Het is zover, donderdag ga ik beginnen met hardlopen. Nu al bijna een jaar aan het diëten met goed resultaat, maar ik moet (wil!) nog veel kilo´s kwijt. Sporten in de sportschool, kost teveel tijd, tijd die ik niet heb. Dus heb ik besloten om te gaan hardlopen. Ik heb een schema die ik volg. Ik begin echt waanzinnig langzaam, maar bouw het wel snel op. (volgens mij moet ik de eerste dag 6 minuten lopen en 3 minuten rennen ) Ik ben heel benieuwd naar ervaringen en mogelijk tips. Ik heb het in het verleden gedaan, maar dat is echt al 10 jaar gelden en mijn motivatie was extern. Ik heb het volgens mij een maand volgehouden. Ik rookte toen ook nog en na elke run leken mijn longen wel in brand te staan...8) Nu een serieuze poging met als doel afvallen en ook hopen dat ik het ook echt ga waarderen en leuk ga vinden.
Wat goed joh!!!! Hier ook een tijd gelopen ( om mijn koppie leeg te maken) langzaam opbouwen is het beste en dan beginnen met dribbelen ( ok het is net of je niet voorruit komt ) en dan even wandelen zodat je lichaam eraan kan wennen, bv je knieen. Ik heb echt bij een loopschool gelopen want goed hardlopen "moet"je echt leren zeggen ze???! Helaas door bekken problemen staat het lopen in de koelkast maar ga het zeker weer oppakken. Heel veel loopplezier!!!
Ik was ook begonnen maar kon het niet volhouden om te gaan. Dus geen goede ervaring, sorry. Heb je wel goede schoenen? Dat is echt heel belangrijk. Veel suc6
Arve, ik moet ook inderdaad nog voelen hoe mijn lichaam reageert op het rennen. Na twee bevallingen (en ook bekkenklachten) weet ik het niet. Ik ga inderdaad wel rustig rennen, dat schijnt ook het beste te zijn om vet te verbranden. Snel rennen zorgt voor een betere conditie. Luna, ik heb goede schoenen. Wel 10 jaar oud inmiddels, maar ik heb ze nooit weggedaan. Nu alleen nog goed ondergoed wat het boeltje allemaal bij elkaar houdt
Veel succes! ik ben er een aantal jaar mee begonnen en doe het nu 4x per week. In het begin kon ik geeneens 1 minuut rennenm dan ging ik al kapot hahaha. dat was echt kansloos ey.. Nu hardloop ik precies hier een rondje door het natuurgebied en das precies 7 kilometer vind ik wel genoeg ook. 1x per week doe ik een intervaltraining, 5 minuten lopen, 15 min rennen, 5 min lopen, 15 min rennen. Veel succes en volhouden! tis heerlijk! vind het altijd zalig in de winter, koude dagen, lekker hardlopen, zelf heb je het heerlijk warm, buiten is het koud, als ik dan thuis kom lekker douchen en een warme kop koffie erna. mmm
mocht het nu niet lukken vanwege klachten van gewrichten, dan is aquajoggen misschien nog wel een goed idee? De voordelen van hardlopen qua uithoudingsvermogen, maar geen belasting op de gewrichten, omdat je het in diep water doet, waar je niet kan staan en je dus geen druk krijgt op je gewrichten. Persoonlijk vind ik het het saai, maar ik vind hardlopen ook saai . En aquajoggen kun je net zo goed alleen doen in het zwembad, als dat je alleen gaat hardlopen, het hoeft niet perse in (duurder) lesverband. Alleen moet je dan een 'belt' aanschaffen (maar voor hardlopen natuurlijk goede loopschoenen) .
Jeetje wat goed van je! En heerlijk om in een natuurgebied te rennen. Ik weet dat het begin inderdaad zwaar en niet leuk zal zijn, maar hoop na twee weken me beter te gaan voelen. Ik begin nu met drie keer per week en dan wil ik inderdaad naar vier keer per week. Ik fiets daarnaast drie keer per week naar mijn werk en dat is zo´n 75 km per week. Al lijkt dat fysiek gezien geen indruk meer te maken.
ik wil ook morgen gaan beginnen! ik woon in spijkenisse en heb totaal geen conditie,iemand zin om mee te gaan?
knap, 3x per week fietsen is ook goed toch! En ja, het duurt ongeveer een maand voor je je echt heerlijk gaat voelen en verslaafd wordt, bij mij tenminste. Na 4/5 weken MOEST ik hardlopen anders voelde ik me zooooo schuldig, vreselijk. En nu kan ik niet zonder meer. Zaaaalig. Veeeel conditie, heel veel conditie, een strak lichaam en een heerlijk gevoel krijg je ervan. Pas geleden zag ik iemand hardlopen die steeds in de intervalloop een sigaret opstak.. dude.. roken is al slecht, maar DAT, is al helemaaaal funest voor je longen, roken na inspanning, damn. Plus dat het er vaag uitziet.
Ik heb ook net besloten te gaan hardlopen! Heb gisteren schoenen en kleding ingeslagen, en dat kostte genoeg om wel serieus te moeten gaan lopen haha Ik ga 1x per week samen met iemand, dat scheelt ook al. Die loopt al langer en wilde me wel op weg helpen. De keren dat ik alleen ga lopen (ong 2x per week) doe ik lekker met ipod Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, heb al zo lang niet meer 'echt' gesport.. Dinsdag is de dag! Succes in elk geval
Dat zou inderdaad een alternatief kunnen zijn. Maar de gedachte om mezelf in een zwempak te zien... kweetniet....
Ik zeg; respect! Ik zat net op internet al een geschikte sport te zoeken voor mij, want er moeten hier ook de nodige kilo's af! Hardlopen heb ik ook al aan gedacht, maar het lijkt me vreselijk saai. Je moet wel heel erg gemotiveerd zijn om dat vol te houden en ik ken mezelf.... Het voordeel van hardlopen is dat je op ieder moment kunt bedenken; ja, ik ga ff hardlopen. Maar dat is voor mij dan ook weer een valkuil, net als fitness bv. Voor mij is een groepsles handiger, dan moet ik wel. Ook een voordeel van hardlopen is dat het gratis is, want wat is een sportschool duur zeg!! Succes iig!
Ik was van de winter ook begonnen. Conditie is nul komma nul en voelde me na een klein stukje joggen al helemaal uitgewoont. Helaas weer gestopt. Mss heel stom van me, maar ik voel me altijd zo opgelaten als ik ga hardlopen. Ik heb hier in de buurt helaas geen mooi natuurgebied, dus loop door de bebouwde kom..Als je goed hard kan lopen, lijkt het me geen punt, maar dat gestuntel van mij (50 meter joggen en tong hangt al op m'n voeten)...
daar moet je echt schijt aan hebben, zo is iedereen begonnen. Hoe denk je dat de conditie van de meeste mensen is tegenwoordig? Belabberd...
Ik ben nu ongeveer twee jaar geleden begonnen met hardlopen. Heel rustig aan opgebouwd, eerst steeds twee min joggen en dan een min wandelen en dat vijf keer. Stelde heel weinig voor, maar het is een begin. Toen werd ik daar nog heel moe van. Tegen de tijd dat ik zwanger werd van Ronja liep ik drie kwart jaar en was ik al tot zeven kilometer in een loop. Tijdens de zwangerschap heb ik tot 30 weken doorgelopen. Toen weer steeds een paar minuten joggen en een paar minuten wandelen. Zes weken na de bevalling ben ik weer begonnen met opbouwen. Na vier maanden heb ik voor het eerst tien kilometer gelopen in een loop en gisteren zelfs voor het eerst een halve marathon. Nu ga ik weer rustig minderen omdat ik weer zwanger ben. Het is wel mijn bedoeling om weer lang door te gaan. En dan wil ik volgend jaar rond deze tijd weer een halve marathon doen. Veel succes met opbouwen. Als je rustig aan doet, luistert naar signalen van je lichaam en genoeg rust neemt, dan wordt je er echt veel fitter van! Ik heb trouwens zelf een schema gemaakt met behulp van runinfo.nl. Daar vind je ook heel veel tips voor opbouwen, motivatie enzo...
Nog ff een vraag; Is het handig om met z'n tweeen te gaan hardlopen? Want een vriendin wilde wel samen hardlopen, maar eerlijk gezegd lijkt het me, als je alleen loopt beter. Het is natuurlijk wel gezellig, maar praten lukt dan toch amper. En je hebt toch vaak iets van muziek op.
ik ben begnnen met de buurvrouw maar moest steeds wachten op haar omdat die echt 0,0 kon rennen en die haakte na 2 keer af. Ben toen dus alleen doorgegaan, kan ik lekker mn eigen tempo bepalen.
Mamamuts, dank je Maar het lijkt mij ook wel lastig om gemotiveerd te blijven. Ik heb met mezelf vaste dagen en tijden afgesproken en hou me daar ook aan, althans dat probeer ik doen. Ik kan ( als het moet) streng zijn, maar ook soms weer zo loslaten.. Dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat! Loetje, hier ook veel woningen, wel een bos in de buurt, maar 2,5 km verderop. Dus als ik daar aankom, kan ik alweer bijna terug.. Ik moet nog wel een leuke route gaan bedenken voor in het begin. Als ik langere stukken kan rennen, dan ga ik dat wel in het bos doen.
Toevallig mensen uit A'doorn die zin hebben om te beginnen? Ik heb het een tijd gedaan en het is verbazend om te zien hoe snel je toch al een aardig eindje kan rennen. Maar alleen is ook maar alleen. Iemand? Of iemand die weet waar ik mensen kan zoeken uit mijn omgeving?