Beetje radeloos over slaap en eetpatroon baby. Wie heeft er tips??!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijnonijntje, 12 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

He meiden hoe is het?
    Ik hoop dat een aantal van jullie me kunnen helpen en/of geruststellen.

Ik zit niet helemaal lekker in mijn vel. Ik geniet echt van mijn ventje, maar het is soms wel moeilijk als het zelf niet zo heel goed met je gaat.
    En ik wordt soms ook wel wat radeloos. Ik weet hij is nog klein en snapt niet zoveel, maar je wil als moeder juist alles voor hem doen.
    Met name als hij huilt en niet wil slapen. En als het 's nachts is dan breekt je dat ook behoorlijk op.

Hier een slechte nacht gehad. Mijn mannetje ging gisterenavond van 19 uur tot 22 uur flink huilen. In bad gedaan gevoed en in bed gelegd. Hij heeft geslapen tot de voeding van 1 uur en na de voeding wilde hij niet meer slapen. Tot de voeding van 4 uur.
    Pff dat was pittig. Hij wilde alleen bij mama zijn, maar dat kan echt niet 's nachts constant. Wil ook wel dat hij lekker in zijn eigen bed slaapt.
    Zat flink te happen ook, maar had net een fles gehad. En hij krijgt al meer dat toegestaan. Zal toch niet daarna weer honger hebben? Vind het zo lastig. Hij meld zich 's nacht ook om de 3 uur. Soms zelfs om de 2,5 uur. Dat is zeker gezien zijn gewicht en hoeveelheid voeding best vaak. Hij moest 's nacht wat langer achter elkaar door kunnen slapen, maar heeft toch behoefte aan eten.
    Zou wel willen dat hij nu al wat meer uren doorslaapt 's nachts. Maar ja, wat kan ik daar aan doen denk ik dan.
    Krijg het advies wel van de verloskundige maar geen tips hoe ik dat moet doen.
    Wie van jullie ervaren mama's heeft tips? :(

De verloskundige zegt dus dat hij makkelijk 's nachts een voeding minder kan hebben en iets meer uurtjes doorslapen. Maar ikw eet niet hoe ik dat voor elkaar krijg. Ik huilt wel om drinken.
    Ook als hij geen huiluurtjes heeft 's nachts, wordt hij wel om de 2,5 uur -3 uur wakker voor de voeding.

Wie heeft er tips en trucs.
    Alvast bedanktvoor jullie tijd en adviezen.

2. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey, misschien kan je wat meer info geven als; hoe oud is je zoontje, hoeveel weegt hij en drinkt hij?

Waarschijnlijk doe je het al, maar ritme kan goed helpen (vaste volgorde van luier, flesje, spelen, slapen enzo)
    Als hij erg onrustig is,kan je hem inbakeren?
    Ik gaf altijd de laatste fles een grotere fles,zodat hij daar langer op kan 'teren', dit mag gewoon.

3. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Het happen kan ook zijn omdat hij nog zuigbehoefte heeft, maar geen honger.. krijgt hij een speen?

4. nijnonijntje

Hoi
    Ja hij is nog maar 1,5 week oud en weegt 4 kilo
    Hij krijgt 8 flesjes voeding van 90 cc.

Hij heeft een speen maar kan die nog niet zo vasthouden/ zuigen. Floept er na een paar min weer uit.
    En als hij erg overstuur is wil hij de speen niet een s hebben.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik zat even door je andere beriochten te kijken op zoek naar een leeftijd maar als je zoontje 4 december is geboren en nu dus net 8 dagem oud is. Als eerste dus van harte gefeliciteerd maar dan kan ik alleen maar zeggen dit zo meestal gaat. Je zoontje heeft nog geen idee van dag en nacht ritme en als je een zware bevalling hebt dan is dan heel pittig dat hij nu de nachten gewoon doorgaat. Wij hebben de eerste weken haar veel op onze buik gehad 's nachts. Slapen in het eigen bedje komt vanzelf hoor daar moet je je nu nog niet druk om maken. 8 dagen betekent nu 7-8 keer 80 cc per dag, hoeveel gaat hij er over heen dan? Als hij de fles heel snel leeg drinkt dan kan je nog een andere speen proberen zodat hij er wat langer over doet en zijn zuigbehoefte meer voldaan wordten een speentje...maar boven alles wil hij bij jou zijn....doorslapen 's nachts zit er echt nog effe niet in hoor. wat je moet doen is slapen als hij slaapt en dus ook altijd overdag. Ik heb in mijn kraamweek niet genoeg geslapen want vistie e.d. nou dat heb ik geweten. je zit nu in de periode dat je elkaar nog moet leren kennen en het is heel logisch dat je nog niet weet wat hij wel; en dat je de huiltjes niet herkend en je radeloos voelt omdat je moe en gesloopt bent en het allemaal effe niet weet. Geloof me, dat is heel normaal ook al lijtk het bij andere altijd helemaal goed te gaan ;) Is je man ook vrij?? misschien hulptroepen die overdag wat kunnen helpen in huis zodat jij en je mannetje effe kunnen slapen.

6. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    misschien last van krampjes? als ze last van krampjes hebben dan hebben ze ook erg veel zuigbehoefte! dat zei mijn verloskundige...misschien eens iets halen tegen de krampjes en zijn darmpjes een beetje masseren ofzo? venkelthee schijnt ook te helpen...

7. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tip geef je pink....met de nagel naar beneden. Ze pakte hier bij 3 weken pas een speen en dan alleen de mamspeen 0-2 maand (kruidvat) 8 keer 90 is best te overzien hoor bij 4 kg zolang je nu niet meer dagelijks gaat ophogen. Er komt met een week ogf wat wel wat ruimte om een flesje te minderen en voor dat je het weet zit je op 6 flessen. ik denk dat het cruciale je eerste zin was, dat je niet helemaal lekker in je vel zit. Ik denk dat veel naar bed nu echt de enige oplossing is. iedereen de deur uit en elk uurtje dan je mannetje slaapt ook zelf gaan slapen. Hij lekker in een bedje naats jou bed zodat hij je aanwezigheid hoort/voelt en als hij wakker wordt even knuffelen samen in bed. zonder dat iets moet...

8. nijnonijntje

Super bedankt voor je reactie.
    Waarom zegt de verloskundige dan dat soort dingen gezien zijn gewicht? Daar wordt je nog onzekerder van.

Hij krijgt dus 8 voedingen van 90 cc. Zit dus per keer er 10 cc boven. En het zijn echt 8 voedingen. Nooit minder.

Er wordt ook gezegd hoe belangrijk zijn eigen bed is, maar hij wil dus niet altijd slapen. Soms wel, maar niet altijd.
    Komt dat later wel dan?

9. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Dan zou ik gewoon infacol halen dat wordt verder niet opgenomen

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ja hoor, het komt echt, op dit moment kan je hem niet verpesten. je speelt alleen in op zijn behoeften. ja officieel mogen ze op dan 8 90 cc en dag 9 90 cc, maar zolang je het nu niet verder ophoogt komt het echt wel goed. Over ene paar weken moet je de richtlijn max 175 keer zijn gewicht in cc dus dan bv 4 keer 175 is 700 cc per 24 uur, nou nu zit je op720 dus ik zie echt het probleem niet. En qua slapen hij herkent zijn bed nog niet eens ;) Ik heb hier tot week 6 regelmatig overdag met een slapen kind op mijn buik, dekentje over op de bank liggen tv kijken/doezelen anders wilde ze ook niet.

11. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk komt dat later wel! Je kleintje heeft negen maanden lang in je buik gezeten, dichterbij mama kan niet... met haar geluidjes, met haar warmte, met haar reuk en nu moet het van de ene op de andere dag helemaal alleen in dat grote, koude bed slapen, zonder mama, zonder haar warmte, zonder haar vertrouwde hartslag zo dichtbij?

Afijn, je begrijpt, mijn dochter sliep als dat nodig was gewoon op mijn buik, of bij ons op bed. Dat alleen slapen komt wel... maar zo'n kleintje..

Misschien vaker kleinere flesjes? Borstvoedingskindjes drinken ook vaker, maar minder in 1x... en anders misschien krampjes?

12. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    o ja en ter steun, met 4 weken sliep ze door van 23:00 tot 7:00 en met 3 maand van 19:30 tot 8:00 en ik heb schijnbaar alle dingen gedaan die verboden worden ;) Tot een week of 8 heeft haar wiegje beneden gestaan en sliep ze daar overdag en ging ze pas na de laatse fles in haar bedje naast ons bed en dan ging ik ook mee. Hier gewoon veel mama behoefte..alsof ze voelde of ik wel of niet in de buurt was :)

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    ik hou effe op met spammen en ga effe met de grote meid wandelen nu de lucht nog blauw is hier :)

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.831
    3.628
    113
    Inderdaad, gewoon lekker bij je nemen hoor, hij is nog zo klein en moet nog aan alles wennen, jij bent zijn enige vertrouwde iets, geen zorgen over maken, dat eigen bedje komt echt wel.

15. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ja klopt, best fijn spul!

16. nijnonijntje

Oke, dus voorlopig niet meer ophogen.Wanneer zou dat eventueel wel mogen?
    Niet dat ik dat nu wil, maar dan weet ik dat vast.
    Vind altijd dat er zo weinig info wordt gegeven over voeding.:(

17. nijnonijntje

Oke, dan ga ik dat maar proberen en idd, hopen dat ik met veel rust wat lekkerder in mijn vel kom te zitten.

Infacol kan ik gewoon bij de drogist ofzo halen?
    Heb wel een gekeken naar de symptomen van krampjes maar die kon ik nog niet ontdekken, als zegt dat natuurlijk helemaal niks, daaromkan hij ze nog wel hebben.

Ja iedereen zegt dus laat maar liggen krijsen.
    Nou dat kan mijn moederhart niet aan hoor. Vind dat zo zielig. Sta ik er ook nog eens bij te janken. :(

18. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

welke fopspeen heb je dental of combi? mijn zoon spuugde de dental meteen uit en de combi nam hij wel.
    die is helemaal rond.
    verder zou ik infacol aanschaffen, hadden wij niet gedaan na twee weken steeds krampen s'nachts had ik geen keus meer want wij waren moe en op.
    je zou kunnen kijken of je flesjes kunt ophogen misschien is hij niet verzadigd. ik geloof dat wij vrij snel op fles van 120cc zaten.
    inbakeren met een puckababy hoeft niet perse voor een onrustige baby maar het geeft ook geborgenheid en het schijnt tegen krampjes te werken.
    ik was zoooo blij met de puckababy want hij wilde alleen bij mij slapen en daardoor sliep ik niet.

wat je vk betreft hier zeiden ze ook krampen moeten ze daarheen en niks geven maar je kindje pijn zien lijden, zelf geen rust hebben dan ben je allang blij dat iets helpt.

ligt hij in een ledikant of wieg? als hij in de ledikant ligt kan het ook zijn dat hij het te froot vind. je zou met je voedingskussen het kunnen verkleinen door die om hem heen te leggen.

19. nijnonijntje

Wow na 4 weken doorslapen. Dat is echt wel lekker hoor.
    Kijken hoe dat bij ons gaat :)

20. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hé, de meeste goeie tips staan hier boven al beschreven, maar wilde je even een hart onder de riem steken.
    Wat een emoties maakt zo´n kleintje los hè? Ik wist bij mijn eerste echt niet wat mij overkwam. Had zelfs nooit van darmkrampjes gehoord.
    Het komt allemaal goed. Hou je daar aan vast. Je zit nu in een wervelwind en je zoontje is daar leidend in. Met 3 maanden kan je langzaam aan je eigen ritme wat meer hanteren. Mijn jongste is nu 5 maanden en we hebben nu echt een ritme te pakken.
    Je lijf giert nog van de hormonen, je hebt een lichamelijk zware prestatie achter de rug en je komt chronisch slaap te kort. Dan is het geen wonder dat je niet lekker in je vel zit.

Mijn enige advies is, luister goed naar je eigen moeder gevoel, je kunt van een verloskundige of cb heel veel advies krijgen, maar het blijft jouw kindje. En probeer van deze eerste weken te genieten, dat hele kleine is er namelijk zo vanaf en het is zo speciaal.

Wij waren met de darmkrampjes trouwens groot fan van ABC Dophilus, te krijgen in natuurwinkels. Als infacol niet werkt zou je dat kunnen proberen. Een mespuntje poeder door elke voeding en bij ons ging het toen stukken beter.

En het cb zal advies geven over het ophogen van een fles, maar ook daar geldt, kijk vooral wat bij jullie werkt. Wij mochten al heel snel gaan afbouwen, maar Jesse trok dat niet. Hij heeft dus best een tijd op 7 flessen gezeten.

Deel Deze Pagina