me baas heeft me ziek gemeld

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door marleentje231, 24 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    ik heb sinds het weekend hoge koorts
    ben maandag naar de dokter geweest en die zei dat het de griep was.
    Dus goed uitzieken had de dokter gezegd.
    Belde vandaag me baas dat k deze week thuisblijf
    en toen zei die dat hij mij ziek had gemeld.
    Wat kan ik daar van verwachten
    krijg ik een brief van de arbo of komen ze langs?
    heb er geen ervaring mee.
    misschien iemand die wat meer weet?

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ligt er helemaal aan. Als het bij deze week blijft dan zullen ze niks doen. Ze kunnen hooguit even een belletje geven. Langskomen kan ook maar dat zal zo'n vaart niet lopen denk ik, gewoon goed uitzieken en laat je niks wijsmaken.

3. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    ok dan weet ik wat ik kan verwachten.
    ik heb het idee dat me baas me niet geloofd dat ik ziek ben en daarom mij ziek heb gemeld of is het meer omdat ik nu zwanger ben?

4. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Denk nu ook dat je baas het heeft gedaan ivm zwangerschap, hij krijgt dan nl 100% vergoed. Als hij je nu nog niet ziekmeld is het uit eigen kosten of volgend jaar een hogere verzekeringspremie

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.556
    529
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe moet je gewoon altijd worden ziek gemeld hoor, zwangerschap of niet, "smoesje" of niet.... Dat wil niet zeggen dat je dan ook direct bij UWV of Arbo wordt gemeld. Dat heeft vooral te maken met de afspraken die het bedrijf heeft met de Arbodienst. Dus bijvoorbeeld contact na twee weken ziekte, na vier weken ziekte bijvoorbeeld een oproep voor een gesprek oid.

Als je zwangerschap gerelateerd ziek bent dan krijgt je baas inderdaad 100% vergoed, maar weet niet of het geldt voor een "gewone griep" tijdens je zwangerschap.

6. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat gaat alleen maar op als je ziek zijn zwangerschaps-gerelateerd is..
    dus als hij een zwangere werknemer ziekmeld en t onder "zwangerschaps-gerelaterd"schuift .. terwijl het te maken heeft met griep.. Dan pleegt ie( in mijn ogen) nog fraude ook..

Heb me laatst ook ziek moeten melden met griep.. Een dag later belde mn manager om te horen hoe t ging en of t echt niet met zwangerschap te maken had, mn ziekzijn.. Helaas voor haar niet...
    Maar wil zelf ook niet dat ik griep heb en me ziek meld met iets dat wel onder die verzekering zou vallen ( dus dat ik zelf erover lieg ( fraudeer))

7. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Zoals hierboven al vermeld is het idd standaard dat je ziek wordt gemeld bij het UWV of de arbodienst. Hier komt over het algemeen helemaal niks achter weg.

Ik zit nu zelf wel zwangerschapgerelateerd in de ziektewet, zelfs dan komen ze niet langs, het enige wat ze bij mij gedaan hebben is ene telefoontje hoe het gaat en kijken of mijn baas echt al het mogelijke heeft gedaan om mijn werkbelasting te verlagen. Verder doen ze er echt niet moeilijk over.

Bij een griep zullen ze als het goed is niks ondernemen.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.168
    2.283
    113
    Je werkgever moet je wel ziekmelden, om uiteindelijk recht op vergoeding te krijgen van zijn ziekengeldverzekering. En stel je voor dat je in een heel gek geval heeeeeeeel lang ziek zou blijven, dan moeten er na bepaalde periodes ook bepaalde stappen ondernomen worden, zoals gesprekken, reintegratietrajecten etc.
    Dus heel normaal dat ie je ziekgemeld heeft, dat is in ieders belang en heeft verder op zich niets te betekenen voor jou (tenzij je niet ziek zou zijn, maar deed alsof).

Deel Deze Pagina