Beste dames, Zo langzamerhand ben ik mijn kraamuitzetlijst een beetje aan het uitzoeken en kom daar ook babyvoeding tegen. Ik ga proberen bv te geven, maar niet ten koste van alles dus moet wel iets in huis hebben. Maar wat dan, er zijn zo ontzettend veek soorten en hoeveel? Alle tips zijn welkom!
Tja, lastig. Wij hadden zelf niets aangeschaft. Maar kregen vanuit het zkh een potje nutrilon (kant en klare melk, geen poeder) mee. Gelukkig maar, want voeden ging helaas niet. Je kunt ook kant en klare pakjes kopen van nutrilon bij bijv. de kruidvat, dan hoef je niet zo'n groot pak te kopen. Ik weet niet of je dichtbij een supermarkt woont, anders zou ik gewoon even wachten of de borstvoeding goed gaat, anders is een pak zo gehaald denk ik.
gewoon waar je je prettig bij voelt. De vk en kraam adviseren mss hypo allergeen omdat je start met bv. Dit was tenminste bij mij zo Maar aangezien bij ons geen allergieën enz voorkomen heb ik voor gewone friso gekozen.
ik hoefde niks in huis te halen. De kraamhulp had van die kleine verpakkingen. Als het nodig is, kan iemand diezelfde dag nog voeding halen (ook in de 'nacht'apotheek)
Hoi meid, ik had nutrilon 1 standaard in huis voor t geval dat de bv niet goed zou gaan..Er zijn idd ook veel soorten en ligt aan je kindje denk ik( wat je natuurlijk vantevoren niet kunt weten) wat je in huis moet hebben om te geven aan je kleine. Je hebt speciaal voor kindjes met allergieen, hongerige baby's etc etc... Ik zou het je vk eens vragen wat je dan het beste in huis kunt halen. Vaak heb je ook kleine probeerzakjes bij de blije doos etc, kun je maybe die proberen en als dat goed bevalt kun je t aanschaffen. Ik heb dan nutrilon maar er zijn ook andere merken zoals friso en eigen merk. Je hebt niet veel aan mijn advies denk ik...ik zou zeggen vraag het even na
Bij mij adviseerden ze inderdaad ook hypoallergeen ivm de borstvoeding. Verder maakt het niet zoveel uit. Ik heb goede verhalen gehoord over de kruidvatvoeding. Wij zijn direct gestart met friso omdat dat nou eenmaal al in huis was, maar bij een volgende beginnen we direct met kruidvat. Scheelt enorm in de kosten. Overigens was hier bijvoeden de eerste week wel nodig. Mijn zoontje was behoorlijk zwaar met de geboorte en zat tegen de max 10 procent afvalgrens aan. Het was geloof ik maar 3 keer een beetje nodig en voor het op gang komen van de borstvoeding heeft het niets uitgemaakt. Ik legde hem eerst aan en daarna kreeg ie nog wat extra kunstvoeding.
Ik had niets in huis en het was ook niet nodig. Heb wel twee flesjes met spenen omdat die in een blije doos zaten, maar had geen kunstvoeding in huis. Wat iemand hiervoor al zei, als het echt nodig is kun je dat altijd bij de apotheek halen.
ik had alleen wat proefverpakkingen. Toen wij tijdelijk startte met bijvoeding hebben we korte tijd kant en klare pakjes gebruikt, eigenlijk wat ons geadviseerd werd op dat moment. Ik zou dus zelf ook niets halen verder... Ik had overigens dezelfde instelling als jij hoor, toen ik startte met borstvoeding.
Ik heb een klein pakje Nutrilon standaard voeding gekocht. Volgens mij zitten daar 4 of 5 voedingen in. Hier zijn geen allergien in de familie, dus de standaard voeding zou in principe goed moeten zijn. En het is alleen nodig als het niet lukt en dan moet het ook nog eens midden in de nacht zijn dat het niet lukt, dus echt voor nood. Overdag zijn de winkels gewoon open en kun je eventueel voeding halen die wel bij je kindje past. Ik ben ook van plan BV te gaan geven, maar voor als het niet lukt is het wel handig als ik wat in huis heb. Weet ook wel dat er nacht apotheken zijn, maarja dan moet mn mannetje midden in de nacht op zoek naar zo'n apotheek en dan ben ik dus alleen met de kleine die honger heeft enz enz. xxx sas
Ik was toch al van plan om flesvoeding te gaan geven dus ik had al een pak Nutrilon Standaard 1 in huis gehaald. Wist niet precies welke ik nou nodig zou hebben van de Nutrilon maar de standaard was uiteindelijk prima en die heeft hij nou nog steeds. (nummer 2 inmiddels natuurlijk).
Ik zou voor de zekerheid toch wel een pak poeder in huis halen (Standaard 1, tenzij er in de families veel allergieen voorkomen, dan zou ik hypo allergeen halen). Ik wou zelf ook borstvoeding geven, maar die kwam pas na een week op gang (ivm verzwakking door veel bloedverlies). De meest verkochte merken zijn Nutrilon en Friso. Besef wel dat als je baby eenmaal een bepaald merk gewend is, het lastig is om te wisselen. Ook al verschilt de samenstelling per merk weinig, het kan net genoeg voor zo'n klein maagje zijn om van slag te raken. Voor zover ik me kan herinneren, zitten er geen proefverpakkingen voeding voor baby's die jonger dan een half jaar zijn in een 'babypakket'. Wettelijk gezien mag dit niet omdat men borstvoeding zoveel mogelijk wil stimuleren.
Wij halen niks in huis, al was het maar omdat je dan misschien net wat langer blijft proberen als het wat tegenzit. (Bijna iedereen heeft opstartproblemen.) Als je toch echt besluit te stoppen, is kv natuurlijk zo gehaald.
Ik ga flesvoeding geven en kies voor nutrilon hypoallergeen. Je kunt ook een doosje met een paar zakjes voeding halen, heb je altijd wat in huis. En eigenlijk zijn tegenwoordig alle dagen wel een supermarkt open (ff kijken wara het bij jou in de buurt is).
Eens met Tupp. Wij hadden ook niks in huis. Mocht de BV echt echt echt niet lukken, kun je altijd nog naar de apotheek. En de kraamverzorgster kan er vaak ook wel aankomen.
Wij hadden niets....toen het allemaal finaal misliep is mijn man op zondag ochtend bij de ziekenhuisapotheek een pakje Friso gaan halen. We hadden ook niet echt over merken e.d. nagedacht ofzo. Maar nu nog steeds Friso (dan wel A.C. voor Finn zn kma)
Ik had niks in huis, en de bv was de eerste dagen een drama. Toch kon ik zelfs met de hand nog kolven en kreeg de beeb nog iets binnen. Heb toen ook de vk gebeld ('s nachts) en die zei dat het niet erg was. (de dag erna wel gaan kolven) Ik ga nu weer niks in huis halen. Als de bv wel lukt heb je het niet nodig en anders is het zo gehaald.
Dank jullie voor alle reacties. Ik ga er dan toch maar voor een miniverpakking van iets te halen, dan heb ik altijd iets in huis. Een nachtapotheek, daar moet je hier wel heel ver voor rijden namelijk en in de babydozen die ik ontvangen heb zat inderdaad ook geen proefverpakking voeding. Volgende week de intake van de kraamzorg, dan zal ik het haar ook eens vragen. Bedankt voor de tips!
Ik weet niet of je thuis of in het ziekenhuis wilt bevallen. Maar ik wist zeker dat ik in het ziekenhuis wou bevallen en geen bv wou gaan geven. Heb toen contact opgenomen met de VK en uiteindelijk met het ZH, om te horen welk voeding er in het ZH wordt gegeven. Dit bleek dus Friso standaard te zijn.. en dit merk krijgt ze nu nog
Oja, ik wil (voor zo ver mogelijk) thuis bevallen; dat had ik er wel even bij mogen zetten. Heb de intake van de kraamzorg gehad en zij gaf aan dat de kraam en de VK altijd standaard voeding bij zich hebben. Heb een hele kleine hoeveelheid in huis en ga verder ook niets meer halen. 'snachts bijhalen bij de apotheek of winkel is hier geen optie, die zijn echt niet open. Dank voor jullie reacties en tips!