Klopt ik heb ook veel moeite met medicatie. Alleen heb je op dat moment een ziekte en dat vind ik op dat moment zwaarder wegen.
In de wetenschap onderzoekt iedereen een klein stukje van een groot geheel. Daarbij worden bijwerkingen van vaccinaties vaak niet geregistreerd, dus krijg je nooit een eerlijk beeld van de voors en tegens. Dus nee, ik hang inderdaad mijn ziel en zaligheid daar niet aan op.
Ik heb de West-Europese schema's even vergeleken. Alle schema's lijken op elkaar, er zijn detailverschillen, maar de strekking is overal gelijk. De verschillen liggen vooral in het startmoment ( met 2 of met 3 maanden) en hoeveel vaccinnaties er worden gegeven. Sommige vaccins mogen niet tegelijk gegeven worden,waardoor het hele schema iets aangepast wordt.
Ik hoop dat de wet snel wordt aangenomen en wordt ingevoerd dat kinderen die niet zijn ingeent niet meer op een kinderdagverblijf( die ervoor kiezen ze niet meer toe te laten) mogen komen. ( zie aflevering Jinek, d66 heeft een wetsvoorstel ingediend) Dankzij het goed werkende vaccinatie schema in Nederland zijn er gelukkig vele gezonde kinderen en zijn er veel ziektes uitgeroeid. Kinderen die niet zijn ingeent heb ik best wel medelijden mee. En ergens vind ik het echt wel sneu als zij dus daarmee nog minder beschermd zijn omdat ze dan dus niet meer onder de paraplu vallen.
https://www.ad.nl/buitenland/new-york-kondigt-noodtoestand-af-en-verplicht-vaccinatie-na-mazelen-uitbraak~a01a7d9f/
Nee, joods orthodox. Al denk ik dat deze verplichting niks gaat uithalen. Dat hebben ze in andere landen ook geprobeerd maar dat werkte juist averechts. Toen het school/crèche verbod er kwam hielden ze de kinderen gewoon thuis en kregen ze thuis onderwijs.
Nou prima dan toch. Dan is het doel in elk geval bereikt. Hebben ze alleen zichzelf mee. Kinderen helemaal uit de maatschappij halen.
Ja, dat klopt, daar heb je dan vooral de kinderen mee. Is ook een lastig dilemma, maar uiteindelijk zijn dat dan dus de gevolgen van de keuze van de ouders. Ik ben niet voor een verplichting tot vaccinatie in Nederland, terwijl ik wel erg voor vaccineren ben. Wel ben ik voor het mogen weigeren van kinderen op opvang wanneer zonder medische reden niet gevaccineerd is.
https://www.ad.nl/buitenland/new-york-kondigt-noodtoestand-af-en-verplicht-vaccinatie-na-mazelen-uitbraak~a01a7d9f/ Dusssss
Mijn zoon heb ik van de week laten inenten, ik had het 2 maanden lang uitgesteld ivm een oorontsteking ik moet zeggen dat ik het toch altijd wel weer spannend vind. Het inenten doe ik om verschillende redenen, ik wil niet dat andere kinderen ziek worden en nu een X aantal kinderen de mazelen heeft gekregen merk ik dat ik mij toch wel vast klamp aan de vaccinatie. En met die gedachten lijkt het mij toch wel stressen voor de ouders waarbij het kind nog te jong is voor de inenting en je hebt natuurlijk kinderen die het om medische redenen niet mogen. Ik denk dat het te voorkomen was geweest als elk gezond kind gewoon die enting had gehad.
Dat zul je nooit weten. Maar misschien maken deze betreffende ouders zich helemaal geen zorgen? Dat kan ook nog gewoon he? We horen verder niets over de kinderen. Hoe verloopt de ziekte nu? Ik ben daar toch wel benieuwd naar eigenlijk... alhoewel ik vermoed dat als het de verkeerde kant op zou gaan, we dat binnen No time zullen lezen. Maar wellicht zijn ze alle 4 alweer (bijna) de oude. Dan zullen we er niks van horen denk ik...
Inderdaad... Bijzonder ook om te zien dat thuisarts.nl hun hele tekst aan heeft gepast en het nu bijna alleen nog maar gaat over inenten, terwijl er eerst een hele andere tekst stond. Waarin stond dat het een ziekte was die bijna altijd vanzelf met een week over was en waar kans was op complicaties. Door zulke dingen neem ik dat hele inenten echt met een korrel zout.
Bijzonder zou ik dat niet noemen. Lijkt me logisch, dat de nadruk meer op inenten komt te liggen, aangezien de vaccinatiegraad daalt en wereldwijd aantal gevallen mazelen toeneemt. Ik neem aan dat jij het geen probleem vindt als de opvang niet-gevaccineerde mag weigeren? Zodat we wel gevacinneerde (+ geen of uitstel vaccinatie om medische redenen) en niet-gevaccineerde opvang krijgen?
klopt....maar " ze" zijn de ouders en niet de wetgevers. Dan kunnen de ouders dit zelf verantwoorden naar hun kinderen.