Mazelenuitbraak op Haagse crèche, zeker drie kinderen besmet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb nergens genoemd dat zij ongevaccineerd is maar enkel dat ze het niet wist of ze het heeft gehad ivm het jaartal waarin ze is geboren zoals velen die net of rondom de invoering van het vaccin zijn geboren.
    Dit geldt ook voor mezelf, ik weet dat ik destijds in groep 7 of 8 de vaccinatie heb gehad maar geen tweede enting omdat het nieuwe rvp startte dus met 14 maanden en 9 jaar. Daarmee wilden ze een groepsimmuniteit creeren maar omdat nu steeds meer mensen besluiten gewoonweg niet te enten komen ziektes weer terug die lange tijd zijn weggeweest en vormen een belasting voor de samenleving, onnodige zorgkosten en alles wat erbij komt kijken.
    Wij als zorgverlener doen niks wat niet verantwoord is maar wel de ouders die hun kinderen met mazelen naar een praktijk of ziekenhuis brengen waar overigens nu ook strikte regels voor zijn.

Oceanna en puzzelstukje vinden dit leuk.
  2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Prima. Maar reageer dan niet zo emotief. Je bracht het namelijk wel op die manier, en het gaat nergens over.

3. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Ik vind wel dat een huisarts dat hoort te weten. Je kan mazelen overbrengen voordat er vlekjes te zien zijn, dus een ongevaccineerde huisarts kan in de tussentijd tig andere patiënten besmetten.

Dat er kindjes ouder dan 14 mnd mazelen hebben gekregen vind ik enorm zielig, maar toch net wat minder erg dan wanneer het een baby betreft die te jong is om de BMR gekregen te hebben. Oudere kindjes hadden beschermd kunnen zijn, maar ja de ouders denken dat het allemaal wel meevalt met die kinderziektes en dat vaccineren veel gevaarlijker is. Nu zitten zij met de gevolgen, nou ja helaas zitten vooral hun kinderen met de gevolgen. (Natuurlijk kan een ouder kind ook ongevaccineerd zijn vanwege chemo maar ik neem aan dat een kind dat aan de chemo zit niet op een kdv komt.)

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik weet niet wat er allemaal al gezegd is en waarschijnlijk al voldoende maar ik hou mijn hart vast wat betreft mijn dochter. Moet er toch niet aan denken dat ongevacineerde kinderen over mijn baby lopen te proesten en te hoesten. Ik vind het zorgwekkend dat ik mijn kind een gezond en gelukkig leven toewens maar niet weet wat er bij haar in de buurt niest wat zulke gevolgen van dien heeft en waarin ik het risico zo laag mogelijk wil houden. Niet vaccineren prima, belast mijn kind van 4 maand in ieder geval er niet mee.

5. Whysteria

Je staat gelukkig redelijk relaxed in het moederschap... probeer gewoon een beetje te relaxen joh... voor hetzelfde geld kruipen jullie tussen de maden van het net weg...

6. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Maar met welke gevolgen zitten ze nu dan volgens jou?

7. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Sta inderdaad lekker relaxed in het moederschap. Kan ik meer ouders aanraden. Gewoon soms doen wat goed is voor je kind en niet al te ver over de dingen nadenken. Blijft het voor iedereen leuk en hoef ik niet ineens aan dingen te denken die ik al ontspannen moeder niet wil bedenken. Zoals tussen de mazen van het net kruipen of de maden die straks tussen mijn kindje kruipen. Want dat kunnen dus de gevolgen zijn.

Oceanna vindt dit leuk.
  8. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.975
    3.884
    113
    Vrouw
    #68 Fantykoekie, 2 apr 2019
    Laatst bewerkt: 2 apr 2019
    Inderdaad. Nu moet/kan je je zorgen gaan maken om zaken waar je je geen zorgen over hoort te maken als iedereen de kinderen gewoon laat vaccineren.

Of de ouders die al zorgen genoeg aan hun hoofd hebben. Die zieke kindjes hebben die niet gevaccineerd mogen worden. Die krijgen er gratis nog wat extra zorgen bij als de mazelen bij hun in de buurt opduiken. Puur doordat anderen hun kinderen niet willen laten vaccineren omdat zij dat wel effe gemakkelijk en chill overleven.

Ysabella, jolien 1986, Fennec en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Whysteria

Echt, probeer een beetje te relaxen joh. misschien iets minder social media volgen. Dit gaat echt nergens over.

10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Aan sociale media doe ik niet. Relaxen doe ik heerlijk. Soms zorgen gewoon anderen er even voor dat mijn relaxen onderbroken wordt en ik moet stil staan bij zulke dingen omdat ik gewoon niet weet wat een ander doet. Nogmaals geen probleem wat een ander doet alleen val mijn baby daar niet mee lastig en ook mij niet.

Ysabella en Oceanna vinden dit leuk.
  11. Whysteria

Nou, dan zou ik vooral de komende maanden gewoon lekker binnenshuis blijven met je baby. Heerlijk in je eigen paranoïde coconnetje... :thumup:

12. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113

Zo'n vaccinatie topic haalt toch altijd weer het slechtste in de mens naar boven...:rolleyes:

En @Sama1 heeft gewoon een punt. Ongelofelijk irritant als je baby mazelen zou kunnen oplopen, omdat andere ouders hun kind niet willen vaccineren, maar wel naar de crèche brengen.

Beausecret, Ysabella, chrystel73 en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. lies276

lies276 Niet meer actief

Als je daarmee bedoelt: gewoon je kind laten vaccineren en daar niet te ver over nadenken; dat heeft mijn vriendin ook gedaan en haar kindje leeft nu niet meer. Zo "leuk" is het leven voor haar nu dus niet meer.

Mijn zus heeft een dochter met een hartprobleem. Een griepje / verkoudheid van een ander is voor haar potentieel dodelijk. Wat ben ik blij voor mijn nichtje en mijn zus dat zij toch vrij relaxed in het leven staan en zichzelf niet opsluiten in huis.

Weet je hoeveel doden er elk jaar vallen door de griep? duizenden! Dat lees je alleen niet met grote koppen in de kranten en niemand die daar dus van wakker ligt. Terwijl het risico voor jouw baby vele malen groter is dat het besmet wordt met de griep, dan dat het besmet wordt met mazelen. Toch neem ik aan dat je de afgelopen maanden niet panisch door de supermarkt hebt gelopen en iedereen die er maar een beetje grieperig uitzag hebt gemeden.

Dat gezegd hebbende; mijn kinderen worden tot hun tienerjaren ook niet gevaccineerd tegen mazelen, maar ik vind dat ik een verantwoordelijkheid heb om andere ouders hier over te informeren en het risico voor anderen zo klein mogelijk te houden.
    Ik heb dus bijv altijd een oppas aan huis en mijn kinderen komen vrijwel nooit in contact met baby's.

Whysteria vindt dit leuk.
  14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Wie is er hier nu paranoïde? Als je niet paranoïde zou zijn mbt de vaccinaties hoefde deze dicussie niet plaats te vinden.

Ysabella vindt dit leuk.
  15. Whysteria

Ik ben niet paranoïde m.b.t. vaccinaties. Mijn zoon is gewoon volgens de richlijnen gevaccineerd. Ik krijg alleen geen rood waas voor mijn ogen van mensen die een andere keuze maken...

lies276 vindt dit leuk.
  16. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    Doe ff normaal joh!

17. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Je hebt een goed punt alleen jammer dat anderen daar totaal overheen walsen je jou gelijk paranoïde noemen.

Wat ben ik blij dat mijn kinderen wel veilig zij ingeënt met 14 maanden. Mijn oudste heeft daardoor wel heel licht de mazelen gehad maar ze zijn nu wel redelijk beschermd.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.141
    113
    Misschien zou je je daar eens wat drukker om moeten maken.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  19. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Best vreemd, jou oudste heeft dus mazelen gehad, voor hem/haar niet erg, maar wie weet wel een gevaar geweest voor baby's... Ik vind het vervelend dat niet inenten weg worden gezet als egoïstisch en moordenaars, terwijl je na een inenting ook potentieel gevaarlijk bent dus.

20. Whysteria

Drukker om wat?

Deel Deze Pagina