ik heb volgende week dinsdag me eerste echo! vind het allemaal wel heel erg eng omdat ik de kans heb dat het niet goed gaat heb medicijnen geslikt die schadelijk kunnen zijn voor het kindje. elke keer weer moet ik het verhaal aan horen dat er een kans is dat het fout gaat maar de kans is er wel dat het bljf zitten en als het blijf zitten dat het dan goed gaat. ik geniet er ook nog niet van wil eerst zien dat het leeft en dat het er echt wel zit. me vriend en me moeder zijn nog blijer dan ik zelf omdat ik me zo onzkkr voel maar hoop na dinsdag dat ik er eindelijk er van kan genieten van me jonge zwangerschap!
Als ze dinsdag zien dat het hartje klopt, heb je veel minder kans dat het nog mis gaat. Dan hoef je zeg maar niet meer echt te wachten op de 12 weken-grens. Ik heb ook mijn eerste echo met 10 weken maar dat duurt helaas nog even. Veel succes!
Nou.. ik zou niet te snel zeggen dat wanneer het hartje klopt bij 10 weken je jezelf niet meer druk hoeft te maken over die 12 weken grens... Zou daar niet vanuit gaan, gewoon ervanuit gaan dat als je de 12 weken door bent je jezelf echt niet meer druk hoeft te maken en dat je jezelf sowieso niet te druk moet maken want heeeeeeeeeeeeeeel veel zwangerschappen gaan gewoon goed Ik was ongepland zwanger, ook nog medicatie geslikt, geopereerd onder algehele narcose, CT scan gehad .. en die kleine stoere man zit er nog en groeit perfect
nou meis ik zit het zelfde ik kan zelf niet rustig gaan slapen er gaat vanalles door mij hoofd ik heb morgen met 10 weken ook mijn echo ik hoop zo dat alles goed is ik maak me zelf bang maar je ik wou je succes wensen en ik duim voor je doe jij het dan voor mij
Rustig blijven meiden... ook IK was een ontzettende stress kip de eerste 12 weken en mijn stoere man is er nog en het gaat prima met hem Nooit vergeten dat bijna alle zwangerschappen gewoon goed gaan..
ECHO GEHAD! was echt heel gaaf om mee te maken het sprong echt alle kanten op heel gaaaf om te zien het hartje horen klopen kon nog niet om dat ik nog maar 10 weken ben en 3 dagen maar ben zo blij dat ik het gezien heb is echt een gerust stelling me tweede echo met twintig weken !
Hartje horen kloppen ging niet? Apart.. bij mij deden ze dat bij 6/7 weken al.. het kan wel, als ze de goede aparatuur hebben... was je bij de gyn of verlos? In ieder geval gefeliciteerd! SUPER he om je kleintje zo te zien? GENIET ERVAN!
Jawel dat kan dus wel. Als je met 10 weken het hartje hoort, zeggen ze dat de kans op een miskraam minimaal is, vrijwel hetzelfde als bij de 12 weken. Fout gaan kan altijd nog, ook met bijvoorbeeld de 20 weken. Maar dat zijn uitzonderingen op de regel.
Nou zo vertelde ze het bij mij niet maar oke.. vreemd ook omdat ze altijd 12 weken als standaard geven
MerleQ & JsztD: sorry hoor het is geen aanval en wil me ook helemaal nergens mee bemoeien maar ....het lijkt een beetje of jullie een strijd qua beantwoorden met elkaar aan zijn gegaan.... dreamingPris: wat super zeg een goede echo gefeliciteerd meis! geniet ervan! wanneer ga je naar de VK die gaat vast naar het hartje luisteren LEUK
Nou geloof me.. ik ben met niemand een strijd aangegaan, valt me alleen op dat zodra ik iets op een topic schrijft zij er vol gas tegenin gaat.. heb toevallig net ook op een ander topic gevraagd of dr hormonen opspelen ofzo.. Ik vind het gewoon niet reeel om hier op een topic te zetten dat je jezelf bij 10 weken niet druk hoeft te maken.. je hoeft jezelf sowieso niet druk te maken want bijna alle zwangerschappen gaan goed, maar iedereen is er van op de hoogte dat de eerste 12 weken in een zwangerschap gewoon het spannendst zijn en dat dat de tijd is dat de meeste zwangerschappen misgaan.. dit heeft niks te maken met welke week voor de 12 weken (of dit nu 5 of 11 is) Rond de 10/11 weken is het zelfs nog even extra spannend omdat dan de aanleg van de navelstreng komt... Hartje begint sowieso rond 6 weken te kloppen, dus waarom zou je bij 10 weken jezelf gerust kunnen stellen met een kloppend hart? Zou je dan bij 6 weken ook kunnen snap je...?
Ja het valt me ook op Maar vind het niet fijn.. vind het sowieso niet fijn om vijandig te praten op een forum, ieder zn eigen ding/mening/verhaal toch? maar nog maar 14 weekjes jij! spannend! hihi zag dat je ook door de pil heen zwanger bent geworden trouwens!
JsztD> precies ieder zijn ding en mening en vooral iedereen in zijn waarde laten en respecteren. nee ik niet mijn moeder hihi ik heb er een jaar + mk over gedaan, maar ben nu superblij dat het zover is... nog 100 dagen SPANNEND ennuh jij bijna op de helft YOEHOE
Oooh zo oke dan! Jaaaa jij bent NOG dichterbij hihi superleuk! Telkens zie ik meiden die verder zijn en denk ik "was ik maar alvast zo ver" Maar als ik terugdenk aan toen ik 6 weken was en die meiden van 20 weken zag! Haha ben zoooo happy! Volgende week 20 weken echo... toch stiekem wel weer spannend maar dan ben ik heeeeeerlijk over de helft
Maar er wordt wel altijd gezegd, dat als je met 9 weken een goed kloppend hartje hebt gehoord/gezien, de kans op een MK nog maar kleiner dan 2% is en bij een goed kloppend hartje met 10 weken zelfs minder dan 1%... Wel is het zo dat men de '12 weken grens' aanhoudt, omdat dan het kindje in principe helemaal is 'uit ontwikkeld' en verder 'alleen' nog maar hoeft te groeien, maar volgens mij zijn met een week of 9/10 de allerbelangrijkste organen 'klaar', waardoor de kans op een MK dan al daalt (t.o.v. b.v. 5 of 6 weken). Vandaar dat verreweg de meeste MK tot week 9 plaatsvinden, daarna, tot week 12 ook nog wel, maar al veel minder en idd vanaf week 12 zijn het meer echt 'uitzonderingen' (hoe vervelend het ook blijft)...
Dat is niet hoe mijn VK het heeft uitgelegd en zo staat t ook niet in mijn boeken van school (heb een medische opleiding gedaan) Maar mooi als het zo is hoeven vrouwen zich nog minder zorgen te maken dan..