me eerste echo bij 10 weken !veel onzekerheid

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door dreamingPris, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dat is niet hoe mijn VK het heeft uitgelegd en zo staat t ook niet in mijn boeken van school (heb een medische opleiding gedaan)
    Maar mooi als het zo is :) hoeven vrouwen zich nog minder zorgen te maken dan..

2. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Mijn ervaring (niet alleen van horen/lezen!) is inmiddels dat - helaas - elke vk/gyn. anders denkt over bepaalde dingen, andere info geeft en andere berekeningen aanhoudt.

Zo heeft mijn 1e gyn. me bij mijn 1e zwangerschap helemaal niets verteld/aan info gegeven (ben dan ook naar een ander overgestapt ;) ), terwijl m'n 2e gyn. me bij deze zwangerschap gelijk zei te moeten bellen als ik krampen en/of bloedverlies zou krijgen, maar dat de kans nu (8 weken) nog maar héél klein was dat het mis zou gaan...

Volgens de berekeningen van deze 2e gyn. ben ik wèl weer minder ver dan ik dacht (paar dagen), maar als ik de grootte van 'mijn embryo' vergelijk met de grootte van die andere dames, ben ik toch ècht wel zover als ìk dacht.

Ook vroeg hij bij de 1e afspraak na of ik wist waar ik op moest letten met eten/drinken en welke vitamines aangeraden worden extra te slikken.
    Heeft m'n 1e gyn dus nooit gedaan, die drukte me alleen een receptje voor zwangerschapsvitaminen in de hand, zonder uitleg of niets...

Het is dus wel zo, dat je met 10 weken nog steeds 'in de gevaren zone' zit - maar dat zit je welbeschouwd eigenlijk totdat het kindje levensvatbaar is ;) -, maar toch al veel minder dan met 5 à 6 weken. :D

En denk dat het zowieso òòk voor de 'uit ontwikkeling' van het kindje erg belangrijk is je niet méér zorgen te maken dan nodig en dat het dus beter is er van uit te gaan dat er in principe niet zo snel meer iets mis zal gaan, dan dat je tot week 12 gaat zitten stressen of alles wel goed zal blijven gaan... ;)

Deel Deze Pagina