Er was pas een topic over maar kan hem niet meer vinden... Daar staat me van bij dat het met instoppen handig is iets groter te hebben.. maar welke afmeting precies? Het gaat dus om een matrasje van 80 x 40 cm En waar vind ik die maat lakentjes/dekentjes? Bedankt dames voor de antwoorden
ik had gewone wiegdekentjes van 75x100 van de hema en de prenatal. die kun je prima instoppen hoor, ledikant maat is veel te groot.
Ik denk dat je hierop doelde: bij ledikant zie je soms 100x150 en soms 120x150. Je kunt waar mogelijk beter 120x150 nemen, omdat je het dan wat beter kunt instoppen, en het beter blijft zitten. Het kindje heeft als het groeit wat meer omvang en woelt meer. Het matrasje in een ledikant is 60 cm breed, dus je hebt dus 20 cm vs. 30 cm over aan elke zijde in de breedte. Bij wieg is eigenlijk maar 1 formaat gangbaar: 75x100, en dat is prima. Je hebt dan 17,5 cm over aan elke zijde, en dat is precies mooi voor een klein babytje. En waar je het vindt: gewoon zoeken op wiegdeken(tje) of wieglaken(tje) en evt. voor de zekerheid de afmeting checken.