Pampers Baby Dry, zijn die echt nodig voor de nacht? Of zijn andere luiers ook goed?

Discussie in 'Verzorging' gestart door hanna76, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

    Ik heb hier even wat zitten te berekenen hoe duur luiers enzo zijn. We hebben nu 2 kinderen in de luiers en dat kost toch flink wat geld.
    Goed, ik heb uitgerekend dat de luiers per stuk op dit moment het volgende kosten:
    Aldi luiers maat 3, 90 stuks, kosten per stuk 0,1276666
    C1000 luiers maat 3, 68 stuks, kosten per stuk 0,1277941
    Kruidvat luiers maat 3, Jumbo 96 stuks, kosten per stuk 0,1353125

    Maar goed, het gaat me eigenlijk om het volgende. Ik doe onze kinderen 's nachts altijd de Baby Dry luiers van Pampers aan. De 'nachtluier' noemen we die dan. 't Is ook meer een gewoonte geworden. Maar zijn die zgn. 'nachtluiers' nou echt zo veel beter (meer op kunnen nemen) dan gewone luiers?
    Want als dat niet zo is, kan ik hier natuurlijk ook in gaan bezuinigen... ;)

    Groetjes,
    Hanna
     
  2. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik zou het gewoon eens proberen met een andere (goedkopere) luier. Als het niet bevalt kun je altijd nog terug.

    Ik hoor ook goede dingen over Huggies voor 's nachts.

    Wij gebruiken wel baby dry, maar ook daar lekken ze nog wel eens doorheen omdat ze gewoon té veel plassen in 12 uur slaap. Laat je niet wijsmaken door de reclame dat dit de enige goede luier is.
     
  3. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    Met pampers in de aanbieding scheelt het niet zo veel, koop pampers alleen in de aanbieding. Ik gebruik de groene pampers altijd, ook overdag en mijn uk blijft er prima droog in en grote zus vroeger ook. Maar als ze eens een ander merk aanhadden bleven ze ook droog, dus weinig verschil. Alleen vind ik pampers de fijnste luiers en kreeg dochter overal of luieruitslag van of ze pasten niet goed.
     
  4. Gwenolyn

    Gwenolyn VIP lid

    13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Pampers baby dry is hier baby wet. Die houden het echt geen hele nacht. De volgende dag is dan alles zeik en zeik nat (inclusief matras).
    Ik gebruik die van de aldi of kruidvat. C1000 hield het net 's nachts.

    Mijn dochter is een buikslaper en plast veel 's nachts.
     
  5. 123miesje

    123miesje Bekend lid

    5 dec 2008
    872
    0
    0
    Pampers passen hier niet goed, bij de beentjes en het buikje te wijd. Deze hebben we dus niet gebruikt. Beide plassen ze niet heel erg veel en kruidvat houdt het hier droog.
     
  6. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Pampers Baby Dry (maat 3) zijn in de aanbieding nog € 0,05 cent per luier duurder dan een gewone luier van de Aldi/C1000. Als ik het tenminste goed uitgerekend heb... ;)
     
  7. mommy1983

    mommy1983 VIP lid

    30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb tot maat 4 altijd luiers van pampers gebruikt maar toen over gestapt op kruitvat om te proberen ik vind ze zalig en zitten goed lekker nooit door en goedkoop. Ik koop ze namelijk ook altijd in de aanbieding.
    Ik had deze keer 6 pakken van 80 luiers voor 38 euro geen geld
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik was laatst bijtoeval bij een Aldi. Het is voor ons een bertje uit de richting. Maar goed, toen ik er toch was heb ik daar maar eens een pak meegenomen. Veel beter dan pampers! Met babydry was het elke ochtend weer wassen geblazen. Nu nog maar af en toe. En dat voor fors minder geld! Ik ben vanmiddag dus maar even omgereden om nog eens 160 luiers van Aldi te halen, kunnen we weer een masnd vooruit.
     
  9. Alita

    Alita Niet meer actief

    Ik gebruik luiers van de lidl en ik zindt ze super!
     
  10. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hangt er vanaf denk of je kindje snachts veel plast. Daniel heeft tijd gehad dat hij echt elke ochtend dreef dus toen vond ik ze wel nodig, maar nu plast hij snachts bijna niks meer dus kan ik het ook met gewone goedkopere. Als hij luieruitslag heeft wel een dure, werkt dan toch iets fijner
     
  11. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    voor de nacht hier kruidvat zijn erg goed!! kruidvat omdat ze net iets breder zijn dan de aldi..die gebruiken we namelijk overdag en doet het ook erg goed!!
     
  12. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0

    hoe reken jij dat uit dan??
    weet je wel dat de aantallen per pak verschillen pampers geloof 40 stuks,en kruidvat maat 4 bv 80 stuks.
     
  13. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Volgens mij maakt het geen ene bal uit. Wij gebruiken baby dry (dag en nacht ;)) omdat wij het een fijne luier vinden en dochter en zoon weinig doorlekken hiermee. Kruidvat en Etos en Bumblies ofzo wel geprobeerd maar mindere resultaten hier, dus we blijven lekker bij de pampers, al loopt het idd aardig in de papieren met 2 kids ;).
    Maar goed zoals je leest zijn er weer anderen met betere ervaringen met andere merken.
    Uitproberen dus!
     
  14. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Uhm... het was idd. een hele berekening. Ik heb gekeken naar aantallen per pak + de prijs. (Aldi, C1000, Kruidvat)
    Maar bij de pampers is dat vaak weer anders, dat klopt.
    Het pak wat ik had was van maat 3.
    Ach...., ik zie door de bomen het bos ook niet meer....! :) ;)
     
  15. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gebruiken al jaren luiers van de Aldi en zijn er zeer tevreden over!
     
  16. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik gebruik wasbare luiers en heeel soms wegwerp ( Kruidvat of huggies ) als we bv een hele dag weggaan. Mijn dochter houd het in wasbare luiers langer droog als in wegwerp luiers! Dus hier wasbaar voor de nacht (wel een enorm dik pakket luier, maar wat wil je voor bijna 12 uur! )
     

Deel Deze Pagina