Weet iemand of de "nee" fase altijd rond de 2 jaar begint (dat lees ik op veel websites namelijk... zogenaamde '2 is nee'-periode)... ?? Iemand al ervaring met die fase ? (Alle tips welkom ).
Sarah zegt het nu ong. een maandje. wordt in nov. 2 jaar. echt alles nee of beter gezegd "NAYYY" "sarah kom je met mamma mee?" NAY "kom gaan we samen opruimen" NAYYYYY "KOM NOU EENS HIER" NAAAAAAY volgens mij kan het haar niet schelen wat ik zeg, als ik maar begrijp dat het nee is! 8)
Hier is het volgens mij ook al begonnen Maar volgens mijn moeder die 30 jaar geleden in het onderwijs/kinderen zat, hadden ze het destijds vanaf 1,5 jaar al over de koppigheidsperiode. Maar 2 en alles is nee, klinkt natuurlijk leuker. Nu is het ene kindje ook sneller dan het andere natuurlijk. Dus de een kan ook best lang voor de 2 ermee beginnen de andere pas halverwege de 2 en je hebt natuurlijk sommige die het nooit krijgen, of waar het nooit over gaat
Hier is het een maandje geleden ongeveer begonnen maar niet heel heftig. Meer een eigen willetje geloof ik. * wil je nog drinken? Neeeeeee * kom, je gaat in bad! Neeeeeeeeee * Charlotte gaat slapen. Nee nee nee neeeee neeeeeee!! Tja, ik zie wel hoe het gaat lopen, tot nu toe komt en gaat alles met fases dus dit ook lijkt me.
Hier is het met 2,5 jaar (op de dag precies ) begonnen . Ik dacht dat ze voor die tijd ook al in de peuterpuberteit zat, maar dat was gewoon een voorproefje . Nu weet ze héél goed wat ze wil (en wat ze niet wil ), zo gaat ze echt niet meer slapen overdag, ze had opeens bedacht dat ze het gewoon niet meer wilde (terwijl ze nog 2-3 uur sliep overdag). En nu slaapt ze dus niet meer overdag, maar ze slaapt wel eens uit tot 11 uur, ook goed . Ik moet zeggen dat de eerste week wel heftig was, ze zat zichzelf ook zo in de weg (en ons ook, maar als ouders weet je er wat beter mee om te gaan). En ze moest wennen aan het niet slapen overdag, want ze was wel erg moe. En nu gaat het wel weer, we hebben onze draai weer gevonden, we moeten wat strenger zijn en dan is het voor Eva weer helemaal duidelijk
Dan is het vast puur omdat '2 is nee' leuk klinkt, want net als de meesten hier, ben ik bang dat de 'nee' fase allang begonnen is... Vanaf vorige maand is het nee voor en nee na... Zucht... Behalve dan als je vraagt of ze een koekje wil... dan is het een heel duidelijk Ja ! In het begin was het erg grappig dat ze nee begon te zeggen, maar nu heeft ze door welk effect het heeft en is dus is naar bed gaan, tanden poetsen, netjes eten, etc etc... allemaal "Nee, mama !"... Het leuke is er wel vanaf nu
Hier zegt ze nu op alles nee, en als je doordramt kan je een mep krijgen...... Dat doet ze gelukkig niet bij ons, maar wel bij andere kinderen (dat slaan dus he, nee zeggen doet ze ook heel erg nu thuis)
Hier ook de nee-fase en ze is nu 21 mnd oud. Maar ik bereid me voor de de peuter puberteit nog 'erger' is, als ik zo die verhalen hoor
Emma zegt al wel regelmatig 'nee' (ze is dik 18 maand), maar ik vind het nog niet echt peuterpuberteit. Ik hoop dat dat gewoon niet komt haha.
Finn begint er ook al mee...met zn 13,5 maand...maar die was al zo vroeg bezig met zn eigen wil... Hij kent nu 4 woordjes...papa...mama...die...NEEEEEEEEE! Hahaha! Het is nog maar af en toe...maar als ik de verhalen hoor van hoe mn man was van 1 tot 3 jaar...dan staat ons nog wat te wachten! Hahaha!
M'n dochter (18 mnd) ken nog niet zoveel woordjes, maar NEE kent ze heel goed! Op bijna elke vraag is het antwoord NEE! Vooral ook leuk als ze erbij op de grond gaat liggen krijsen
Hier nu al, zegt alles standaard "nei" en schudt dan hard met haar hoofd heen en weer haha. Gelukkig dramt ze nog niet en is na haar nee-actie toch wel vrij gewillig
Zo heb ik het ook ervaren, maar dan met het begin rond 18 maanden en nu , zo'n 2weken voor haar 2e verjaardag... .
Hier duurt het vast nog wel even. Zoonlief zeg nu over heel lief "Jaaa" op. "D. ga je slapen? Gaan we naar bed?" "Jaaa." "Heb je soms gepoept?" "Jaaa." Maar dan kruipt ie wel meteen hard weg om geen luier te hoeven verschonen.
hier al een maand bezig incl drifbuien, helaas voor haar is mama koppiger en win ik het meestal hahahahahaha
Hier gelukkig een meid die ongeveer tegelijk doorhad wat 'ja' en 'nee' betekent. Over het algemeen geeft ze eerlijk antwoord, al zegt ze wel wat vaker 'nee'. Het effect daarvan is toch wat groter!