Welke maat?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door WorkingMum, 3 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WorkingMum

WorkingMum Niet meer actief

Gisteren kregen we te horen dat ons wondertje kleiner dan normaal is. Hij zou 4 weken achter lopen. Nu was de meting niet geheel betrouwbaar 'zeiden ze' omdat hij nog maar weinig ruimte heeft (vruchtwater is nihiel) en omdat ze het zo niet goed konden meten.

Nu ben ik dus bijna 38 weken en zou de baby op een week of 34 zitten. Reken 35.
    Ik las een stukje over de lengte en het gewicht bij week 35 en dat is gemiddeld rond de 45 cm en 2500 gram.

Moet ik nu dan ook kleinere babykleertjes gaan kopen? Volgende week word het er waarschijnlijk uit gehaald (met ks), en hij groeit nog amper, want hij is nu in 2 weken niets gegroeid.

Wie kan me helpen? Heeft het zelf meegemaakt? Of staat nu ook voor zo'n dilemma?

xxx

2. WorkingMum

Oh ja, en waar kan ik leuke dingen halen in maat 44 of zijn er ook nog andere maten lager dan mt 50?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm ja, da's altijd lastig. Ik weet niet hoe lang jij en je partner zijn... want wanneer jullie aan de lengte zijn... dan kan je kleintje best wel eens langer uitvallen dan verwacht En daarbij het zijn schattingen hè! Bij ons werd er op de uitgerekende datum geschat 3800 gram... maar er werd meteen bij gezegd plus of min 500 gram... uiteindelijk was onze dame op 40+5 wel 4120 gram (met suikerziekte van mama) en ze was 53 cm. Okay dan geen groei-achterstand.

Ik zou in ieder geval ook gewoon kleding in maat 50 meenemen. En bij Prenatal hebben ze in ieder geval ook kleding mt 44 in redelijk neutrale stijl.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Prénatal heeft inderdaad wel wat dingen in maat 44. En Noppies maat 50 valt volgens mij ook behoorlijk klein en smal, dus kan ook nog een optie zijn. :)

Maat 38 en 40 en 48 bestaan ook. Kijk bv. maar eens op kleertjes.com, daar staat ook nog wel wat van andere merken in de kleinste maatjes op. :)

5. WorkingMum

Ben zelf wel lang, manlief is kleiner. Onze dochter was met 40 weken ook nog 49 cm. Toen zeiden ze ook van ze heeft kleine beentjes (met de groeiecho's) en 1 dag voor de bevalling zeiden ze, ze heeft lange benen.

Daarom mijn twijfel.

Maat 50 heb ik genoeg. :D Want we gingen al uit van een klein kindje, maar zo klein had ik niet verwacht. En dat is dus ook het probleem hier he, we weten niet precies hoe groot het is als het eruit komt.

6. WorkingMum

Had al gekeken gisteren op kleertjes.com. Ga denk ik toch maar een pakje bestellen. :D

Nu alleen ff kijken welke maat. :(:(

7. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Mijn zoontje was 4,5 week tevroeg en was 47 cm met 2850 gram.
    Hij heeft maat 50 aangehad wat we dan omkrulden.
    Prenatal heeft kleine maatjes 50
    Hema bv is erg groot.

Ook is Ducky beau niet zo groot deze heeft ook leuke prematuur kleertjes dus kleine maatjes.
    Je kunt altijd als blijkt dat het verzuipt in maat 50 nog kleinere kopen.
    Misschien is hij/zij er wel zo uit.

8. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    Ik zou zeker niet teveel bestellen/kopen. Maar ik zou zelf wel 1 pakje halen. Maar dat ligt er denk ik ook aan hoe belangrijk je het vind dat hij meteen eigen passende kleertjes aan heeft.

In principe heb je zo nog wat gehaald natuurlijk (althans je man of iemand anders uit de familie ;) )

Prenatal heeft idd 44. Maar prematuur.nl heeft ook kleine kleertjes.

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Persoonlijk zou ik niet teveel pakjes in maat 44 (of andere minimaatjes) kopen maar het bijvoorbeeld houden op 3-4 pakjes. Dan heb je toch dat je kindje niet verzuipt in de kleertjes die het aan heeft en wat afwisseling voor de eerste dagen. En dan heel even afwachten hoe hij na zijn geboorte gaat groeien. Heb namelijk begrepen dat kindjes dan ineens enorm kunnen gaan groeien en dan heb je dus een kast vol kleren in maat 44 (of andere minimaatjes) die je na 2-3 weken al weg kan doen omdat ze niet meer passen en dat is natuurlijk gewoon enorm zonde.

Hier zijn M en R geboren met bijna 36 weken en waren 2155 en 2045 gram en ongeveer 47 cm en die hebben de maat 44 kleertjes echt een hele tijd aangehad omdat ze na de geboorte niet echt enorm snel groeide, daarom hebben wij dus uiteindelijk wel wat meer pakjes gehaald, maar dat zou ik even afwachten dus.

Maatje 44 kan je oa kopen bij prenatal, v&d en c&a, maar de keuze hierin is wel erg beperkt. Ik zou zeggen kijk lekker even op internet wat er te vinden is, dat is vaak ook met een dagje of eventueel twee dagen in huis.

Liefs Hanneke.

10. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    de babyplanet heeft wel redelijk wat keus in maatje 44, daar heb ik wat leuks weggehaald toen mijn vriendin vroegtijdig beviel. en dan nog zit er tussen de merken die maat 44 hebben nog wel een groot verschil

11. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    c&a,v&d, prenatal.
    hier geboren met 40,3 en was 45 cm en 3330 gram. maat 50 verzoop in dus een paar setjes(4) 44 en 46 gehaalt(prenatal en c&a).

12. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Prenatal maat 44 valt nog vrij groot vind ik.

Noppies maat 50 valt vaak klein.

Google anders eens op Teddie/Teddy? Toevallig heb ik net alle te kleine kleerjes nagekeken. Ik heb een boel rompertjes van Teddie en dit valt ook klein.
    Onze uk was 44 cm ongeveer

13. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Mijn dochter is geboren met 38w5d (48 cm en 2695 gr). Ik was blij met het boxpakje maat 50 van de C&A dat ik had gekregen. Daarna snel wat maat 50 erbij gekocht. V&D viel goed, Hema was veel te groot.

14. WorkingMum

Vond het wel leuk om een mooi eerste pakje te hebben. Mijn dochter hebben we eerst mt 56 aangetrokken. Toen wisten we niet dat ze klein zou zijn, en we hadden dit pakje voor haar gekocht. Deze zat dus ook erg ruim. Nu we het wel weten ben ik dus nog aan het twijfelen.

Maar mijn moeder heeft al aangeboden om kleine kleertjes te halen indien nodig. Dus wacht waarschijnlijk gewoon totdat de kleine man eruit is. :D

Thanks voor de tip by the way!

15. WorkingMum

Jouw kids waren 47 cm. Maar is maat 44 dan niet te kort ???
    Heb vandaag de foto's van onze dochter (eerste dagen) nog eens erop nagekeken en deze verzoop ook nog in mt 50. Ze was een week na de bevalling 50 cm. Maar erg mager.

16. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Ik zou één pakje kopen in maat 44. En 50 ook meenemen. Dan heb je een mooi passend pakje als hij/zij net is geboren en kun je evt. Bij laten halen mocht hij idd klein zijn.
    Ik zou het zelf jammer vinden om een eerste foto te hebben met een kindje die verzuipt in de klaartjes. Maar dat is heel persoonlijk.

En idd merken vallen heel verschillend in grootte.

In maat 44 heb je o.a. ducky beau, prenatal, petit bateau, feetje.

Deel Deze Pagina