Mazelenuitbraak op Haagse crèche, zeker drie kinderen besmet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozemarijn33

Rozemarijn33 Niet meer actief

Ik ben thuisblijfmoeder maar vind kinderopvang tegenwoordig toch echt wel een noodzakelijk iets, hoor. Mensen willen toch graag eten en de hypotheek/huur betalen. Wat kleren aan je lijf is ook best prettig :rolleyes:
    En anders schuif je het probleem op naar scholen. En allemaal thuisonderwijs geven door die thuisblijvende ouders, tja... das toch een andere maatschappij dan we nu eenmaal hebben

Salentein, Fennec en jolien 1986 vinden dit leuk.
  2. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Het gaat mij helemaal niet om je kind wel of niet naar het kdv te brengen, wel of geen ambitie hebben.
    Maar het is geen eerste levensbehoefte. Het is een luxe dat je die mogelijkheid hebt.
    En om het dan steeds aan te halen met wat nou als? Tjah... dan zijn er echt wel andere mogelijkheden, linksom of rechtsom.
    Maar ik heb geen zin in een discussie over kdv, dus ik laat het verder hier bij ;)

3. Mammielove

Je brengt het dus nu totaal niet zoals het stond. Niemand zegt dat jij je kind niet nAar het kdv mag brengen. Maar als jij dat niet wilt, omdat je bang bent voor besmetting, dan moet je wat anders zoeken. Hoe lastig dat misschien ook is en niet wat je wilt.

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Nee, ze moeten vaccinaties verplichten en anders die groep thuishouden :roflmao:
    Mijn kinderen gaan niet naar het kdv, maar het is voor heel veel mensen absoluut geen luxe, maar noodzaak.

crienatje, Fennec en jolien 1986 vinden dit leuk.
  5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik denk dat je het andersom moet brengen aantal mensen wat niet aan vaccineren doet thuis houden. Dat is nog altijd een kleinere populatie, die schijnbaar opvang ook niet als 1e levensbehoefte ziet ;)
    En misschien nog wat traditionelere rolverdeling in het gezin heeft en thuis wil en kan blijven.

Wat in Brabant gebeurt vind ik geweldig, alleen gevaccineerde kinderen toelaten. Zou mij direct inschrijven :)

Leesteken, Ziggi, Fennec en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Mammielove

Daar heb ik het toch niet over nu? Daar ging het nl in heel het topic al eerder over. Maar als men nu zegt; dan moet ik mijn gevaccineerde kind thuis laten en dat gaat niet, dan is dat dus gewoon niet waar. In die zin moet je nl helemaal niets, maar dat is dan je eigen keuze en dat is prima natuurlijk. Maar nogmaals; niets moet.

7. Mammielove

Overigens gebeurd dat laatste al op héél veel kindercentra hoor.

8. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier helaas nog niet. Maargoed mijn dochter is geen zorgen kindje meer, en gevaccineerd dus ik maak mij voor nu wat minder druk.

Mammielove vindt dit leuk.
  9. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Gelukkig is de situatie dat kinderdagverblijven ongevaccineerde kinderen mogen weigeren dichterbij dan de situatie dat kinderen onder 14 maanden voor veiligheid thuis moeten blijven.

Leesteken, Ziggi, Maslov en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.187
    10.774
    113
    Als jij besluit om niet te vaccineren, ben jij ook maar degene die zn kind thuis houdt.

crienatje, Ziggi, Mammielove en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik denk dat er straks een verbod gaat komen op niet vaccineren. Of er komen harde maatregelen. Misschien hoort daar niet meer in openbare gelegenheden komen ook wel bij.

Als de vaccinatiegraad te laag wordt en daarmee dus de volksgezondheid in gevaar komt gaat de overheid echt wel ingrijpen.

Let maar op...dat gaat echt gebeuren. Waarschijnlijk zelfs wel op Europees niveau.

En als dat gebeurt ben ik het er mee eens. Ook al ben ik liberaal.

Leesteken, Oceanna, Salentein en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.220
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Mijn schoonzus werkt ook op een kdv en daar worden niet gevaccineerde kinderen ook afgewezen, geldt voor alle centra’ s, is toevallig ook een Haagse kinderopvang.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Een verbod op niet vaccineren (of een verplichting van vaccineren dus) dat zie ik eigenlijk niet zo gauw gebeuren hoor. Ik denk ook niet dat vaccineren verplichten de juiste manier is, maar dat er wel heel goed gekeken moet worden welke andere maatregelen genomen als de vaccinatiegraad daalt.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    En toch zie ik het wel gebeuren. Misschien niet binnen nu en 20 jaar. Maar als deze trend doorzet dan is het zelfs nodig.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat kan niet. Je kan iemand niet verplichten om iets in hun lijf te spuiten.

Mensen verplichten te vaccineren is een schending van artikel 1 van de Grondwet.

En de Grondwet wordt echt niet veranderd. Dat mensen verplicht moeten vaccineren van een KDV is wat anders. Dat bepaald het KDV.

Maar verplicht vaccineren ongeacht of je kind naar het kdv gaat of niet, dus verplichten via de regering, kan niet.

lies276, Mammielove en Whysteria vinden dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Dat was mijn idee dus ook.
    Maar goed wat @bosi333 zegt: als de trend drastisch doorzet dan kan de volksgezondheid in het gedrang komen, als polio e.d. echt terugkomen??

bosi333 vindt dit leuk.
  17. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Maar... dat doen ouders toch sowieso, als ze hun kind wél vaccineren? Dat kind heeft niks in te brengen. Ook niet als het bijvoorbeeld wel gevaccineerd zou willen worden (als een kind daar begrip van zou hebben), maar het mag niet van de ouders.

Ik vind dat argument van zelfbeschikking niet echt passend in de situatie dat het lijdend voorwerp (zowel het kind van deze ouders als de kinderen die een risico lopen) helemaal niets in te brengen hebben.

Eigenlijk zou dan niemand gevaccineerd mogen worden, als men het argument wil gebruiken dat ze "niet verplicht kunnen worden om iets in hun lijf te spuiten".

18. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ja! laten we dan inderdaad gewoon maar een tatoeage zetten op de gevaccineerden,. Misschien met het batchnummer erbij. En een ster op de armen van alle niet-gevaccineerden. Lijkt me echt een goed idee. Heel nodig ook... en klinkt ook helemaal niet eng of zo.

lies276 en Mammielove vinden dit leuk.
  19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja zo kun je het ook zien.
    Daar had ik nog niet aan gedacht.
    Maar inderdaad...de uitvoering is wellicht onmogelijk. Of misschien onwenselijk.

Maar de niet vaccinerende ouders hebben echt geen idee wat ze veroorzaken op lange termijn.
    Ik vind dat eigenlijk wel veel erger. Dat mensen die niet weten waar ze het over hebben dat die de mogelijkheid hebben een hele maatschappij op den duur te ontwrichten en daarmee kinderen in ernstig gevaar brengen.

Zara75, Leesteken en Fennec vinden dit leuk.
  20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Grondwet kan trouwens wel worden veranderd. Natuurlijk kan dat wel.

" De Grondwet kan alleen gewijzigd worden als eerst een wet is aangenomen die regelt dat wijziging van de Grondwet overwogen wordt. Die overwegingswet moet in de Tweede en Eerste Kamer minstens met de helft plus één van de uitgebrachte stemmen zijn aangenomen."

Deel Deze Pagina