Mazelenuitbraak op Haagse crèche, zeker drie kinderen besmet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lies276

lies276 Niet meer actief

Feit is dat je dood kan gaan aan die reactie op de vaccinatie.
    Of dat nou een allergische reactie is of niet, als je die vaccinatie niet had gegeven, was het niet gebeurd.
    Uiteraard weet je van tevoren niet dat die reactie gaat komen en welke stof het dan is waar je zo heftig op reageert. Bij de kinderen van mijn collega is dit niet duidelijk geworden en bij het kindje van onze vrienden, die het niet overleeft heeft, was het geen allergische reactie.

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.500
    13.977
    113
    Vrouw
    Dat is met elke allergie zo, juist daarom zijn allergieën zo gevaarlijk.

3. lies276

lies276 Niet meer actief

Grappig, ik heb helemaal geen ideeën hierover gedeeld en dat wordt dan vanzelf ingevuld.

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Nee, maar ik reageer ook allergisch op bepaalde dingen, dan ga ik toch ook niet zeggen dat jullie dat niet mogen gebruiken omdat ik er op reageer?

amdaa, Anouk2005 en Fennec vinden dit leuk.
  5. lies276

lies276 Niet meer actief

Geloof me, dit is allemaal gebeurd.
    Dit veroorzaakt bij mij dus ook die irritatie. Dit is echt niet met één telefoontje afgehandeld.
    Dit heeft een hoop tijd en een heleboel frustratie opgeleverd.

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Allemaal gebeurd.
    Toch is het niet opgenomen in de databank.

7. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Dat weet je met niets. Dat is dus geen reden om niet te vaccineren. Dan moet je je kinderen uit voorzorg ook nooit pindas, aardbeien etc geven. Want daar kunnen ze ook een dodelijke allergische reactie op krijgen ALS ze er allergisch voor zijn, wat je vooraf dus niet kan weten.

Lana1986, Sherbet, Oceanna en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit dus, mijn jongste had na de DTP prik met 4 jaar een flinke reactie. Haar bovenarm was twee x zo dik en rood en pijnlijk. Zal net een reactie zijn geweest op een bestanddeel wat in de vorige prikken niet zat maar voor mij geen reden om straks niet de 9 jaars prik te zetten.

Fennec vindt dit leuk.
  9. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Nee dat klopt dat weet je van te voren niet. Daarom ben ik een voorstander van vaccineren in het ziekenhuis.

10. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Wat is t voordeel daar van? Blijf je Dan langer na t vaccineren zodat ze kunnen controleren hoe je kind reageert op de vaccinatie?

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    CB in het ziekenhuis erbij in brengen en wat langer blijven inderdaad. Niet prik er in klaar aan kleden naar huis maar een bepaalde tijd blijven wachten. Dat is onhandig voor ouders dat klopt want tja we zijn allemaal druk druk druk en hebben daar geen tijd voor maar zou naar mijn mening wel beter zijn.

12. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Als je bang bent voor een reactie op een vaccin dan laat je dat toch in het ziekenhuis toedienen? Ik ken geen kinderarts die daar niet aan mee zou werken. Niet vaccineren brengt je kind ook in gevaar.

Dat snap ik niet aan dit argument.

13. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Reacties kunnen nog na 2 weken komen, duur grapje kinderen 2 weken opnemen.
    Ik heb de keuze gemaakt om in ieder geval voorlopig niet te vaccineren. Ik vond de reactie helemaal vol galbulten te heftig voor alleen een tetanus injectie.
    En aangezien daar laconiek mee om werd gegaan, ga ik niet nog meer inenten.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee maar dat weet je nooit bij een allergie. Tenzij uit bloedonderzoek, maar aangezien dat niet betrouwbaar is op jonge leeftijd , kom je er alleen proefondervindelijk achter.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar dat is misschien even heftig als je er midden inzit, maar heeft toch verder geen (blijvende) gevolgen?

tuc en Fennec vinden dit leuk.
  16. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

In de bijsluiter stond dat ze dan niet meer daarmee ingeein mochten worden en dat is gewoon gedaan, dat vind ik laconiek

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Maar het Lareb ontkent dat toch ook niet? Er wordt zowel over sterfgevallen als analfalactische shocks gesproken na vaccinatie. De kans (zeker zonder onderliggend lijden) is alleen ontzettend klein.

18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Welke vaccinatie was dat? Mogelijk zegt het kinderformularium iets anders. Die vind ik zelf net wat betrouwbaarder voor kinderen.

19. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.211
    6.653
    113
    Allergie is ook een bijwerking :)

https://www.lareb.nl/nl/image-widget/informatie-over-vaccins/. Hier staat het ook genoemd. Niets doofpot dus.

Bij het CB krijgen ze toch meestal eerst een prik en daarna volgt de rest van het consult? Je bent toch nog wel 10-15 min na het zetten van de prik in een omgeving waar voldoende medisch personeel is. Artsen hebben voldoende noodmedicatie.

Lies, als die ouders die registratie echt zo essentieel vinden, dan kunnen ze een klacht indienen. Zonder dat je weet wat Lareb ertoe bewogen heeft, vind ik het niet eerlijk om te noemen dat ze de melding niet opgenomen hebben. Je weet het waarom niet.

NB: ik ben geen larebmedewerker...

20. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Nee, hier altijd aan het eind de prikken.

Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina