Ik ben blauw - De geordende collega Ik ben ook leidinggevende dus misschien dat het zo overkomt als ik invul ‘Ik neem de beslissingen’. Het klopt wel redelijk maar ben iets minder regide als het geschetste profiel.
"BEMIDDELAAR” (INFP-T) "Niet alles is goud wat er blinkt; niet iedereen die dwaalt is verloren; het oude, dat sterk is, zal niet verdorren; vorst kan diepe wortels niet bereiken. J.R.R. Tolkien" Ik herken niet alles, maar wel veel. En wel heel leuk, die quote erbij. Ben zo'n liefhebber van zijn verhalen !
Grappig, want heel vaak als jij iets zegt, denk ik: 'JA!!!' Dus zo zie je maar. We zijn blijkbaar soulmates .
Ik wist niet dat er allemaal memes zijn van je persoonlijkheid type. Ben enthousiast INTJ memes en plaatjes gaan googlen. Heerlijk herkenbaar zeg. Vooral de INTJ female. Ik wist wel dat ik een special snowflake was!
Ik zit tussen twee types in: ESFJ (consul) en ISFJ (verdediger). Ik zou mezelf eerder extravert dan introvert noemen, maar ben zeker niet de typische cheerleader (wat een ESFJ zou zijn. Op deze leeftijd zie dan een typische klassenmoeder voor me. Zo een die alles regelt, alles weet van iedereen etc, zo ben ik niet.)
ISFJ-t Daarbij zou je goed zijn in cadeaus geven maar niets is minder waar Hier herken ik me wel in: "hoewel ze veiligheid en stabiliteit zoeken, kunnen ze opmerkelijk open staan voor verandering, zolang ze zich maar begrepen en gerespecteerd voelen."
Ook. Maar vooral dat ik verwacht dat andere mensen er dezelfde normen en waarden op nahouden als het gaat om iets belangrijks op het werk. Als ze er dan met de pet naar gooien of zich gewoonweg niet aan afspraken houden dan kan ik daar echt boos om worden. Onbegrijpelijk vind ik dat. Ter verduidelijking en verdediging : Ik werk in de forensische psychiatrie, cruciaal om je daar aan afspraken te houden. Anders komt de veiligheid in t geding. Op andere momenten word ik er niet of veel minder boos om, dan kan ik makkelijker mijn schouders ophalen of me verbazen.
Ik ook (PPC) Toevallig! Maar wat jij zegt, het belang van je aan die afspraken houden, hoor ik niet altijd terug van iedereen in dit vak. Sommigen vinden dat meeveren en een soepele houding aannemen just meer bewerkstelligt. Ben ik het niet altijd mee eens hoor (vaker niet dan wel), maar zo zie je maar weer dat principes uiteen kunnen liggen.
Ha wat leuk! Hier een FPA. Tuurlijk, meeveren en flexibel zijn is absoluut belangrijk. Dat kan deëscalerend werken. Echter, ik doel hierbij op afspraken rondom vrijheden, drugsgebruik, UC's, roken op kamer, etc en alle consequenties die er zijn als men zich niet aan de afspraken houdt. Sommige collega's vinden het sneu voor de jongens en zien veel door de vingers waardoor een deel van het team (die zich wel aan de afspraken houden) steeds de klappen krijgen. Sorry, er zit wat frustratie hier Hoe bevalt dat, een PPC?