Wij gaan op vakantie met de auto bijna 700km rijden denk toch wel een uur of 8 a 9 onderweg en inclusief stoppen enzo. Onze zoon is nu 9.16 kilo en 76 cm. Nu is het zo valt hij in slaap hij altijd voorover hangt met zijn hoofd. We moeten hem er helemaal onderuit trekken anders zit hij over de rand van de maxicosi. Hij is wel heel breed en probeerde zich aan alle kanten eruit te wurmen. Ik zit daarom te twijfelen om hem over te doen in de priori. Hij zit zelfstandig kan staan en is een jaar geweest als we op vakantie gaan. Wat zouden jullie doen?
Ik zou eerst even kijken of zijn gordels wel strak genoeg zitten? Daar moet je echt maar 1 vinger tussen kunnen krijgen. Maar ik vond het zelf ook geen pretje meer rond 1 jaar met een jengelende kotsende zoon in die maxi-cosi en dat ging 100 x beter toen we hem met 13 maanden in de groep 1 stoel deden (ook op vakantie, 9 uur rijden). Alleen is die ligstand niet heel erg plat helaas. Wij hebben de Tobi.
De ligstand van een groep 1 stoel moet je echt niks van verwachten. Al kunnen ze er prima in slapen. Maar wat is je vraag nu eigenlijk? Of het veilig is of prettig voor je kind?