Hallo dames Wij krijgen 6 oktober de sleutel van onze nieuwe woning, aangezien ik alle voorraden heb opgemaakt of weg heb gegeven omdat we eerst nog drie weken op vakantie gaan. Nu hebben wij in ons nieuwe huis een gigantische keuken en een mooie vooraadkast waar veel opbergruimte is. Beide kan ik dus lekker volproppen met boodschappen. Ik heb dus helemaal niks nada noppes meer , dus wat is handig om altijd in huis te hebben? Ik wil in een keer een hele boel halen dus kom maar op met de tips
Ik zou zeggen, hou aanbiedingen in de gaten en koop dat dan groot in.. Wasmiddel, vaatwastabletten, wc papier, en dingen die lang houdbaar zijn.. soep in blik etc..
Jeetje even denken wat wij allemaal standaard hebben staan: Pasta Gepelde tomaten Tomatenpuree Bloem Crackers Koffie Thee Blikjes bonen Appelmoes Ontbijtkoek Broodbeleg (hagelslag, pindakaas enzo) Koekjes Knijpfruit. Eten de kinderen nooit behalve bij ziek zijn, dan is het het enige wat ze eten Zoiets
Bij mij staat er standaard altijd Bloem Koffie Pasta Mie Rijst Eieren Suiker Soep Groenten in potten Flessen water en ander drinken Pakjes om bijvoorbeeld lasagne te maken en andere gerechten Vaatwas tabletten Zak aardappelen Zak uien Zak zoete aardappelen Etc etc. Maar denk dat het bij iedereen wel verschillend is want je kan wel het zelfde doen wat andere in hun voorraad kast hebben maar wie zegt dat jullie dat lekker vinden?
Dankjewel voor de tips. Er zijn vrij weinig dingen die ml en ik niet lusten we zijn erg makkelijke eters. Dus dat scheelt
goh...wat ik altijd in huis heb: zout, suiker, bakpoeder, bloem, bakmeel, rijst, verschillende soorten pasta, blikjes erwtjes of worteltjes, vermicelli, eieren, blik knakworstjes, thee, tomatenpuree, gepelde tomaten, een hele hoop gedroogde kruiden, mie, verschillende soorten olie's, wc papier, keukenrollen, crackers, beschuit, ontbijtgranen, fruitrepen, schoonmaakmiddelen zoals: wc eend, chloor, vaatwastabletten, allesreiniger
Wat ik altijd op voorraad heb Sauzen als ketchup en mayo voor man Appelmoes Wat potten groente als doperwten en bruine bonen. Broodbeleg als pindakaas hagelslag appelstroop Rijst pasta Bulgur Eieren Bouillonblokjes Paneermeel Afbakbrood Crackers Koekje snoepje chips Soepballetjes Basis voor tomatensoep Blikjes vis Uien Aardappels Diepvries Verschillende soorten vlees kip vegetarisch en vis Groentemixen Bloemkool Spinazie Soepgroente Friet en snacks Brood
bij mij staat er standaard in: - appelmoes - verschillende potten groenten - evt. potten saus voor bijv spagetti - pasta (macaroni/spagetti/bami) - rijst - verschillende kruiden - verschillende blikken soep - crackers - beschuit - zoet brood beleg zoals hagelslag, jam, pindakaas - sap/drinken - paar pakken water - aardappelen - uien - suiker - zelfrijzend bakmeel - pannekoekenmix - wraps - zak afbakbroodjes - eieren - zakjes/pakjes kant en klaar spul voor jus/macaroni/ovenschotels - thee - koffie - ontbijtkoek - koekjes - koekjes/spul om mee t egeven naar school. liga's of zo - pakjes drinken en verder staat er op zolder nog een voorraadkast met: - shampoo - douchegel - wasmiddelen - stofzuigerzakken - schoonmaakmiddelen - wc papier - keukenrollen - luiers enz. en voorraad koop ik bijna alleen in de aanbieding. zoals 1+1 acties, hamsterweken of voordeelverpakkingen bij kruidvat. of bijvoorbeeld spullen bij de AH die eruit gaan. zo had ik een paar jaar terug flessen omo die nog in het schap stonden voor 6 euro, nu voor 2 euro. daar heb ik nu de laatste fles van aangebroken
Wat hier vaak staat; Potgroente Appelmoes Zak aardappels Zakjes macaroni, nasi, lasagne mix etc Stroop Beschuit Suiker Toastjes Frisdrank Chipjes en koek voor de kinderen Aardappels Wijn Soep
Ben trouwens vergeten Ik heb er ook staan; Paneermeel Thee Crackers Ontbijtkoek Keukenrol Wc papier Eieren Bloem Pakjes drinken Pannenkoeken mix Suiker Pasta Pasta saus
Hier altijd in huis in de voorraadkast: Aardappelen Uien Pasta (in verschillende soorten - lang, krol, penne, ...) Rijst Griekse pasta Ebly Paar blikken zwanworstjes Paar blikken tonijn Heel veel kruiden Bouillonblokjes Doosje minute soup Sausbinder Chapelure Paar blikken tomaten in blokjes 2 bokalen spaghettisaus 2 blikken maïs Potje citroensap (De meeste groenten koop ik vers of uit diepvries) Oploskoffie Chocopoeder (voor chocomel) Ergens moeten nog een paar doosjes thee liggen - die hier nooit gedronken wordt Suiker Canderel Bloem Wat zoet broodbeleg dat eigenlijk zelden wordt aangeraakt Vaatwastabletten Afwasmiddel Handdoeken Schotelvodden Sponsjes Sausjes bewaar ik in de koelkast. Die steken dus niet in de voorraadkast. Ongeopende drank staat in de kelder.
Heel de wereld, denk ik soms... - tig verschillende soorten rijst - tig verschillende soorten pasta - couscous - Quinoa - Vluggort - Insert-nog-een-paar-soortgelijke-dingen - Aardappels - Uien - Bouillonblokjes voor een weeshuis - Tomatenpuree voor datzelfde weeshuis - Tomaat in blik - Sperziebonen in blik - Andere groentes in blik of in pot (rode kool, doperwtjes, worteltjes, boerenkool, maïs, kappertjes, bruine bonen) - Potten saus zoals bijvoorbeeld kip/kerriesaus of diverse chicken tonight sauzen, gele & groene kerriesaus of tchezuansaus - Pastasauzen - Zakjes boemboe voor sajoer boontjes, kip ajam, nasi goreng - Kruidenmix voor kaassaus voor over broccoli of bloemkool - Tussendoortjes in overvloedde - Vuilniszakken - Vaatwastabletten - Wasmiddel & Wasverzachter - Shampoopacks van onze favoriete merken tijdens kortingsacties - Afbakbrood - Bloem - Gist - Paneermeel - Bakmixen voor bijv. cupcakes of cake - Marsepein/fondant - Rozijnen - Glazuur - Cake/taartversiering - Houdbare melk - Citroensap - Vanillesuiker - Trassi - Kokosmelk - Curry - Zo'n Knorr-pakket (of van een goedkoper merk) kip tandoori - Ratatouille - Suiker - Cacao - Koffiepads - Wegwerpschoonmaakdoekjes - Schoonmaakproducten - 100 verschillende potjes kruiden en specerijen .... En ongetwijfeld nog wel meer. Ik vind het een heerlijkheid om die voorraadkast open te trekken en een heel arsenaal aan te treffen waarmee ik altijd wel iets lekkers als avondeten weet klaar te maken. Ik hou ervan! Mijn volgende woning gaat ook zeker een grotere voorraadkast hebben. Elke dag is weer een feest!
je hebt al heel wat tips Hier in de voorraad - gedroogde kruiden - tomatenpuree - rijst - couscous - risotto - blikjes kikkererwten/ linzen - kruiden bouillon blokjes - bloem - paneermeel - iets van pasta - aardappelen
Rijst Pasta Bloem Meel Koekjes Tomatenpuree Wasmiddel/verzachter Tandpasta Wc reiniger Eigenlijk alle schoonmaakmiddelen. Wc papier Soep Kruiden Boullionblokjes Zakje voor luie toetjes mocht ij inverwacht visite krijgen Bladerdeeg Vanillie suiker Bakpoeder