Wie ervaring met topiramaat ter voorkoming van migraine aanvallen?

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Lees veel positieve verhalen maar er kleven wel aardig wat bijwerkingen aan... Is het het waard? Heb jij minder aanvallen?
    Ik moet met iets starten want heb teveel aanvallen...
    Lees veel over gewichtsverlies, hoe dan? Minder eetlust?

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    Heb je veel migraine aanvallen??

Ik heb ook migraine maar voor de migraine heb ik sumatriptan. Is bij jou ook wel eens de b12 gecontroleerd?? tekort aan deze vitamine kan ook voor heftige aanvallen zorgen. Sinds er ontdekt is dat ik b12 tekort had en 2x in de week geprikt word zijn de aanvallen bijna helemaal weg.

Soms een verdwaalde aanval die ik dus met mijn medicatie te baas ben.

Hopelijk krijg je snel meer info over de topirmaat. Ik heb daar geen ervaring mee maar wilde wel even mijn bevindingen met je delen;)

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Dankjewel voor de moeite die je hebt genomen en t delen van je ervaring
    Ik zal eens bloed hierop laten prikken
    Het is al n tijdje geleden weer..

Ik ben inmiddels via mijnmedicijn.nl veel te weten gekomen en gestart met de eerste dosis
    Er zijn wel bijwerkingen, de een heeft er meer last van de ander afhankelijk van de dosering maar over t algemeen lijkt dat veel beter te doen dan de aanvallen en die zijn hier enorm toe genomen dus t proberen waard..

4. frederique19

27 nov 2012
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik zou het Topiramaat tijdens zwanger worden of zwanger zijn niet gebruiken...

Citaat uit het Farmacotherapeutisch Kompas:

Je kunt het beter houden op Paracetamol, of - als dat zoals bij mij niet werkt- Cefaly uitproberen. Daar heb ik nu nog steeds baat bij.

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    PCM helpt hier ook verre van
    T probleem is ook nie medicatie voor de aanval zelf, die heb ik, werkt super. Probleem is dat ik alleen te veel aanvallen heb waardoor ik mezelf wel kan blijven injecteren ;)
    Ik moet gwn iets preventiefs hebben die de aanvallen stoppen of iig terug dringen
    Ik kon dat eerder nie door zwangerschappen idd en na de twee eerst een tijdje gekeken hoe t ging zonder en met anti conceptie maar t loopt inmiddels de spuigaten uit..
    Vandaar mijn vraag bij wie t helpt...

6. frederique19

27 nov 2012
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ok, dat is duidelijk :)

Ik heb me er destijds goed in verdiept. Topiramaat geeft bij ongeveer 40% van de gebruikers een halvering of meer van het aantal migraine aanvallen. De kans is dus groot dat het ook bij jou helpt.

Ik vond het middel destijds te heftig voor mezelf, ook in verband met mijn zwangerschap, borstvoeding etc. Ik ben daarom Cefaly gaan proberen waarover ik eerst veel gelezen heb. Het is qua preventie ongeveer net zo effectief als Topiramaat met het verschil dat het geen contra-indicatie of bijwerking geeft en dat je het ook tijdens een aanval kunt gebruiken (in een ander programma).

Wat je keuze ook wordt, veel succes!

7. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    kreeg enorme tintelingen in mijn handen. ben er toen mee gestopt... echt verschil merkte ik na paar maanden niet wat migraines betreft...

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O wow dan heb ik dat verkeerd begrepen dacht echt dat t puur voor de aanval zelf was.. Daar wil ik meer over weten, ga me er eens in verdiepen! Thx!

Ja, dat lees ik veel idd dat over die tintelingen..
    Vandaag weer migraine gehad dus t doet nog niks maar dat is Miss ook te snel.. Weet ook nie goed hoelang k t moet geven maar ik laat dat denk een afwezing zijn vd bijwerkingen versus aantal aanvallen...

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik gebruik het nu een jaar voor migraineaanvallen. Ik had bijna elke dag wel migraine, werd er helemaal gek van. En ook zo erg dat ik niks meer kon, spugen, raar praten en schrijven (stuurde dan smsjes en whatsapp) en enorme pijn.
    Dus ik moest iets, het werkt voor mij geweldig.
    Ik moet elke dag 2 tabletten slikken, van 25 mg per tablet, dus ik slik 50 mg.
    Daarnaast bij een evt. aanval kan ik nog een triptan slikken. Maar die heb ik gelukkig heel weinig tot niet meer.

Het is dus echt een medicatie wat je elke dag moet gebruiken om migraine te voorkomen/verbeteren.
    Tintelingen heb ik geen last van, voel me gewoon zoals altijd.

Deel Deze Pagina