Je stelt hier een feit, wat geen feit is. Wie zegt dat zij dachten dat de mazelen niet meer bestond hier? Heb je daar bewijs van?
Dit dus, na mijn hepatitis B enting had ik een hoge titer maar de waarden waren zoekgeraakt en had ik nodig voor het werk en moest opnieuw laten titeren maar was niets meer te vinden, heb maar een booster laten zetten.
Helaas is dit niet altijd zo, met bepaalde auto immuunziektes en bijvoorbeeld chemo kan je immuniteit verdwijnen. Zo kan je dus van kerngezond en goede titer door vaccinatie, ineens wel in de groep risico patiënt zonder titer vallen...
Mijn dochter is ook flink ziek geweest van de BMR, ben daar ook op voorbereid door het CB dat dat kon gaan gebeuren. Schuldig, nee, ben er constant voor haar geweest en alle tranen gedept. Houdt mij niet tegen mijn zoon ook weer te laten beschermen. Het ziek zijn van de vaccinatie weegt niet op tegen werkelijk de mazelen doorlopen.
Vandaag meerdere ongeruste moeders aan de telefoon gehad die mij persoonlijk vertelden dat ze echt dachten dat de mazelen niet meer voorkwam in Nederland. Mijn zusje, arts in den Haag, heeft al sinds maandag heel veel ouders gesproken die geen van allen wisten dat de mazelen geen ziekte is die alleen in de 3e wereld voor komt.
Het heeft mij niet tegen gehouden om de andere 3 te vaccineren, maar t heeft me wel even aan t nadenken gezet. Ook complicaties bij vaccinaties kunnen zeer ernstig zijn. Misschien niet zo ernstig als de complicaties van kinderziekte zelf, maar ook dat risico is er.
Ik snap beide hoor maar als een week terug dat er in Amerika ook een uitbraak was onder de gelovige. En als je dan hoort dat ze naar het ziekenhuis moeten en zelfs aan dood kunnen gaan bah. 9 jaar terug moest ik ook 2 prikken hakan anders mocht ik de ic niet op of mijn zoon zien. Maxi en griep prik. Nou heb me toen ook niet voor laten lichten alles voor me zoon. Beetje een rode arm maar dat kon ook liggen aan het liggen op bed met mijn stervende zoon in mijn armen. Ik vind het dan ook meer dan jammer dat je zo kan twijvelen wel of niet. Er zijn gewoon ziektes die bijna niet voor komen en als je dan in een gebied komt waar dat wel is. Draag je het wel over aan. Ik als ouder zou het fijn vinden te kunnen zeggen ze is ingeënt. Helaas was dit nu niet voldoende dan nee ik heb haar niet ingeënt. En vaak weten ouders ook niet dat je kan spreiden of uitstellen
Die risico's zijn er helaas altijd in je leven. Mijn neefje is een paar jaar geleden bijna overleden aan een dosis ibuprofen bij een oorontsteking. Bleek zwaar allergisch voor een bestanddeel te zijn. Een bestanddeel van medicatie die de meesten standaard in hun medicijnenkastje hebben. Dat is verschrikkelijk natuurlijk, en gelukkig maar dat hij het gehaald heeft. Hij is zeker niet de enige met zo'n reactie. Maar niemand overweegt toch om ibuprofen dan maar integraal te schrappen als medicatie? Er wordt een bijsluiter gemaakt, gezegd om er voorzichtig mee om te gaan, enkel op doktersadvies etc etc. Net zoals bij vaccins.
Ik ben oprecht nieuwsgierig wat je met veiligheid bedoeld. Aan vaccins zitten idd ook risico's. Net zoals aan paracetamol antibiotica enz enz. Een vaccin zal nooit 100% veilig zijn om dat elk lichaam anders reageert. Niet persoonlijk maar jou...Maar ik vraag mij altijd af of men dan ook er zo over denkt als het kind antibiotica nodig heeft.... pas geven als het helemaal veilig is ( wat dus nooit kan)
Dan zeg je er dus wel wat bij; nodig heeft. Dat is denk wel het grote verschil met de vaccinaties. Die zijn namelijk preventief.
Net zoals auto- en fietsstoeltjes en fietshelmen om maar wat geks te noemen... en ja ik weet heus wel dat het verschil is dat je daar dan weer geen bijwerkingen van krijgt.
Precies zo onschuldig zijn de mazelen niet met complicaties als longontsteking(1/20), encephalitis (1/1000), oorontsteking(1/10) en 4 tot 11/100000 loopt het risico om SSPE te krijgen wat altijd dodelijk is. gemiddeld gaan er 1 a 2 kinderen dood per duizend gevallen. Lijkt mij heel logisch dat je liever voorkomt dan hoopt te genezen toch?
Als individu heb je ze op dat moment misschien niet nodig. De maatschappij wel, voor kudde-immuniteit.
Er zijn zeker nadelen aan autogordels en aan bijvoorbeeld airbags. Ook die zijn gedocumenteerd en onderzocht. Toch twijfelt niemand aan het gebruik van die gordel en airbag, omdat de voordelen zwaar opwegen tegen de nadelen? Net als bij vaccinaties ...
En omdat het verplicht is gesteld. Ik vind dat ze vaccineren ook moeten verplichten. Blijkbaar kan de mens niet zelf nadenken
Typisch, mensen moeten altijd een zondebok hebben. Onbeschoft! Eerst vonden ze het niet belangrijk en nu willen ze allemaal tegelijk. Wel fijn als de vaccinatiegraad in NL hierdoor stijgt.
Dus jij vindt dat iemand die het rvp niet volgt, niet na kan denken? En bedankt! Gelukkig weet ik dat ik niks mankeer aan mijn verstand. En verplichten zou ook zeker niet werken in dit geval. Dat zie je wel in landen waar ze dit hebben geprobeerd.
Ja! Ik vind dat als er geen medische reden is om het RVP niet te volgen en je er dus vanuit gaat dat je slimmer bent dan mensen die er jaaaaren lang wetenschappelijk onderzoek naar hebben gedaan, dan vind ik dat je niet rationeel kan nadenken.