Hoe doen jullie straks met de kleine?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeanney5, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ben benieuwd, hoe jullie het straks gaan doen?

Werken, opleiding of thuis met de kleine? Ik weet het nog niet en ik hoor vaak dat ik nu echt moet gaan denken, wat ik straks wil gaan doen....Het liefs zou ik thuis blijven met de kids...

Liefs Jeanney

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Thuis blijven is voor mij financieel niet haalbaar.

Ik ga gewoon fulltime weer aan de slag!

Helaas is het niet anders.. Ok, misschien 32 uur ipv 40, zodat ik 1 dagje thuis kan zijn..

3. netta1981

netta1981 Lid

31 aug 2007
    65
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Tiel
    ik werk iedere dag 4 uurtjes :D

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik blijf ook werken, kan bij ons ook niet anders en ik zou ook niet anders willen, maar wie weet krijg ik er na de geboorte nog wel moeite mee, kan maar zo!

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ga 3 dagen werken :)

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben van 40 uur naar 20 uur gegaan, ik werk thuis dat scheelt natuurlijk enorm, als ik buitenshuis had gewerkt had ik gewoon alles aangepast zodat ik thuis kon blijven, dan maar geen vakantie, 2e auto e.d. ik had daar best veel voor op willen geven (MAAR dat moet natuurlijk wel haalbaar zijn want je moet wel gewoon ergens kunnen blijven wonen) maar bv kleding, kapper, andere luxe dingen vind ik niet echt belangrijk.
    Dus je moet eens kijken hoe het financieel gaat en wat je belangrijk vind, ik hoor heel vaak dat het financieel niet zou gaan maar dan zie ik ze wel op vakantie gaan (soms wel 2 keer), een tweede auto hebben, in merkkleding lopen en altijd hun haren netjes gekapt DAT vind ik niet echt nodig hebben.
    Ik vind geld om te wonen en te eten WEL nodig natuurlijk, en sommige vrouwen vinden het gewoon leuk om wat voor hun zelf te blijven doen (kan ook) je moet kijken of het kan en dan lekker je hartje volgen denk ik..

7. netta1981

netta1981 Lid

31 aug 2007
    65
    0
    0
    Juridisch secretaresse
    Tiel
    goed antwoord zeg :thumup:

8. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    ik ga ook 3 dagen werken

liefs

9. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik blijf 3 dagen werken, anders is het financieel ook niet haalbaar hier!

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik ben thuis. En dat blijft zo tot ze beide oud genoeg zijn dat ik weer kan werken (en eerst moet ik lichamelijk goed in orde zijn, gaat ook nog aardig wat tijd in zitten)

11. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Om onze huidige levenstandaard vast te houden hebben we een tweede inkomen nodig. Na de bevalling kijken we hoe het gaat. Ik denk dat ik wel weer ga werken, maar hoe veel weet ik nog niet.

12. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

ik ga ook 3 dagen werken en manlief 4 dagen...

13. Jocelijne

Jocelijne Lid

10 dec 2008
    83
    0
    0
    IT
    Schotland
    ik blijf 4 uurtjes per dag werken... meer omdat ik ook eventjes eruit wil ahaha

14. Niet meer actief

Ik wordt thuisblijfmama..

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik heb een tijd parttime gewerkt en zit nu helaas zonder werk, druk aan het solliciteren voor max. 20 uur per week. Ik vind het juist fijn om er even uit te zijn en financieel hebben we het dan ook wat ruimer. Maar ik wil niet meer dan 3 dagen werken, dat heb ik ook gedaan, maar ik wil nog wel genoeg tijd met mijn kindje(s) hebben.

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Nou ik ga al niet op vakantie en erg duur leef ik niet.
    Ik ga ook niet op een houtje bijten zodat ik vaker thuis kan zijn.

Mijn vriend en ik werken allebei (ik 2 dagen op kantoor en 3 dagen als invaljuf, mijn vriend als chauffeur in de bouw) maar uit een vorige relatie heeft mijn vriend nog een lening te betalen die ons bijna 400 p mnd kost.

Wellicht als die weg is, dat ik dan iets minder kan gaan werken.

Tot die tijd: kinderopvang!

17. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    ik blijf fulltime werken, mijn man 3 dagen in de week werken en is dus 2 dagen thuis. de dagen dat we allebei werken gaat ons kindje naar een gastouder.

18. ilona24

ilona24 Actief lid

11 nov 2008
    312
    0
    0
    limburg
    ik ban vanaf de geboorte van onze oudste docht lekker thuis bij de kinderen.
    Bevalt me prima.
    Ik wil zoiezo thuis blijven tot alle kids op school zitten.
    We hebben zelfs een tijd gehad dat we min inkomen hadden € 1050,-
    maar haalde het nog steeds prima voor rond te komen.
    Maar goed dit is ieder zijn eigen keuze .

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik ga van 32 uur naar 28 uur. En mijn vriend blijft fulltime werken. De kleine zal 1 dag bij mijn moeder zijn en 2 dagen op een dagverblijf.
    Financieel is het voor ons niet haalbaar dat ik thuis zou blijven. Ik zou dit ook niet willen, want ik vind dat ik mij zelf als moeder (persoonlijk) ook moet ontwikkelen en dit doe ik door te werken. Ik zou mijn werk als pedagogisch medewerkster op een dagverblijf ook niet kunnen missen! Maar goed dat is ieder zijn ding!

20. Mommy24

Mommy24 Lid

30 nov 2008
    56
    0
    0
    Flevoland
    Ik blijf lekker werken.. ga van 32u naar 30 p/week. Mijn mannetje werkt 5 dgn in de week :) Ben mijn zwangerschapsverlof al aan het aftellen (dat heb ik wel nodig en daarnaast ook mijn zomervakantie eraan plakken, ben dus bijna 5 mnd thuis... yiiiiihaaaa!

Deel Deze Pagina