Mazelenuitbraak op Haagse crèche, zeker drie kinderen besmet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Als je geen pro vaxxer ben, wat maakt het je dan uit wat andere ouders doen? Waar maak je je druk om?

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Precies dit dus! Dit gebeurt echt veel vaker.
    Ik heb ivm mijn kritische houding wat betreft het rvp veel contact (gehad) met anderen die er voor gekozen hebben om niet, gedeeltelijk en/of uitgesteld te vaccineren en heb zo ontzettend veel van deze ervaringen gehoord.
    Als de helft ervan echt gebeurd is, is het al meer dan schandalig!
    Dat is de reden waarom ik ook weinig waarde hecht aan de rapporten.

3. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Volksgezondheid misschien :rolleyes:

Paardenbloem vindt dit leuk.
  4. lies276

lies276 Niet meer actief

#284 lies276, 10 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 apr 2019
    Mijn kinderen hebben nog nooit pcm nodig gehad. Ook geen antibiotica.
    Mocht dat wel nodig zijn, geef ik dat overigens zeker niet zonder blikken of blozen, maar zou ik mij ook eerst afvragen of het echt nodig is.

Edit; Ik bedenk me net dat mijn oudste zoon na een zware operatie wel pijnstilling heeft gehad, maar toen was hij al 16.

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Het cb heeft hier, na de ouders, zeker achteraan gebeld, omdat ze het niet konden geloven dat ze zomaar werden afgescheept.
    0 op rekest.
    Ze vonden het niet te bewijzen dat het door de vaccinatie kwam.
    Ja, duh! Je gaat met een gezond kind naar binnen, binnen enkele minuten na de vaccinatie raakt het kind in shock en wordt met gillende sirenes afgevoerd.
    Logisch dat het dan door iets anders komt dan de vaccinatie.

In het geval van onze vrienden, waar het kindje overleed na de vaccinatie, is het uiteraard lastiger te bewijzen. Alhoewel de arts in het academisch ziekenhuis er ook helemaal van overtuigt is dat dit door de vaccinatie is veroorzaakt.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.790
    113
    Dat hoop ik wel

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.790
    113
    Hier helemaal mee eens.

8. Mammielove

Dus ben je pro, of niet?

9. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Je reageert nu op een andere persoon dan degene die de niet-pro opmerking maakte. Beetje bij de les blijven...

10. Mammielove

Zij geeft antwoord op mijn vraag, ook al had ik die aan iemand anders gesteld. Daar mag ik dan ook gewoon op reageren toch?

11. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Ik ben een voorstander van vaccinaties ja. Elk nieuw vaccin waar we mee te maken krijgen verdiep ik me van te voren in. Ik laat me niet zomaar alles voorschotelen. Maar het is nog niet voorgekomen dat we er een hebben overgeslagen.

12. Mammielove

Dan snap ik niet zo goed waarom je reageert op mijn vraag aan @Fennec

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Omdat je @MaritS quote, en niet @Fennec
    Vandaar ook mijn eerdere post

14. Mammielove

Ik quotte gewoon FenneC, maar MaritS reageerde daarop. Prima natuurlijk, doe ik ook weleens voor iemand anders. Ik reageer daar dus gewoon op.
    Maar zij geeft daarna een antwoord wat Fenne niet had gegeven, dus vind ik het vreemd dat ze daar op reageerde.

Zo, snap je het nog? Nee? Ik nu ook niet meer denk ik :D

NiVa0230, Whysteria en MaritS vinden dit leuk.
  15. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Hahaha de ultieme verwarring

Mammielove vindt dit leuk.
  16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Zouden ze het misschien op een allergie voor een van de bestandsdelen hebben gegooid ipv een reactie op de vaccinatie?
    Geen idee hoor hoe dat zit bij het cb. Maar ik vind ook dat alle meldingen geregistreerd zouden moeten worden, alhoewel, er zijn ouders die klagen en een melding doen dat hun kind moest huilen... dat vind ik dan persoonlijk weer wat overdreven.

Binnenkort moeten alle vaccinaties die gegeven worden bij de barcode gescand worden en die moeten weer aan de patiënt gekoppeld worden. Zo heb je altijd het juiste batchnummer bij de juiste patiënt, waardoor het melden nog eenvoudiger en doeltreffender zou moeten worden.

17. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Als jij geen anti vaxxer bent, waarom vaccineer je je kinderen dan niet?

Ysabella vindt dit leuk.
  18. Mammielove

Omdat ik er voor nu voor kies om geen vaccinaties te geven omdat ik het niet nodig vind. Maar ik kan me voorstellen dat iemand anders daar anders over denkt en het wel doet. Vind dat ook helemaal prima. Ik vind iemand anders er niet meer of minder door.
    Maar ik ben dus niet anti nee. En we denken ook na over de toekomst en wellicht maken we over een paar jaar andere keuzes.

19. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Voor de vergelijking sterftecijfers van de griep.
    De oversterfte hè!!!!
    Iedereen die de griepprik niet haalt maar massaal thuishouden dan?

Bijgevoegde bestanden:

SAARC en lies276 vinden dit leuk.
  20. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Ik vind het een beetje een vervelende discussie worden zo.
    Dat er verschillen in mening zijn prima.
    Dat respecteer ik en ik verwacht dat van de 'tegenpartij' ook.
    Maar op deze manier vind ik het een beetje een welles-nietes gedoe worden. Je hoeft toch niet persé een ander te overtuigen en je gelijk te halen?

Deel Deze Pagina