Maak me zorgen.. Vriend helse rugpijn!

Discussie in 'De lounge' gestart door kleintje88, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Mijn vriend is door zn rug gegaan en heeft echt gruwelijk veel pijn.. Hij is totaal geen klager en bij een beetje rugpijn (heeft hij vaker) hoor je hem niet klagen maar nu is het menes..
    Ibrobrufen hielp niet HAP gebeld hij zou iets sterkers krijgen en moest het maar tot morgen uitzingen.. Kreeg hij weer ibrobrufen maar dan sterker; werkt ook niet!
    Ik weet dat je niet zelf mag dokteren maar ik had nog diclofenac na een ongeluk wat ik had gehad en dat heeft hij nu ingenomen 1,5 uur geleden maar ook dat heeft weinig effect tot nu toe...

Hij heeft ook erg last van zn benen en weet niet hoe hij moet zitten, liggen of staan... Morgen gaat hij naar de.HA (waar hij al jaren niet meer is geweest)

Nu heeft hij paar jaar terug een hernia gehad, schiet dat er ook zo in??
    Heeft iemand nog tips?? Geef hem dadelijk een warme kruik voor zn rug... En hoop dat hij toch wat kan slapen!

Heb hem nog nooit zo gezien...

2. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Warm houden (evt thermoshirt), recht zitten/staan/liggen (dus echt NIET naar 1 kant hangen)....

Succes!

3. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Bah!! wat verevend en dat is nog zacht uitgedrukt...

Ik zou nogmaals de HAP bellen, zo kan je de nacht toch niet in??
    melden dat de medicatie helemaal niets doet en de pijn juist alleen maar erger wordt!

een hernia kan acuut ontstaan dus voorzichtig zijn en anders gewoon eisen dat er ene arts komt kijken

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja kan... of anders spit? is ook iets wat mij man af en toe heeft...
    is vreselijk, hij gaat zelf met 40 graden koorts werken, maar dan dus niet.
    Daar doen ze helaas niet veel aan. Ibuprofan en thats it.
    Succes!

5. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

tja ik vind het moeilijk ben altijd bang verkeerd advies te geven...het klinkt als een verknellig van de zenuwen..
    als ik last heb van mijn rug probeer ik het ruimte te geven door aan de trap te gaan hangen.
    dat geeft bij mij verlichting maar ik durf niet te zeggen wat het bij je vriend zou doen...misschien een warm bad?
    wens hem sterkte!!

6. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ja hier ook hoor.. Bij 40 graden gaat hij ook gewoon werken!
    In dit geval gaat het echt niet.. Hij doet ook vrij zwaar werk (meubels bezorgen en monteren) dus dat gaat niet... En mag hij ook niet van mij nu!
    Hij gaat nu naar bed met een kruik als het niet minder wordt dan gaan we toch maar bellen weer.. Zonder dat ze hem gezien hebbem hebben ze ook maar iets voorgeschreven..

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn man heeft het twee keer gehad, ook met uitstralen naar benen. Bleek spit te zijn. Hij belaste zijn rug te veel door zijn werk

Een tip, niet in bad gaan! Dat advies gaf ik mijn man en hij kwam er met geen mogelijkheid uit

Succes

8. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Als ik het zo lees denk ik hernia...
    Mijn man heeft het al voor de 2e keer ook acuut!!

Liggen of lopen..

En dan plat alleen kussen onder hoofd!!

Succes!!

9. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Ik zou ook de HAP bellen en "eisen" dat er naar gekeken wordt! Ze wilde vorig jaar ook niet naar mijn zoontje kijken, heb toen gezegd of je me nu een afspraak geeft of niet ik kom er NU aan! Heb toen een afspraak gekregen! En als het echt te erg wordt eerste hulp...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    warm is volgens mij bij spit weer niet goed omdat het dan ineens afkoelt en dan extra verzuurt ofzo. Maar ik weet het niet zeker.

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    spit zijn over elkaar gerolde spieren. spieren zwellen op bij warmte en rollen dan dus niet meer terug! spit is koelen. anders warmen! tip!? NIET zelf klooien! HAP bellen! zeggen wat hij geslikt heeft en nog niet kan zitten,liggen of staan!

12. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 jaar geleden een acute hernia gehad. Kom echt letterlijk geen kant op, maar de hap deed ook niets, kwamen niet langs ofzo. Kreeg wel oxinorm (soort morfine) voorgeschreven. Dat hielp tegen de pijn zodat ik in ieder geval weer een beetje kon bewegen (lees: naar de wc schuifelen). De dag erna kwam mijn eigen huisarts en die heeft de fysio ingeschakeld, die kwam ook aan huis. Heb in totaal 4 weken platgelegen op dokters en fysio advies en daarna langzaam gerevalideerd.
    Beterschap en hoop dat het geen hernia is!!

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.778
    1.131
    113
    Vrouw
    Ik heb vorig jaar oktober een maand veel rugpijn gehad!! Ook buikpijn, dat bleek uitstralingspijn te zijn vanuit mijn rug. Ik had ook spit.

Heb 2 weken echt plat gelegen. Moest zo veel mogelijk in beweging blijven, maar kon NIKS!! Niet zelf naar de wc, niet douchen, afdrogen, etc. Ik kon dus niet alleen thuis zijn!

Ik werd elke keer naar huis gestuurd door de huisarts. Moest het maar uitzoeken.
    Totdat de artsen staakten, toen heb ik de HAP gebeld. Kon gelijk komen en met spoed naar t zkh.
    Ze hebben daar een gipscorset aangemeten. Die moest ik om bij zitten/lopen.

Je kan weinig doen. Ik mocht 4x per dag 1000mg PCM, 3x per dag Ibuprofen en kreeg er soort morfine bij. Maar hielp allemaal niks!

Warm houden was prima, maar hielp ook niet. Tijd......en het gaat over. Maar duurt lang als je zoooo veel pijn hebt!

Onwijs veel sterkte!!!

14. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    als het echt niet gaat.. gewoon naar de eerste hulp!!!
    Ik ga zelf dan ook nooit naar de hap. Rij gewoon aan naar de EH.

15. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Hoe is het nog afgelopen??

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Hij is bij de ha geweest, acute spit!
    Moet nu blijven bewegen, niet zwaar tillen, wandelen fietsen etc. en hij heeft diclofenac gekregen..
    Hij heeft het idee dat het wel ietsje beter gaat nu hij een nacht heeft gelegen..

17. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

he bah succes ermee! beterschap voor je mannetje

Deel Deze Pagina