MCV te hoog?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door bloem01, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem01

bloem01 Niet meer actief

Ik werd vanmiddag gebeld door mijn verloskundige dat mijn MCV waarde te hoog is, namelijk 109. HB was goed: 7,9.

Ik ben er toch een beetje ongerust over, wat betekent dit nu eigenlijk?

Ik slik dagelijks een zwangerschapsmultivitamine.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

indien je hb goed is, hoeft er niets gedaan te worden met een hoog MCV. Soms kan een hoog hb duiden op een vitaminetekort, maar als dat het geval zou zijn, zou je verwachten dat je een laag hb hebben. Dus vooralsnog hoef je er niets mee, zolang je hb goed blijft. Wel goed dat je zwangerschapsvitamine slikt. Wat extra vitamine in de zwangerschap kunnen zeker geen kwaad. Succes!

Groetjes Monique

3. bloem01

bloem01 Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord. Wordt dat wel vaker gezien een verhoogd MCV? Is het niet schadelijk voor de baby? En moet dit niet nog eens bekeken worden of het niet hoger geworden is?

4. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Nee hoor, dat kan echt geen kwaad voor het kindje. Zolang je hb goed is, hoeft er verder geen onderzoek gedaan worden. Je hb wordt in de zwangerschap goed is de gaten gehouden. Is je hb op een gegeven moment te laag en je mcv te hoog, pas dan hoeft er verder onderzoek gedaan worden of er sprake is van een vitaminetekort. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina