MCW Assen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ior, 27 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    Kleding verkoop, in mijn vrijetijd:fotografie, wan
    In mooi Drenthe
    zal ook heel hard voor jullie duimen, dat voor jullie dit traject niet te lang gaat duren..

2. sil84

sil84 Lid

10 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn nu ruim 1,5 bezig :s Heb een dochtertje van 3, van haar was ik binnen 3 mnd spontaan zwanger. Dan verwacht je niet dat de 2e zooooo moeilijk gaat. Elk kind is natuurlijk een wonder, maar deze kleine meid is blijkbaar echt een wonder, aangezien mijn kansen op een spotane zwangerschap zo goed als nul zijn....
    Hoe lang zitten jullie al in het traject? Ik vind het erg zwaar, elke x maar heen, al die echo's enzo en dan weer de spanning of deze poging gaat aanslaan.... Maar ja, je weet waar je het voor doet ;)

3. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    In mooi Drenthe
    ja Sil84 je weet inderdaad waar je het voor doet, wij zijn sinds 2007 bezig met een wondertje en vanaf augustus 2011 in de mmm en as zondag de laatste IUI voor dat we doorgaan met IFV/ICSI.
    de echo's vind ik nog niet eens het vervelendste het is het afwachten tot je nod wat mij elke keer weer de das omdoet.
    succes meid "do not lose hope"

4. sil84

sil84 Lid

10 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL

Spannend! Wat zou het fijn zijn als het toch nog met IUI zou lukken! IVF/ICSI is gelijk weer een stuk ingrijpender....
    Ik vind het wachten ook waardeloos! Elke maand denk ik wat te voelen, of juist niet, waardoor ik weer denk dat het dan toch raak is deze x en dan weer die teleurstelling :s En om nou te zeggen dat ik zo'n geduldig persoon ben ;)

Ik wens je in ieder geval heeeeel veel succes morgen! Wie doet de behandeling? Mijn laatste IUI was op de verjaardag van mijn man, dus ik zei al tegen Glas dat ik een blij ei had, haha.
    Dus nu kunnen we weer wachten ;D

5. Ior

Ior Niet meer actief

@msc, Heel veel succes morgen. Ik ga hard voor je duimen, dat het maar mag lukken en dat je de wachtweken makkelijk doorkomt, want daarna zal je nog 9 maanden moeten wachten. ;) :)

6. sil84

sil84 Lid

10 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik word nu toch wel een beetje naar van dat wachten hoor.... Kreeg van de week te horen dat mn buuf zwanger is.... Hartstikke leuk voor hun, maar ik wil ook zo graag!!! Heb er wel even een traantje om gelaten....
    Heb ondertussen al sinds 7/8 dagen na mn IUI krampen, enorm last van mn darmen,misselijk, zere borsten, hoofdpijn, en ga zo maar door! Maar ja, ik zit mezelf helemaal gek te maken. Heb nl elke maand zulke klachten, dus dit zegt niks....
    Hoest bij jullie? @Ior, al bekend of de medicijnen aanslaan?

7. Ior

Ior Niet meer actief

@sil, dat is te begrijpen hoor. Het is ook net of de een na de ander zwanger word om je heen he? Spannend, nog een paar daagjes wachten. Ik zal voor je duimen.

Ik weet nog niet of het aanslaat. Heb de provera gehad dus ben nu aant wachten op een ongi. En dan kunnen we weer verder. :)

8. sil84

sil84 Lid

10 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    helaas pindakaas.... op dag 23 toch ongesteld geworden....Snik.... Waarschijnlijk deze maand een baarmoederfoto, dus even geen IUI. Schijnt niet zo plezierig te zijn:s MSC misschien ervaringen mee?

Voel me wel een beetje een sufferd, zelfs mijn man dacht dat het deze x raak was. Maar helaas... Hopelijk bij jullie meer geluk!

9. Ior

Ior Niet meer actief

:( dikke knuffel meid

10. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    In mooi Drenthe
    @sil84,
    HSG is inderdaad geen pretje...maar je weet waar je het voor doet.
    het is ook afhankelijk van je pijngrens hoor, die van mij is niet zo heel hoog :D
    mijn ervaring was hele hele heftige menstruatie kramp.
    maar zodra de gyn stopt met het spuiten van de vloeistof, zakt ook gelijk de kramp.
    succes meid en probeer echt zo ontspannen mogelijk te liggen. na 15 min is het weer gebeurt.

verder hebben we de laatste IUI geannuleerd.
    nu alweer een week geleden
    dit ivm de risico's voor mijn eigen gezondheid.
    ik had waarschijnlijk ook veel last van mijn hormonen, dat ik het even op me moest laten inwerken.
    heb ook een second opinion gehad en dat was maar goed ook.
    we wachten dus weer rustig af tot dat de ongi weer begint. en gaan dan weer rustig verder met de laatste poging IUI.

11. sil84

sil84 Lid

10 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    @msc, Wat zijn de risico's voor je gezondheid dan? Kwam er iets heel anders uit de second opinion?
    Toch zuur als je nog weer een maand moet wachten, je wacht al zo lang!!! ;)

Begin nu toch wel wat zenuwachtig te worden voor vrijdag.... De verpleegkundige zei dat het maar een paar minuutjes duurde, dus ik ben benieuwd. Ze had het over 'het aanhaken van de baarmoeder' dus als dat voelt zoals het klinkt, staat me nog wat te wachten, haha.

Sterkte met wachten allebei!

groetjes

12. MSC

MSC Actief lid

27 aug 2011
    109
    0
    0
    In mooi Drenthe
    Hey Sil84,

nee er kwam niet veel anders uit, alleen de aanwezigheid van een cyste baarde mij veel zorgen en/of het was toch een 5de follikel.
    ik weet het niet ik ben geen gynaecoloog. maar het tellen van 1 tot 4 wil nog maar bij 1 tot 5 wordt het toch ook voor mij te riskant, kans op een meerling zwangerschap in mijn kleine lichaampje gaan niet samen ;)

ik kreeg trouwens het advies om voor de HSG 2 paracetamol te nemen.
    ongeveer 1,5 uur voor tijd.
    veel succes meid.. you can do it.

13. sil84

sil84 Lid

10 sep 2012
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

de HSG ondertussen achter de rug! Dat viel niet mee :s
    Mijn baarmoeder lag te ver naar achteren, waardoor ze deze met een tangetje naar voren trokken. AU! Ik dacht dat ik het ergste wel had gehad, want het spoelen leek mee te vallen. Totdat dr Glas zei dat het mooi doorstroomde, maar dat er nog even gekeken moest worden of ze ook overstroomden. JA DUS! Ik dacht dat mijn buik ging ontploffen, de tranen sprongen me in de ogen!
    Maar goed, zoals beloofd zakte de pijn ook vrij snel weer weg. Al heb ik de rest vd dag een bloeding gehad en wat krampjes.

Maar goed, alles zag er prima uit en dat maakte alles de moeite waard ;) Op naar de volgende maand dus!

@MSC, nog even een praktische vraag. Ik heb nog 2 pogingen IUI en dan willen ze gaan stimuleren ipv direct over te stappen op IVF. Enig idee of dit vergoedt wordt? Neem aan dat het dan nog steeds IUI is, alleen met meer hormonen... Of noemen ze het bij jouw anders?

groetjes!

Deel Deze Pagina