MC Mura: wie ook problemen met de kap van het zitje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door misa, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb eigenlijk geen problemen met een kap die losschiet. ik baal wel dat hij niet ver genoeg uitklapt als het zitje plat gaat. dan heeft mijn zoon niet echt bescherming tegen de zon. verder is de kap echt zo ontzettend scheef dat is echt niet normaal. en het laatste stukje kun je niet inklappen dat blijft steeds naar voren vallen

2. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    dan zou ik toch mailen! het kost niks een nieuwe kap! en die is echt veel fijner!

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    fijn om te horen dat het niet aan ons ligt maar het een algemeen bekend probleem is. ik ga eest babyplanet emailen en eens kijken wat hun ervan zeggen!

4. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Omdat ik zag dat sommige de kap al eerder kregen, net de baby dump weer gebeld met de vraag hoe het kan dat 'anderen' de kap in week 33 krijgen en wij pas in week 42. Mevrouw aan de telefoon maakte me erg blij; wij krijgen hem ook in week 33!! Jippie !!

5. misa

misa Niet meer actief

@Blinky en Naomi: ik zou ook gewoon ff mailen naar de babywinkel waar je 'm gekocht hebt! Geef aan dat je problemen hebt en vernomen hebt dat er nu betere kappen zijn (2011) en dat je daarvoor in aanmerking kan komen. :)

@Neeltje: ja, ik hoorde eerst ook week 48, maar ik denk dat zij zelf ook pasgeleden te horen hebben gekregen dat het toch week 32/33 wordt..! Ook fijn voor jullie dus!

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    naar aanleiding van dit topic ook gebeld met de babyzaak waar wij de wagen januari 2010 hebben gekocht en was binnen 5 minuten gepiept.

hoorde die vrouw aan de lijn overleggen met baas

"t gaat over een kap van de mura het welbekende probleem"

zegt de man "de kap wil niet goed open en schiet eraf?"

vrouw: "uw gegevens (adres telefoon) kloppen nog?"

ik zo ja, vrouw: "nou dan nemen we contact op met maxi cosi en dan word het geregeld"

Dus ik ben jullie zeer dankbaar voor dit topic, ergerde me dood aan hoe dat ding open en dicht ging (met 2 handen) en dat hij er weleens afschoot.
    Tuurlijk is het wel te gebruiken en mee om te gaan maar nu ik dit weet dan wil ik ook een nieuwe.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Geen idee of ik het over de zelfde kap heb, onze mc mura komt uit jan. 2010, dat ding zit 'vast' aan het stoeltje zeg maar. Ik moet altijd eerst naar de rechter kant lopen om die los te maken en dan naar de linker kant, want tegelijk lukt niet, ik heb voor elke kant 2 handen nodig. Daarnaast blijft dat extra flapje niet uitstaan, die floept elke keer weer naar binnen.
    Morgen dus ook maar even bellen, want als een nieuwe kap gratis is, dan graag!

8. misa

misa Niet meer actief

@Spriet: fijn dat het jullie geholpen heeft tot nu toe! Ik ben blij dat ik het geopend heb, want zo te zien hebben al veel mensen er wat aan!

@Cin85: ik denk dat je ook gewoon ff moeten bellen! Klinkt ook als het grote mura kap probleem! ;)

9. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ons antwoord:

Beste mevrouw,

Hartelijk dank voor uw mail.

Het spijt ons te moeten lezen dat u problemen ondervindt met uw Maxi-Cosi Mura zonnekap.

Vanwege meerdere opmerkingen over de Maxi Cosi Mura zonnekap, is de zonnekap door ons geoptimaliseerd. Deze nieuwe zonnekap zal kosteloos ter beschikking worden gesteld in overleg van het aankoopbewijs. Ik zou u willen verwijzen naar de winkelier waar u de Maxi Cosi Mura kocht, voor het bestellen van deze geoptimaliseerde zonnekap. De winkelier kan u informeren over de beschikbare kleuren.

We bieden u onze excuses aan voor dit ongemak. Mocht u toch nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Nu dus de babydump gemaild!

10. misa

misa Niet meer actief

@Douglas: super!

11. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Gebeld, helaas hadden ze niet meer mijn kleur uit 2010 dus moest een kleur uit 2011 kiezen. Krijg echter wel al in week 38 de nieuwe kap opgestuurd!

Dus Jois, bedankt voor je geweldige tip!

12. misa

misa Niet meer actief

Ik kreeg net ook een mailtje dat het week 38 gaat worden...

13. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    super bedankt voor de tip, door dit topic krijgen wij in week 35 al een nieuwe kap!!

14. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    Hoi meiden. Wie weet wat het verschil is met de 'nieuwe' kap? Bij ons schiet hij namelijk niet los, maar je moet wel 3 handelingen verrichten voordat je de kap kunt stellen. Ik ben dus benieuwd of er daadwerkelijk straks iets 'anders' is aan de kap

15. misa

misa Niet meer actief

Heb je ook een kap uit 2010? Begin dat haar of meer eind 2010? Want in 2010 zijn ze al wat vernieuwd en in 2011 kwam de geheel betere versie.

Als het goed is, is die van 2010 aan de zijkant (laag) van het zitje te bevestigen. Over die 2 zilveren knopjes heen zeg maar. De kap moet in en uit geklapt worden met 2 hendeltje, vlakbij het punt waar je de kap aan de wagen moet bevestigen.
    Altijd meerdere handen voor nodig.

De kap van 2011 bevestig je ook aan het zitje, maar dan in de bocht bij het hoofdgedeelte zeg maar. En dan gaat er nog een elastiek naar het zilveren knopje aan de zijkant. Waar de andere kap overheen bevestigd moest worden.
    Halverwege de kap zit een soort schanierpunt waardoor de kap heel soepel open en dicht geklapt kan worden.
    Op het eerste plaatje wat op de site zichtbaar wordt kun je zien wat ik bedoel:
    Maxi-Cosi - Home

Als je een kap van 2010 hebt, dan zou ik je verkoper gewoon mailen met de mededeling dat de kap een onding is waar je veel handelingen voor moet verrichten en dat je hebt vernomen dat je in aanmerking komt voor een kap van 2011.
    Succes!

16. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Geachte klant,

De nieuwe zwarte kappen zijn pas week 37 beschikbaar. Deze moeten nieuw geproduceerd worden. We hebben er nu 1 besteld voor u. Deze zal dan per post naar u worden opgestuurd.

Super ben benieuwd!!!

17. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik ben ook gebeld! Begin September komen ze binnen! :D

18. misa

misa Niet meer actief

Joepie! Ben heel blij dat jullie ook een nieuwe kap krijgen!

19. Marise

Marise Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.588
    1
    0
    misa bedankt. Onze kap is inderdaad 2010. En heeft van die hendeltjes. Maar als die andere dus stukken makkelijker te bedienen is, dan ruil ik hem om.

20. misa

misa Niet meer actief

Succes!

Deel Deze Pagina