Mazelenuitbraak op Haagse crèche, zeker drie kinderen besmet

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Kukido, 2 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ja kan ik mij voorstellen, hier in mijn omgeving ook veel vaker meldingen van kinderziektes waar gevaccineerd voor wordt. (tja de Bible belt en anti Vax zonder reden van geloofsovertuiging ) maakt groeps immuniteit wel laag. Dan zie je af en toe zo'n haart voorbij komen.

2. Moluks78

Moluks78 Niet meer actief

Hier zie ik ook regelmatig een nieuwsbrief met de melding. Ik denk dat er binnenkort ook een mazelen alert afgegeven zal worden.
    Ik heb me daar verder nooit zorgen over gemaakt. Ook niemand in mijn omgeving/vriendenkring. Die bestaat uit wel en niet gevaccineerden, maar nog nooit de discussie gehad/gehoord dat mensen t idee hebben dat ze kinderziekten in stand houden/overbrengen.

Ik heb ook nog nooit in mijn omgeving gehoord over ernstige situaties bij niet gevaccineerden, wel over gehoord in andere delen van t land.

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Vriendin van mij werkt in het ziekenhuis en die ziet dus wel de ernst van kindjes met kinderziektes op de ic.
    Mijn dochter was te vroeg geboren met flinke opstart problemen ik heb toen ze thuis kwam wel bewust anti vaxxers geweerd. Idereen trouwens die ziek was moest ook weg blijven :p (we hadden wel even genoeg ziekenhuis gezien)

Andere vriendin (twijfelaar /uitsteller om het zo te noemen ) praat ik er wel over. Ik snap dat je best kritisch kijkt bij wat je je kind laat inspuiten. Maat dat doet ze ook bij voeding, drinken, zeep etc.
    Want ja, tuurlijk kan je kindje reageren op een vaccin, dat doe ik zelf ook. En tuurlijk is het spannend.
    Echter weegt dat bezwaar voor mij niet op tegen de ernstige kinderziektes. Maarja dat is mijn mening. Ik hoop dat iedereen juist overwogen beslissing maakt en zich niet laat beïnvloeden door wilde cowboy verhalen.

Paardenbloem en Oceanna vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Whaah ik moet me laten vaccineren tegen de BMR omdat ik anders ziek kan worden van kinderen waarvan de ouders het niet nodig vinden om ze te laten vaccineren, ik werk in de gezondheidszorg en gezien mijn geboortejaar moet ik het protocol volgen en hoppa een prik erin zoals vele andere collega's enne... bedankt!!

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Sorry hoor, maar wat een drama reactie.
    Uit jouw reacties blijkt dat jij vaccinaties als onschadelijk en absoluut nodig ervaart.
    Wat is dan je probleem? Een prikje????
    Als jij vroeger niet gevaccineerd bent tegen BMR en de ziektes niet hebt doorgemaakt is het voor jou toch gewoon een uitgestelde vaccinatie? Of je neemt het risico om ziek te worden. Dat kan ook.

Jij loopt als doktersassistente de hele griepepidemie periode ook een hoger risico om griep te krijgen. Doe je daar ook zo dramatisch over?

anoniem100, Whysteria en Marihi vinden dit leuk.
  6. Moluks78

Is dat nu aan de orde door de mazelen uitbraak? Of is dat t protocol gewoon altijd?
    Vindt je t vervelend omdat je ziek kan worden na de vaccinatie?
    Of gaat t je om t principe dat je t moet laten doen doordat een bepaalde groep t niet doet?

7. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Dan is het denk ik wel aannemelijk dat ze door één van de niet gevaccineerde is aangestoken ja.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Nee joh die prik boeit me helemaal niets (lees het met een knipoog) maar het is enorm veel werk om alles te organiseren wie er wel of niet geent moet worden en dan nog maar te zwijgen over de kosten die weer gemaakt moeten worden. Als ik de prik niet zou nemen mag ik bepaalde handelingen niet meer doen dus ook niet zo handig ;)

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Die prik boeit me helemaal niet, ze mogen hem gewoon zetten. Ik mag wel weigeren maar dan mag ik bepaalde handelingen niet meer doen oftewel een werkverbod, niet zo handig natuurlijk en kost allemaal enorm veel tijd.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Fijn he, dat protocol van de GGD? Ik moet mijn titer waarschijnlijk laten bepalen.
    Overigens waren ze bij ons al aan het onderhandelen met de apotheek over personeelskorting.
    Worden jullie nu opeens ook platgebeld door mensen die toch de bmr willen?

11. anoniem100

anoniem100 Niet meer actief

Wat een belachelijke reactie... Ik zou eens googlen op het woord externaliseren
    https://www.heinpragt.com/menswerk/externaliseren.php

12. lies276

lies276 Niet meer actief

Dan snap ik het probleem niet zo.
    Bij een huisartsenpraktijk heb je dagelijks te maken met (besmettelijke) zieke mensen.
    Dat kan voor het personeel weleens extra tijd en handelingen kosten om voor jezelf of de patiënt veiligheid te creëren.
    Dat hoort nou eenmaal bij je werk.
    Als je bang bent om een ziekte op te lopen, zit je misschien niet op de juiste plek.

13. tuc

tuc Niet meer actief

Maar is dat niet risico van het vak??
    Ik ben helemaal voor vaccineren hoor, maar buiten de kinderziektes waar je voor gevaccineerd kan worden kun je nog veel meer oplopen natuurlijk.
    In de tijd dat ik zwanger wilde worden en was had ik ook een probleem wat betreft de waterpokken als 1 van de kindjes die had, want ik heb ze zelf niet gehad.

lies276 vindt dit leuk.
  14. Moluks78

#114 Moluks78, 4 apr 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2019
    Ik denk t zelf ook, maar t maakt me verder niet zoveel uit.
    Ben nu wel extra op mn hoede met de mazelen uitbraak. Ik weet nu in ieder geval dat mn gevaccineerde kinderen het zouden kunnen krijgen. Of ze iets meer risico lopen ivm niet gevaccineerde kinderen in hun omgeving/klas laat ik in t midden.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Nee valt tot nu toe nog mee maar zal nog wel komen hihi

16. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Zoe123, puzzelstukje en Paardenbloem vinden dit leuk.
  17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik kan zeker van alles oplopen maar het verschil is dat mazelen een ziekte is die we altijd bij het GGD moeten melden omdat die in wezen niet meer voor zou moeten/ hoeven komen, alle protocollen draaien nu bij de GGD, ziektes als bof, mazelen en rode hond moeten we altijd melden. Waterpokken, vlekjesziektes etc zijn niet meldplichtig.

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Wij zitten nu gewoon al op een na levering te wachten. :eek: Vooral veel mensen van 1970-1975 die hem willen hebben. Ook veel ouders die hun kinderen nu opeens toch willen vaccineren nu het dichterbij komt, die mogen allemaal door naar de GGD.

19. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben helemaal niet bang om een ziekte op te lopen maar ik zit inderdaad niet te wachten op een mazelen besmetting al zal ik mogelijk gewoon beschermd zijn.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

ja inderdaad naar de GGD anders zitten wij straks zonder ;)

Cin85 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina