Yup en alle voorgaande plaatjes van @iMoeder en @Lisanne1811 Gelukkig heb in de loop der jaren geleerd om sociaal vriendelijk te zijn, maar dat kost wel energie.
Dat vriendelijk zijn heb ik me ook echt aan moeten leren! Vooral vragen hoe het met mensen gaat als ik dat eigenlijk niet interessant vind. En als ze vragen hoe het met mij gaat liegen omdat er niet verwacht wordt dat je een eerlijk antwoord geeft. Wat een gedoe
Lastig zeg!! Ik heb vooral moeten leren om de eerste stap naar sociaal gedrag te zetten. Als ik eenmaal aan het kletsen ben, gaat het wel. Maar ik kan nog steeds slecht doekjes en lintjes om mijn boodschap winden.
Bekijk bijlage 570201 Bekijk bijlage 570200 Bekijk bijlage 570199 Heerlijk!! Ik vind dit echt zo fijn om te weten
Ze kloppen wel, hoewel ik me nog steeds wel eens afvraag of ik geen INFJ ben. Ik kan ontzettend introvert zijn en totaal geen behoefte hebben aan mensen. Maar bij de juiste mensen en op de juiste momenten ben ik wel een hele duidelijke ENFJ en voel ik me blij als iedereen blij is. Anderszijds zal ik in bijvoorbeeld een werksituatie snel mijn stem laten horen. Daarin heb ik wel heel erg twee kanten eigenlijk. Van die drie plaatjes klopt voornamelijk de middelste heel sterk. Ik ga voor vrienden echt door het vuur, doe echt alles voor ze en niks is me te gek. Maar als je me in de steek laat of echt diep teleursteld is er echt weinig ruimte voor een tweede kans. Edit: zit nog ff te lezen, lees nu dat het zich heel erg focussed op naar wie jij kijkt: jezelf of anderen. In dat geval ben ik wel een echte ENFJ. Ik kan niet rustig op een stoel zitten als iemand om me heen verdrietig oid is.
Klopt bij jullie je filmvoorkeur ook? https://www.psychologyjunkie.com/2016/01/16/the-top-25-favorite-infp-movies/ Dit is de infp lijst. De lijsten voor andere persoonlijkheidstypes zijn daar vast ook te vinden. Ik heb niet alle 25 films gezien, maar degene van deze lijst die ik wel heb gezien vind ik echt briljant!
Nee geen 1 eigenlijk. Maar die genre lijst komt bij mij ook niet overeen. Dan kan ik mij beter vinden in de INFJ lijst waar ik eerder op uit kwam.