Ik wil het toch eens kwijt en ben benieuwd of er misschien mensen zijn wiens man dit ook heeft, of jijzelf misschien wel. Mijn man is heel vaak moe. Als hij uit zijn werk komt kan ik het meestal al aan hem zien dat hij moe is. Hij heeft dan een rood gelaat en ziet er gewoon moe uit. We gaan elke avond tussen 10 uur en kwart over 10 naar bed. Als we afspreken dat we seks gaan hebben dan nog iets eerder. (Ja we spreken het meestal af, het gebeurd niet zovaak spontaan.) Die vermoeidheid heeft hij zijn hele leven al. Als hij als kind vroeger uit school kwam dan ging hij gelijk op de bank liggen en slapen. Nu ook vaak, als we ons warme eten op hebben, dan gaat meneer naar boven en gaat een uur liggen pitten. Ik vind het niet zo erg als dit 1x gebeurd maar als dat toch zeker 3 of 4x in de week gebeurd dan vind ik dat ongezellig. Ik zit al de hele dag alleen thuis, omdat ik nog geen werk heb (bijna). En moet ik ook na het eten alleen zitten beneden. Ik vind het dus ongezellig en eigenlijk ook abnormaal dat hij zo moe is vaak. Ook hebben we weleens dat we uitslapen op zaterdagmorgen samen tot half 11/ 11 uur, en dan issie soms ook aan het eind vd middag weer moe. Hij is jaren terug al eens naar de dokter geweest hiervoor en daar kwam niks uit, ook vorig jaar is hij geweest en ook uit die bloedtest kwam niets, hij is op alle punten getest. Dus volgens het bloed is hij verder gezond. Weet iemand wat hij heeft?
als ik om 10uur uit bed kom en heb gegeten en het is 15:00 dan ga ik soms ook wel ff liggen hoor. Maar je man is misschien erg extreem. Maarja de een heeft (veel)meer slaap nodig als de ander.
ik vindt het ook wel errug veel hoor, wat hij nodig heeft. snap helemaal dat jij dat ongezellig vindt. klinkt naar mijn mening ook niet echt gezond.
kan het niet iets met de schildklier zijn? werkt te langzaam of te snel? mijn moeder dacht ook dat dat de oorzaak was omdat ik nu zo moe ben, maar dat is puur zwangerschap.
Ik meen dat hij toen ook op de schildklier getest is hoor, en die was goed.... En ik begrijp dat elk mens meer of minder slaap nodig heeft dan de ander, maar ik vind dat mijn man ook wel extreem veel slaapt hoor... Hij heeft trouwens een 'normale' baan van 8:00-16:30. Dus geen onregelmatige tijden of zo.
jep. Maar we liggen dan ook altijd veeel te laat in bed en slapen dus te weinig. Daarbij slaapt mijn zoontje dan ook en wonen wij gelijkvloers en kan dan toch niets in het huis doen (ivm dat het gehorig is) en daarbij, waarom niet? Wie vind slapen nou niet lekker
Hij is wel een slechte fruit eter (Lees: hij eet het nooit) en van multivitamine hebben we een potje op het aanrecht staan, maar volgens mij neemt meneer daar niks van. Maarja hij heeft het ook al altijd he. Ook als kind. Ik neem aan dat mijn schoonmoeder hem vroeger wel pushte om fruit te eten.
hoe laat moet ie gaan werken eigenlijk? Want is nogal een verschil of ie er om 5.00 uit moet of kan blijven liggen tot 7.30 ofzo.... Verder snap ik dat je t vervelend vind, maar wat zegt je man er zelf van? Heeft die er last van of t idee dat er iets aan de hand is? Ook is t soms een gewenning...toen ik thuis woonde sliep ik ook veel, ging vaak om 21.00 al slapen. Maar sinds ik samenwoon, lig ik er pas om 23.00 in, omdat ik t ongezellig vind voor mijn man. Tuurlijk had ik daar moeite mee in t begin, maar nu geen last meer van
Dan zou ik toch eens overleggen of hij niet wil proberen om iets te nemen, gewoon al is het maar proberen. Zelf heb ik een tijdje iets van Bloem geslikt, voor meer energie enzo, en voor mij hielp dit erg. Misschien ook dat het proberen waard. En tja, misschien eens navragen aan je schoonmoeder, maar genoeg mensen die ook in de jeugdjaren geen fruit aten !
@Wendelaaa de tijden dat hij werkt is van 8:00 tot 16:30, en op vrijdag tot 12:00. Dus hij hoeft er om 7 uur/ kwart over 7 uit 's morgens. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat hij er zelf van vind. Ik heb er laatst wel wat over gezegd tegen hem, dat ik het ongezellig vond als hij boven ging liggen slapen, en sindsdien houd hij iets meer rekening met me en gaat dan beneden op de bank liggen.
Mijn man slaapt ook veel, nou liggen wij 's avonds niet extreem vroeg in bed ofzo (rond 23 uur meestal) en zijn wekker loopt om 7 uur af. Hij gaat na het eten vaak ook ff op de bank liggen en slaapt dan ook, als tim op bed ligt gebeurt het ook weleens dat hij op de bank gaat liggen en in slaap valt tot we naar bed gaan eigenlijk. Verder kan hij in het weekend ook makkelijk op de bank gaan liggen slapen..maakt niet uit hoe lang en meneer slaapt 's nachts ook weer gewoon. Hij zegt ook regelmatig moe op te staan. Wij hebben nu besloten echt een goed bed te gaan kopen, we hebben nu een waterbed want dat wilde meneer perse...nu hebben we een dag uitgetrokken en hebben we verschillende matrassen en combi's van matrassen en toppers uitgeprobeerd en ik hoop dat hij nu over een week of 5 niet meer zo moe is... Kortom, ik weet niet wat voor bed en kussen jullie hebben...misschien ligt het daar wel aan?
Ons bed is nog maar 3 jaar oud en voorheen sliep hij ook altijd veel. Denk dat het daar ook niks mee te maken heeft. Hij kan overal altijd goed op slapen. Al is het op een luchtbed op een laminaatvloer, hij slaapt overal even goed. We hebben trouwens een soort Tempurr matras, met een soort gel, die vormt naar je lichaam als je erop ligt. Het is ook niet zo dat hij slecht slaapt, maar gewoon VEEL. Maar buiten het feit dat jullie een nieuw bed gaan kopen, lijkt jouw verhaal wel op die van mij, over jouw man.
haha hang die van mij aan de kapstok en hij slaapt ook hoor da's hier ook niet het probleem! Maar nee ik denk idd dat bij jullie het bed dan geen probleem is. Ons nieuwe bed heeft trouwens koudschuim als bovenste laag en de topper ook, schijnt dezelfde werking te hebben als tempur.
mijn dochter heeft cvs. ( chronisch vermoeidheids syndroom ) 3 jaar lang was onduidelijk warom ze zo moe was. de kinderarts heeft toen ten einde raad haar bloed op kweek gezet met zo'n beetje alles wat hij kon verzinnen en daaruit is gebleken. dat ze een verkapte vorm van de ziekte van pfheifer heeft gehad. ze heft antistoffen daartegen maar zoals gezegd heel andere dus dan de gangbare en dus ook niet gevonden met de gangbare test. het eerste wat wij moesten doen was haar minder laten slapen. ze lag vaak om half 8 op bed. ze gaat nu terug om 9 uur half 10 naar bed en s ochtends in het weekend niet later als 10 uur/half 11 uit bed. van teveel slapen wordt je namelijk nog veel vermoeider zei de kinderarts. let op teveel slapen hebben we het over hé! ( ze is 15 trouwens ) ze is nu begonnen op een revalidatiekliniek met een programma wat bij het cvs gebruikt wordt. vaak heeft het goede resultaten soms niet. we hopen er het beste van. misschien heb je hier iets aan. yinte
Ik heb inderdaad ook weleens gedacht dat het misschien wel echt iets chronisch is. Ik denk dat we binnenkort maar gewoon weer eens naar de huisarts moeten gaan en nog maar een keer moeten laten onderzoeken. En de dingen die jullie zeggen 'meenemen'.