Je kan dan beter contact opnemen met het cb, daar zal de huisarts je namelijk ook naar verwijzen. Zo te lezen zijn je ouders kindjes kennelijk wat ouder en niet gevaccineerd? Ook dat is geen probleem, op het cb kan men dan een aangepast vaccinatie schema voor je maken. Zolang je kinderen nog niet boven de 18 jaar zijn, krijg je de prikken gewoon vergoed.
Ik heb er al eens met mijn ha over gesproken. Heb toen gevraagd of er een schema gemaakt kon worden, en dat was prima. Ik heb zelf al wel bij het rivm een schema gevonden. Ze zijn nu 4 en 7 ja. Ik heb alleen het gesprek liever met mijn huisarts en voor de prikken kijken we dan wel, maar volgens mij zei hij toen dat hij ze ook kon zetten. Alles was mogelijk
Niemand verplicht je ibuprofen te nemen en dat is nou net wat veel wél willen met vaccinaties, verplichten en dat is niet ok in mijn ogen.
Het ging niet om verplicht of niet. Het ging over de kwestie dat sommigen geen vaccins willen omdat ze bijwerkingen kunnen hebben. Net als massa's medicatie die, net als vaccins, aangeraden wordt door artsen. En daar wordt dan geen probleem van gemaakt.
Uiteraard kan de huisarts je helpen om de voors en tegens van de vaccinaties op een rijtje te zetten. Maar als je er voor kiest om de vaccinaties via de huisarts te laten zetten, dan krijg je deze niet vergoed. Helaas vertelt niet elke huisarts dat, daar wilde ik je even voor waarschuwen. Wel super goed van je dat je overweegt om alsnog de kinderen te laten vaccineren!
Bijna iemand anders word ziek als die zijn kinderen wel laat vaccineren. Behalve kinderen onder de 14 maanden. Dan moet het ook verboden worden om kinderen voor de 14 maanden op het kdv te plaatsen. Als mijn kinderen gevaccineerd zijn en er komt 1 niet gevaccineerd kind op het kdv, hoef ik nergens bang voor te zijn toch?
O jazeker wel. Hier heeft een man zijn nek gebroken omdat de airbag afging toen hij zijn matjes aan het stofzuigen was. Elektronica kan je nooit vertrouwen.
Dat zou mooi zijn, geen kdv onder de 14 maanden! Geef alle moeders/vaders maar 14 maanden betaald ouderschaps verlof! Dan kunnen we zelf die periode voor deze vaccinaties voor onze kinderen zorgen Ipv na 12 weken weer aan de slag te moeten.
Maar wat als jouw kinderen een immuunziekte hebben of aandoening waardoor ze niet gevaccineerd mogen worden? Nooit naar het kdv? Als iedereen waarbij het mogelijk is op de aangeraden momenten vaccinneerd, kunnen alle kinderen gewoon naar het kdv.
Voor jou is een kdv schijnbaar iets van de eerste levensbehoefte. Voor veel ouders is het dat nief. Dus ja; dan geen kdv. Zo gek is dat niet.
Nou opvang is wel iets waar het overgrote deel van de ouders mee te maken heeft. Waar ze kdv schrijft kan ook peuteropvang of gastouder staan. Al kan die laatste al wel zelf bepalen of ze die kinderen aanneemt.
Dat weet ik, maar ze heeft het al vaker aangehaald in deze context. En dat vind ik een beetje overdreven.
Wat ik zei was dat anti vaxxers hun kinderen bij elkaar op 1 kdv moesten stoppen. Wat eerste levensbehoefte betreft; ik kan mijn kind nu eenmaal niet mee naar mijn werk nemen. Dus moet ze ergens opgevangen worden. Dus ja, dat is redelijk belangrijk.
Nou ik snap dus wel dat het steeds aangehaald wordt. Sowieso is dat het onderwerp van het topic, het gaat om een Haags kdv. En bovendien is dat nu nét de plek waar alle kleine kinderen samen komen.
Voor heel veel ook wel. als ik de eerste jaren thuis blijf, kan ik mijn beroep niet meer uitoefenen... (daar heb je dan 8jr voor gestudeerd) Ben benieuwd hoe graag mensen geopereerd worden door iemand die er "even" 4 jaar of bij meerdere kinderen nog langer! tussenuit waren. Shit hoe zat het ook alweer, he nieuw apparaat hoe werkt dit?? Ik heb ook nog een ambitie naast een gezin, en nee ik dump mijn kind niet fulltime op een kdv maar een paar dagen is echt wel nodig.. (voor zelfontplooiing en voor geld in het laadje om mijn kind te onderhouden)
Ja, super. Dan mogen kinderen niet meer naar t kdv omdat mensen niet vaccineren, lopen ze het wel in de supermarkt of speeltuin op. Mogen mijn kinderen daar zeker ook niet meer heen? Gewoon 14 maanden iedereen binnen blijven.