Ik heb een zoontje van nu 14 maanden. Mijn schoonmoeder past vaak op. Nu heeft ze een fietsstoeltje voorop voor haar fiets gekocht. Hier ben ik eigenlijk helemaal niet blij mee. Vind t een heel vervelend idee dat ze met hem gaat fietsen en dadelijk nog met hem valt.. Wat vinden jullie? Moet ik me niet zo aanstellen, of zal ik er wat van zeggen? Ik vind dit zo moeilijk.
Ligt een beetje aan de leeftijd van oma en hoevaak ze fietst. Als t een vitale vrouw is die alles op de fiets doet lijkt t me geen probleem. Als ze oppast en verder geen vervoer zou hebben beperkt t haar natuurlijk enorm. Maar goed als jij t niet wil zal ze dat moeten accepteren! Of een middenweg, alleen helmpje?
Ik zou er denk ik niet te moeilijk over doen. Met de auto kan je immers ook een ongeluk krijgen. En je zegt dat ze vaak oppast dus dan kan ik me wel voorstellen dat ze dat makkelijk vind.
Waarom wil je het niet? Is ze niet goed ter been oid? Fietsen met een kindje is toch vrij normaal? Je zou een helmpje kunnen voorstellen.
Is toch leuk dat ze met je kindje wil gaan fietsen! En met een kindje op je fiets ben je ook veel voorzichtiger. Ook je medeweggebruikers houden meer rekening met je
Ze heeft problemen met haar knieen, en komt als ze oppast bij ons Thuis oppassen. En dan is ze eigenlijk altijd met de brommer.
Valt ze vaak? Is ze een slechte fietser(verkeer) etc zo ja dan zou ik het idd niet prettig vinden. Je zou trouwens ook een helmpje kunnen kopen. Doen wij straks ook
Tja, als ze last heeft van haar knieën kan ik me voorstellen dat het voor haar fijner is om te fietsen ergens naartoe dan een buggy vooruit te duwen.. Zeker nu het mooie weer er aan komt, lijkt het me juist fijn dat ze straks naar buiten kan met de kleine.
Als moeder zijnde blijf je denk ik altijd bezorgd als je kind bij een ander is maar je kan zelf ook vallen met de fiets of een auto ongeluk krijgen en daarnaast, ze kan ook thuis met 'm van de trap vallen. Zo kan je altijd beren op de weg zien maar probeer realistisch te blijven...
Kan me alleen voorstellen dat je het vervelend vindt als het komt omdat ze niet meer zo vitaal is. Mijn ouders (beide 65 plus) fietsen vaker, langer er meer dan ikzelf. Hebben ook een betere conditie eigenlijk Als ons knulletje straks de leeftijd heeft, gaat hij zeker weten bij mijn vader of moeder voorop. Vooral mij vader verheugt zich daar nu al op. Ik vind het in mijn geval niet vervelend, maar juist heel leuk! Zouden ze wat "krakkemikkig" zijn, dan zou ik wel bezorgd zijn, maar aan de andere kant moet ze ook wel wat kunnen doen, boodschapjes enzo...
Ik zou het alleen maar leuk vinden voor mijn kind en mij eerder zorgen maken over haar, of het niet te zwaar voor haar is. Ze gaat met hem op de fiets, niet in de achtbaan ofzo Als het te zwaar zou zijn voor haar knieën dan merkt ze het snel genoeg. De kans lijkt me ontzettend klein dat ze spontaan zo ontzettend veel pijn krijgt van haar knieën dat ze van haar fiets valt. Ik denk eerder dat ze zich al fietsende dan bedenkt dat het toch wel pittig is voor haar knieën en het ritje kort houdt. Ik zou er zelf geen problemen in zien.
Hier ook, mijn vader heeft een fietsstoeltje voor mij en voor hemzelf tegelijkertijd gekocht. Ik moest hem wel min of meer verbieden om nu al te gaan fietsen, want zoontje kan nog niet zitten. Maar ik vind het juist super leuk!
Misschien ben ik toch te bezorgd. Maar ik denk dat t ook komt dat ik er nogal mee overspoeld ben. Ik hoorde toevallig vandaag via via dat ze dus een fietsstoel gekocht had. Denk dat ik t fijner vond als ze dit even met ons had overlegd.
Waarom zou ze dat moeten overleggen? Fietsen met een fietsstoeltje is toch heel normaal en het is met het steeds mooiere weer toch juist fijn dat ze er met hem op uit kan en niet de hele zomer aan huis zit? Je bent echt te bezorgd hoor
Ik snap je wel hoor. Hier zelfde soort situatie. Oma past bij ons op, roept al vanaf geboorte dat ze graag wil gaan fietsen en fietsstoeltje gaat kopen terwijl dl eigenlijk nooit bij oma komt. Als oma wil fietsen kan dat bij ons met ons fiets stoeltje maar oma wil er perse 1 kopen (net als box, autostoel, eetstoel, bedje enz) oma komt ook hier met de brommer (fietsen is te ver) dus waarom zelf zoiets kopen?
Daarbij ben ik zelf nog wel wat bezorgd, probeert dat wel wat los te laten. Maar ik vind het op dit moment nog niet leuk als mijn moeder zou gaan fietsen. Gelukkig duurt dat nog even. .
Maar waarom is het dan zo erg dat ze er zelf eentje wil kopen? Ik zie echt het probleem niet. Zelfs als ze het maar sporadisch zou gebruiken. Het is toch haar geld? Als zij dat nou leuk vindt. Ze klinkt gewoon als een erg enthousiaste Oma.