Ik zie dat ik ook jouw verkeerde stukje quote, dat het meer werk is snap ik hoor. Het ging mij om je eerdere opmerking over dat je die prik moest krijgen.
Absoluut! Behalve dan dat die mensen nu zo geschrokken zijn en de vaccinatie a la minute willen hebben, dat gaat dus niet. Er zijn al doktersassistentes uitgescholden omdat mensen pas de volgende dag de vaccinatie konden laten zetten...
Serieus?? Als je verder niet in een risicogroep zit (te vroeg geboren, bepaalde ziektes, slechte lichamelijke conditie etc) is het dan echt levensbedreigend als je de mazelen zou krijgen?
Na dit soort nieuws kijk ik mijn kleine mannetje van 5 maanden het liefste groot, zodat hij ook beschermd is. Ik vind het doodeng dat er steeds minder gevaccineerd wordt, wat ieder kiest of doet, moet hij zelf weten, maar mijn kinderen hoeven daar niet de dupe van te worden. Ik hoop echt dat kinderdagverblijven ongevaccineerde kinderen (zonder medische gronde aangetoond door arts) mogen gaan weigeren ter bescherming van de andere kindjes. Mijn reactie zal wel mensen boos maken, maar goed we kunnen niet allemaal met de neus dezelfde kant op staan blijkbaar
Ja. Kerngezond zoontje van mijn vriendin is eraan overleden. Virus is in het hersenvocht gekomen en na een paar maanden van geestelijke en lichamelijke aftakeling is hij daaraan overleden.
Ja, mazelen kunnen levensbedreigend zijn. Gelukkig lijkt het niet zo, maar dat hebben we te danken aan een vaccin
De kans op overlijden is dan nihil, maar je kan wel levenslang last hebben van eventuele bijkomende complicaties. Het blijkt dat een hoop ouders die hun kinderen bewust niet gevaccineerd hebben, dachten dat de mazelen niet meer bestond in Nederland. Die zijn nu geschrokken en willen op stel en sprong geholpen worden. Logisch dat ze bang zijn nu het dichterbij komt, maar als deze ouders niet zo eigenwijs waren geweest en zich beter hadden verdiept in de ziektes en vaccinaties dan hadden ze nu niet zo panisch hoeven doen.
Je kan de bmr vanaf 6 maanden (maar liever 9) vervroegd geven, wel heeft het kind dan met ik dacht 14 maanden nog een extra bmr nodig ivm het immuunsysteem.
Voor mij voelt het echt als kiezen tussen twee kwaden. Ik vind dat er ook aan inenten gevaren kunnen zitten en dat dat helemaal onder tafel geveegd wordt. Ik snap zeker de angst dat babys het kunnen krijgen, wij hopen er straks ook weer 1 te krijgen en dan denk ik ook, ik hoop maar dat die niet ziek wordt. Maar zolang ik niet overtuigt ben van de veiligheid van de vaccins ga ik het er niet inspuiten.
Ik lees op verschillende sites dat het levensbedreigend kan zijn door complicaties die er op kunnen treden. En dat je meer kans hebt op die complicaties als de conditie van het kind slecht is of als ze nog heel klein zijn. Ik snap heel goed dat je je zorgen maakt als je kind in die categorie valt. Ik heb geen kinderen die daaronder vallen, dus ik maak me er niet direct zorgen over, ook al hebben ze te maken met kinderen die een grotere kans op het krijgen van mazelen hebben doordat ze niet gevaccineerd zijn.
Serieus? Hoe wil je dan de te vroeg geboren, zieke kinderen in slechte lichamelijke conditie beschermen tegen de mazelen? Door alle gezonde kinderen in te enten zodat mazelen niet meer voorkomt. Dat heet kudde immuniteit.
Mijn oudste 3 zijn echt heel ziek geweest van de 1e BMR vaccinatie. De andere 3 niet. Ik weet nog wel dat ik toen best schrok. Het voelde erg tegenstrijdig dat ze de dag van de vaccinatie nog niks mankeerden en daarna (een week daarna ongeveer) echt heel ziek waren.
Nou dat bedoel ik, mijn oudste zat helemaal onder de galbulten na de tetanus en las dat die dan de dktp niet meer mag hebben, dit houdt mij heel erg tegen de bmr te halen. Mijn andere had nergens last van trouwens. Ik vind het een onwijs moeilijke discussie..... Vind voor beide kanten wat te zeggen. En ik ben niet 100 procent voor en niet 100 procent tegen
Hier moet ik echt om huilen . Als mensen weloverwogen en alle feiten kennend de keus maken om niet te vaccineren dan kan ik dat respecteren. Ik ben het er niet mee eens en zal het ook niet begrijpen, maar ik kan het respecteren. Maar ik vrees dat de dalende vaccinatiegraad vooral komt door dit soort domme acties. Mensen hebben de klok wel horen luiden maar weten helemaal niet waar de klepel hangt. Maar dit is nu precies de hele moeilijkheid van de vaccinatiediscussie. Het gaat niet om individuele gevallen maar om groepsimmuniteit. Het is dus niet een kwestie van wat ieder zelf kiest of doet. Dat heeft effect op iedereen. Normaal ben ik ook echt van leven en laten leven maar op dit punt kan ik dat gewoon niet.
Dit is onzin. Heel veel ziektes zorgen ervoor dat je antilichamen maakt die later niet meer aantoonbaar zijn maar op het moment dat je wordt blootgesteld aan de ziekte maak je de antilichamen wel degelijk. Titerbepaling na x aantal jaar is dus onbetrouwbaar. Titerbepaling direct na vaccinatie is wel betrouwbaar. Als je ooit een goede titer had, blijft het zo.
Ik vind het knap dat sommige mensen de keuze van anderen om niet te vaccineren kunnen respecteren. Ik kan dat niet. Het is willens en wetens het in gevaar brengen van de levens van anderen. Kinderen. Vaccineren zou gewoon je plicht moeten zijn. Net als je zorgverzekering. Net als niet in elkaars gezicht hoesten. Dat doe je voor elkaar en met elkaar.
Dat snap ik ook. Maar ik hoor/lees ook veel paniekerige reacties van mensen waarvan hun kind niet in een risico groep valt. Het komt nu dichterbij, maar je loopt ook risico als je met je jonge baby naar t buitenland gaat. En uit de berichten maak ik niet op dat je dan persé naar een 3e wereldland hoeft te gaan. Maar goed, ik heb geen kinderen in de risicogroep, dus ik zal t misschien anders zien.