Mazelenuitbraak op Haagse crèche, zeker drie kinderen besmet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ze bedoelt daarmee de huiduitslag die hij heeft gekregen na de enting, dat is geen mazelen en is niet besmettelijk voor de omgeving.

Ysabella, Oceanna en Poolvos vinden dit leuk.
  2. lies276

lies276 Niet meer actief

Wat is volgens jou dan paranoïde mbt vaccinaties?

3. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

@Spikkeltje ik ben nog wel even benieuwd naar je antwoord..

4. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Dat lijkt me duidelijk. De mazelen.

5. Mammielove

Ik vroeg het niet aan jou toch? ;)

6. Flamingooo

Nee. Maar is een kwestie van begrijpend lezen. Dus iedereen zou je dat antwoord kunnen geven.

Spikkeltje vindt dit leuk.
  7. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Mazelen natuurlijk.

Inclusief de risico's op complicaties zoals longontsteking, hersenontsteking en SSPE, om er maar eens een paar te noemen.

Paardenbloem en jolien 1986 vinden dit leuk.
  8. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Dat is toch ook prima. Leg niemand op om te moeten vaccineren, vindt het wel vervelend dat het ook mijn probleem en dat van mijn baby kan worden. Zonder discussie, iedereen moet weten wat hij of zij doet alleen maak het niet andermans probleem.

9. Mammielove

Precies. Maar maak jij het dan ook niet andermans probleem :)

10. Mammielove

Ok, ik begreep je verkeerd

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gelukkig is ze toen niet bij baby's in de buurt geweest en alleen maar bij kinderen die wel/ook gevaccineerd waren.

12. Flamingooo

Weet iemand trouwens welk kindje de bron is geweest? Was dat het kindje dat te jong was om al gevaccineerd te zijn of een van de kinderen die al wel gevaccineerd hadden kunnen zijn?

13. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Op de school van mijn kinderen zijn er ook aardig wat die om religieuze redenen niet inenten.

Mijn dochter heeft in groep 2 de bof gehad, terwijl ze wel de BMR gewoon heeft gekregen. Misschien dat dat toen ook wel kwam doordat er niet ingeënte kinderen bij haar in de klas zaten.

14. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Je kind word niet automatisch ziek van niet-gevaccineerde kinderen. Je kind word alleen ziek van een ander kind/volwassene dat de bof heeft. Een niet-gevaccineerd kind heeft niet automatisch ook meteen mazelen/de bof/rode hand/watdanook

15. Flamingooo

Maar de kans dat je besmet wordt door iemand die niet gevaccineerd is, dan door iemand die wel gevaccineerd is, is natuurlijk vele malen groter. Simpelweg omdat een ongevaccineerde zelf nu eenmaal meer risico heeft om die ziekte op te lopen. Dus volgens mij is de redenering van @Moluks78 heel logisch.

Oceanna vindt dit leuk.
  16. Mammielove

Die redenering zou logisch zijn als op dat moment ook de niet gevaccineerde kinderen de bof hadden. Maar ik weet niet of dat zo is? En dan nog, kan het gevaccineerde kind het dus ook weer aan de niet gevaccineerde kinderen hebben overgedragen. Daar kom je denk ik nooit achter.

17. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ik denk dat dat ook misvatting is op gehele vaccineren. Als je ingeënt bent is dat geen garantie op dat je niet ziek kan worden.
    Je kan met mutatie te maken hebben, te weinig antistoffen bij je dragen en ook gewoon ondanks antistoffen ziek worden maar minder ernstig.

Daarom is hoge vaccinatie graad zo belangrijk omdat
    A niet iedereen kan/mag gevaccineerd worden (ziekte, jonge leeftijd, allergie)
    B ondanks gevaccineerd te zijn niet iedereen voldoende antistoffen opbouwt. Groeps immuniteit ligt lager dan aantal gevaccineerden.
    C. Waar de anti vaxer de mazelen ziet als simpel griepje, Scheet ik 7 kleuren voor die "simple " kinderziektes met mijn prematuur die al moeite had om zonder ziektes om zich heen aan te sterken.

Juist voor de kwetsbare groepen is het fijn die uitbraken te beperken.

Zara75, Ysabella, einad en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Moluks78

Dat denk ik ook absoluut niet. Ik zeg alleen dat het MISSCHIEN zo is.
    Ik heb er verder ook geen probleem van gemaakt. Natuurlijk was t vervelend voor haar, maar k ga niet een ander er de schuld van geven.
    t Is wel een feit dat er bij ons op school vaker bepaalde kinderziekten heersen omdat er meerdere kinderen niet gevaccineerd zijn.
    Maar daar is totaal geen discussie over, Ik heb nog nooit gehoord dat er hysterisch op gereageerd wordt door andere ouders.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  19. Moluks78

Die garantie heb je inderdaad niet, daar ben ik me zeker van bewust. Maar ik keek wel even gek op toen de huisarts me vertelde dat mn dochter de bof had. Ze was er ook behoorlijk ziek van.

jolien 1986 vindt dit leuk.
  20. Moluks78

De niet gevaccineerde kinderen hadden de bof. Ik heb t gelijk gemeld aan school, dat is bij ons gebruikelijk. En toen hoorde ik dat er meerdere meldingen binnen waren gekomen, waarvan de kinderen niet gevaccineerd waren.
    Mijn dochter was de enige gevaccineerde op dat moment. Er was 1 gezin met meerdere zieke kinderen van de bof, 1 daarvan zat bij mn dochter in de klas. Zij speelde daar toen heel veel mee.

Toen er rode hond heerste zijn alleen de niet gevaccineerde kinderen besmet. Ik heb toen niks gehoord van besmetting bij gevaccineerde kinderen.

Deel Deze Pagina