vijf jaar te titeren of je nog voldoende antistoffen kinkhoest hebt maar ik vind het zelf ook weer niet nodig om onnodig in te enten tegen kinkhoest. Daarom zou ik persoonlijk liever kiezen voor eerst titeren ipv standaard elke vijf jaar een booster kinkhoest maar dat is mijn persoonlijke mening. Als ik als kinderarts/verplegend personeel of verloskundige toch titer vanwege kinkhoest dan ook de rest van de ziektes die in het rijksvsccinatie programma zitten titeren om er zeker van te zijn nog goed beschermd/up to date te zijn met de inentingen van het rijksvaccinatie programma.
Hoop niet dat onzekere mamma's je erg serieus nemen.. Een mening mag, maar dit gaat weer veel te ver!
Prima, als jij dat vindt. Daar moet je inderdaad niet aan denken nee. Maar laat dat nou maar over aan de ziekenhuizen zelf om hier mee om te gaan. Zij zijn dagelijks vanuit professionele hoek bezig met het behandelen van kankerpatientjes en chemobehandelingen en zullen hier zeker procedures voor hebben.